Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    X3000
    Deltagare

Någon som kan dela med sig av lite erfarenheter angående larm?? Vilket är att rekomendera i subban??
      Vilket skall man inte ha??

MVH X3000

syke
      Blockerad

Mitt Carguard T70C har nu under vintern uppfört sig lite lustigt. När man larmar av så brukar det pipa till som om larmet utlösts, men såvitt jag vet så har det inte gjort det .. skumt? Kanske beror på kylan eller nått.

X3000
        Deltagare

Ok.. Jag hade oxå tänkt mig T70C.. Verkar vara bra..
          Har även kikat på defa men jag har oxå hört att det krånglar.. Skall kika lite till innan jag bestämmer mig..
          Hmm.. Verkar ju skumt att ditt larm busat lite ”Syke” men verkar ju inte vara nån fara..

Tackar för hjälpen…

/MVH X3000

X3000
          Deltagare

Det får bli T70C som jag har lurat på.. 🙂 Den blå lysdioden överväger starkt då man har en blå bil..
            Tack alla för hjälpen…

MVH X3000

23.3t
            Deltagare

Och vad kostar detta värsting larm?

hittade inget pris hos http://www.cargard.com

vh

syke
              Blockerad

Jag kan tillägga att förutom de få ”nån-har-varit-på-bilen”-pipen så funkar larmet utmärkt! 😉

23.3t
                Deltagare

tack för ditt snabba svar…. Låter ju ok… får fixa ett sånt då.. tack igen.

X3000
                  Deltagare

>>~3690 :- monterat och klart. Både MDS och BRL har för
                    >detta
                    >>pris vad jag vet….
                    >
                    >Jag slår också ett slag för Gumperts på Vallhallavägen för er
                    >i Stockholmstrakten. De har alltid varit bussiga och ställt
                    >upp. Jag överlät både stereo- och larmmonteringen till dem,
                    >och det har fungerat perfekt i snart 5 år nu :). Jag vet dock
                    >inte priset för enbart larmmonteringen.
                    >
                    >mvh Mats N

Synd att man bor på andra sidan Sverige då 😉

Tengil
                    Deltagare

>Synd att man bor på andra sidan Sverige då 😉

Jag installerade mitt hos Frölander kommunikation på Stig center.

3500 kostade det med montering, sen kostade nivåsensor 1000 kr till.
                      så allt landade på 4500 med montering

X3000
                      Deltagare

Har bokat tid nu i Trollhättan.. På BRL.. Blev kanske inte så billigt men skall köpa stereoprylar där sen så då får jag troligtvis billigare då.. Sen så är det nära mig oxå 😉

Tack alla som har hjälpt mig i mitt beslut.. Det blev T70C..

Manu_Sti
                        Deltagare

Ja, det kostar en del, larmet kostar som en vanlig larm, 3500 kr, sedan ska man köpa dem moduler, och dem kostar mellan 3500 och 4500…
                          Men man sover jätte bra när man har en sånt larm i bilen…

Manu.

dlehtihet
                          Deltagare

~3690 :- monterat och klart. Både MDS och BRL har för detta pris vad jag vet. Sen finns ju möjlighet till GPS spårning (tillägsmodul), GSM (stänga elektronik, etc via nallen), etc, etc. Fast då drar ju priset iväg förstås 😉 Men möjligheten finns ju alltid.

Och precis: Blå lysdiod. Coolt 🙂

M v h

Danne

>Och vad kostar detta värsting larm?
                            >
                            >hittade inget pris hos http://www.cargard.com
                            >
                            >vh

Manu_Sti
                            Deltagare

Tja, jag hade en Defa i min Sti 03, men i min Sti PSE har jag monterat en T70C med en GSM modulen, då larmet är perfekt… Den skickar sms om nåt händer, man kan skicka sms till larmet, stänga larmet, och det bästa är Car Jack, man skickar sms för att stanna bilen om nån tog den…

Manu_Sti

john john
                              Deltagare

Då får väl jag slå ett slag för defa då 😉 Mitt defa har funkat och funkar helt utan problem. Jag har oxå låtit installera in en nivåsensor till larmet. Jag tror att defa och carguard är lika bra larm. Däremot tror jag att kvaliten på monteringarna av larm varierar därav falsklarm etc.. men det är bara en teori! Lycka till med larmet!!

MVH //JOHN

dlehtihet
                                Deltagare

Det kan inte gå fel med ett CarGuard larm. Har hört lite blandat om Defa. Körde med CarGuard 950s i GT:n och T70C nu i nya bilen.

M v h

Danne

>Någon som kan dela med sig av lite erfarenheter angående
                                  >larm?? Vilket är att rekomendera i subban??
                                  >Vilket skall man inte ha??
                                  >
                                  >MVH X3000

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.