SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Läsa ut felkoder, Stockholm

• Detta ämne har 8 svar, 3,981 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av xevz.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    perner
    Deltagare

Hej, motorlampan har kommit på en gång för att några timmar senare slockna. Jag är intresserad av vad som hände och söker därför någon som kan hjälpa mig ta ut felkoder och kanske även nolla dom?

Jag har en Impreza WRX 04 och kan ta mig runt i Stockholms området, dock helst på norra sidan.

Tack,
      Per

GrizzlyBear
      Deltagare

Enklast är väl att åka förbi en Subaru-verkstad? Oftast brukar de kunna kolla felkoder utan avgift. Jag tror även att de kan se mer saker än en hobby-läsare kan.

Annars kan jag kolla med min läsare. Jag bor dock på södra sidan.
        Sen tror jag att om du startat bilen mer än 5 gånger sen du såg lampan lysa/blinka sist så ser inte min läsare felkoden.

perner
        Deltagare

Jag har inte varit Subaruägare så länge och har endast varit på en verkstad och där var dom inte så hjälpsamma så tänkte kolla här först. Andra bilar jag ägt har gått smidigast att vända sig till forumen 🙂

Några tips på BRA Subaruverkstäder i norra Stockholm med omnejd?

Mvh,

Koffe
          Keymaster

I norr har jag dålig koll men på södra sidan har du Furstenhoff. Värt den extra resan! 🙂

Har du vägarna förbi Södertälje nån kväll kan vi kolla om min läsare lyckas hitta nåt. Också lite osäker på om den fixar historiska koder eller bara aktiva dock…

GrizzlyBear
            Deltagare

Ja, och två avfarter längre söder ut, men närmre motorvägen, ligger LG Bil & motor. De har aldrig tagit betalt för felkodsavläsning av mina bilar.

Vid något tillfälle för många år sedan var jag hos Bromma bil & Motor, tror jag de heter/hette. De kollade också felkoder utan kostnad då. Men det är över 6år sedan…
              Risbergs bil ligger väl norr om stan? Är det inte tom. en på forumet som jobbar där?

Fredde08
              Deltagare

Bromma bil och motor kan jag rekommendera,

Springer du på mig nått så kan jag hjälpa dig, kan kolla via telefonen. 🙂

Eiiiiik
                Deltagare

Bromma bil och motor kan jag rekommendera,

Springer du på mig nått så kan jag hjälpa dig, kan kolla via telefonen. 🙂

HTC och har köpt sån trådlös adapter? 🙂

Fredde08
                  Deltagare

HTC och har köpt sån trådlös adapter? 🙂

Japp, funkar kanon, uppdateringsfrekvensen skulle kunna vara bättre när man läser av live data men annars är det grymt, Tror dock att det har med att göra att min telefon är lite slö, har en htc legend och när dom kör samma program i usa på HTC EVO flyter det bättre! 🙂

xevz

Jag har inte varit Subaruägare så länge och har endast varit på en verkstad och där var dom inte så hjälpsamma så tänkte kolla här först. Andra bilar jag ägt har gått smidigast att vända sig till forumen 🙂

Några tips på BRA Subaruverkstäder i norra Stockholm med omnejd?

Mvh,

Som de övriga rekommenderar jag Fürstenhoff även om du bor norr om stan. Jag bor i Väsby och åker gladeligen de extra milen.
                      Mycket bra bemötande och kunnig personal.

Bromma har jag tyvärr inte lika bra erfarenheter av.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.