SSC Allmänt snack Allmänt småprat Laptimer, GPS baserad

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Mats
    Deltagare

http://www.racechrono.com/

Verkar mycket lovande. De har fått en noggranhet på +- 0,03-0,10sec med en 5Hz mottagare och +- 0,10-0,15 sec med en 1Hz mottagare. Troligtvis räcker det för de flesta i våran klubb.

De funkar på Symbian S60 3rd edition och några 2nd edition med nåt servicepack.
      Det bästa just nu är att det är helt gratis. Så ladda på ba!

Är själv sugen på detta men har ingen GPS grunka till min N73 än. Väntar med spänning på om nån prövat detta och om det verkligen funkar. Isf så skall det handlas GPS grunka!

Mats GBG
      Type R ’99

Janne248
      Deltagare

Häftigt!
        Nu när man har en Nokia N95 med inbyggd GPS så skall det bli kul att testa, synd bara att jag inte skall på några banor att köra inom närmasta tiden 🙁 varför fanns denna inte före storträffen 😉

Mats
        Deltagare

Det går ju att ”bygga egen bana” i programmet.
          Så de e bara o göra ”banan” runt lokala korv mojen o sen ut o sätta bästa tid…

Vad är det för uppdateringshastighet på N95? 1Hz eller mera kanske?
          Hittade en GPS puck med 10Hz för 59$
          Meen ja väntar nog tills nån prövat detta i praktiken innan jag handlar.

Mats GBG
          Type R ’99

Mats
          Deltagare

Läste lite på deras forum nu.
            Tyvärr så funkar det inte på N95 med den inbyggda GPS:en. Detta har med nån signering att göra (Symbian Signed). RaceChrono har inte skaffat deta certifikat än då det kostar pengar och det måste skaffas varje gång programmet uppdateras. De lovar dock att det är påväg… Nångång.

Enligt dem så funkar det sådär med de inbyggda GPS:erna då de oftast har för dålig uppdateringshastighet (oftast under 1Hz).

Mats GBG
            Type R ’99

Janne248
            Deltagare

;(

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.