SSC Allmänt snack Allmänt småprat Låt IM veta vad vi tycker!

• Detta ämne har 18 svar, 1,404 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av Lt Dan.
Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Ta en lång smesmster på 6 månader då… :+ 😛

Yonaz
      Deltagare

Det är nog så att det inte längre är politiskt korrekt att sälja bilar med mycket hästar därför väljer subaru att sälja snik modeller. Dock provade jag outbacken med dieseln och den gick riktigt bra, 150 hk och 380 nm det är lika mycket vrid som i min impreza gt med 220hk jag inte minns helt fel. Blir troligen en outback eller forester diesel när det börjar ramla in ungar. Fast det är ju kaxigare att komma till dagis med en impreza 🙂

Boxerdieseln har 150 Hk och 350 Nm från låga 1800 varvJag vet någon som kan fixa 180 Hk och 400 Nm :*

App app app… Reklam pysslar vi inte med här under allmänt…

Manor
        Deltagare

Hej !

Jag var precis och provkörde nya Forestern, och den var riktigt fin. Det är en stor skillnad både utanpå och inuti mot den äldre modellen…faktiskt mer än vad jag trodde.

150 hk gick hyggligt med den manuella lådan, men vass kan man inte beskylla den för att vara. Säljaren berättade dock att det inte är några som helst problem att köpa 2.5 liters turbovarianten via dem. Det enda är att den måste vara reggad utanför Sverige. Prislappen var också helt ok för 2.5 turbon…cirka 299.000:- vilket ger en skillnad på 10.000:- mot fjolårets modell. Alla garantier samt fria service:ar ingår som vanligt. Hela upplägget är bara ett ”spel” för att få ner avgasvärdena på de svensksålda bilarna från IM.

Detta kändes som en stor tröst, tycker jag…f-n man kanske skulle slå till :9.

Lt Dan
          Deltagare

Säljaren berättade dock att det inte är några som helst problem att köpa 2.5 liters turbovarianten via dem. Det enda är att den måste vara reggad utanför Sverige. Prislappen var också helt ok för 2.5 turbon…cirka 299.000:- vilket ger en skillnad på 10.000:- mot fjolårets modell. Alla garantier samt fria service:ar ingår som vanligt. Hela upplägget är bara ett ”spel” för att få ner avgasvärdena på de svensksålda bilarna från IM. Detta kändes som en stor tröst, tycker jag…f-n man kanske skulle slå till :9.

Då finns det hopp för forester då iaf. Känns som den är ganska död om det inte går att få tag i XT:n. Det har sålts en hel del av den tidigare genarationen och vad skall dessa stackars ägare byta till. Inte 150hk iaf.

Då är det bara att hoppas på legacy turbo i baltländerna också :7

/dan

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.