Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

>Tja, jag hade en Defa i min Sti 03, men i min Sti PSE har jag
      >monterat en T70C med en GSM modulen, då larmet är perfekt…
      >Den skickar sms om nåt händer, man kan skicka sms till larmet,
      >stänga larmet, och det bästa är Car Jack, man skickar sms för
      >att stanna bilen om nån tog den…
      >
      >Manu_Sti

F-n va coolt. Låter som en perfekt grej…men kostar väl en del kan jag tänka!!?

mvh Mats N

Manor
      Deltagare

>~3690 :- monterat och klart. Både MDS och BRL har för detta
        >pris vad jag vet….

Jag slår också ett slag för Gumperts på Vallhallavägen för er i Stockholmstrakten. De har alltid varit bussiga och ställt upp. Jag överlät både stereo- och larmmonteringen till dem, och det har fungerat perfekt i snart 5 år nu :). Jag vet dock inte priset för enbart larmmonteringen.

mvh Mats N

Manor
        Deltagare

…nja, Defa har åtminstone haft problem förr. Jag kommer ihåg en av de första SSI-träffarna på Bilsalongen i Älvsjö (2001, tror jag det var). Vi stod uppställda på rad, och rätt var det var började det ena Defa-larmet efter det andra att falsklarma. Det var väl en 4-5 larm som gick igång efter varandra. Det fanns ingen syn- eller hörbar anledning till att de skulle gå igång. De som monterade mitt larm (Gumperts) verkade också föredrag CarGuard, då eventuella reklammationer för dem löstes snabbt och smidigt av tillverkaren (som jag tror håller till på Lidingö).

Det har givetvis hänt en del sedan 2001, men jag satsar ändå en peng på CarGuard som med sin ”nya” T70C ser ännu ballare ut (blå lysdiod) samt har fått än mer tillbehör och funktioner.

mvh Mats N

Manor
          Deltagare

CarGuard är mitt tips. Defa verkar ha en fallenhet att falsklarma…eller hade åtminstone tidigare.

mvh Mats N

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.