Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    berne
    Deltagare

har ett litet problem med min subba,
      när ja låser den så blinkar bara 1 sida av blinkersen(kabel som har åkt ur?)

och om ja låser upp bilen kör en bit å sedan går ur bile utan att låsa n, så står den i blinkar å du kan inte starta den igen, utan måste larma på å sedan av igen för att kunna starta,
      ska de var så?

Gilarski
      Deltagare

Är det ett eftermonterat system ?

berne
        Deltagare

japp de är det

Gilarski
          Deltagare

Om larmsystemet har en egen drivare till blinkersen kommer den bypassa orginal relä, låter som detta är fallet och då är det högst troligt att ett snöre släppt nånstans (antingen från larmstyrenheten eller borta vid glödlampan)

Vissa larm låser sig efter säg 1 minut, dvs. du måste larma av immofunktionen. I samband när du larmar av immo kommer blinkersen att aktiveras. När du aktivt slår till larmet kommer, förutom immon, även skalskydd (dörrar/huv) och rörelse och tilt (om sådan finnes) att aktiveras.

Om du kan se vad det står för tillverkare på styrenheten kan vi plocka fram mera info om hur detta larmet fungerar och bör kopplas.

berne
            Deltagare

cargurd heter de,

Gilarski
              Deltagare

Aldrig hört talas om 😉

De är stora, så det måste finnas mycket info om dessa ute på nätet. Kolla runt lite, jag lovar kolla lite också. Säkert nån mera på forumet som kör detta & har erfarenhet som kansek kan fylla i.

down_the_drain
                Deltagare

Hade samma problem på mitt cargard larm jag hade på min gt.Visade sig att det var kass kontakt vid en av kablarna som gick till själv larmenheten som var gömd under ratten.Gissar på att din enhet sitter där oxå så ner o glo och känn om du hittar nån glappande kontakt.

/P

Manor
                  Deltagare

Hade samma problem på mitt cargard larm jag hade på min gt.Visade sig att det var kass kontakt vid en av kablarna som gick till själv larmenheten som var gömd under ratten.Gissar på att din enhet sitter där oxå så ner o glo och känn om du hittar nån glappande kontakt./P

Samma-lika problem på min.
                    En sådan där snikskarvning som kläms på utanpå kabeln…jag vickade lite på den så var problemet ut världen och har inte uppstått igen.
                    I mitt fall så var det alltså bara att inte alla blinkers blinkade när man larmade på och av.

r.soderqvist
                    Deltagare

Tjena, läste tråden och kom på att jag hade samma problem, förmodligen sitter dosan under ratten. Lossa kåpan och gräv fram larmdosan, för mig räckte det med att jag rörde runt och klämde på alla strömtjuvar.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.