› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Låter det för mycket med 3″ tycker ni?
- Detta ämne har 13 svar, 1,145 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
MarieT.
-
FörfattareInlägg
-
26 juni, 2004 kl. 22:30 #7889
moken
DeltagareHehe, bostadsrättslägenhet är underbart ibland…
Började med att jag parkerade på gården över helgnätterna pga vandalism av bilen på gatan, men eftersom det var förbjudet så fick jag skäll av ordföranden när grannar ringt och klagat…
Iallafall, idag när jag skulle åka i väg startar jag bilen, gör mej i ordning och ser en granne jag känner komma, så jag rullar fram några meter och stannar o snackar.
Efter en stund ser jag en gubbe står på en balkong och viftar och pekar på öronen, gör cirklar runt öronen typ ”jag är dum i huvet” och visar med båda händerna att väck väck, ååååk typ…
Snackar klart med grannen, kollar på gubben som vevar, vinkar lite sött åt han och åker iväg…
Sen nu när jag kommer hem o parkerar på kvällen ser jag honom stå o smyga i springan till balkongdörren…Alltså, låter det verkligen så jävligt med 3″ och bara katt o en dämp? Eller är det bara ytterligare en gammal gubbe som ska krypa tillbaks in under sin sten?
Jag står på en allmän väg, så han har inte nåt att komma med direkt heller…27 juni, 2004 kl. 08:35 #90065SecretAgentMan
Deltagare”Iallafall, idag när jag skulle åka i väg startar jag bilen, gör mej i ordning och ser en granne jag känner komma, så jag rullar fram några meter och stannar o snackar.
”..att stå med bilen på tomgång efter kallstart (den går alltid lite ”hårdare” då) och prata, precis utanför är väl lite att be om det iofs.
Som fru Tall säger, det handlar lite om ömsesidig hänsyn. 🙂
/J
27 juni, 2004 kl. 19:34 #90075moken
DeltagareNJa, det är ju på andra sidan gatan osv osv, och det var mitt på dagen, så jag tycker inte han ska klaga…
Som sagt, mornar, nattetid osv visar jag fet hänsyn, kryper in o parkerar, kyler inte turbon något utan kör lungt sista sträckan o som sagt den minut det tar att vända på gatan osv…
men samma gubbe är gift med en sur kärring som genom fönstret skrek på tre 9 åriga flickor som genade över gräsmattan lite, så vad kan man vänta sej?
Nä, när nissan är klar ska jag fan åka ner på gatan utanför och stå med aktivt ALS och lägga lite lakrits iväg:-)28 juni, 2004 kl. 06:39 #90073Yonaz
DeltagareFick en lapp från killen som bor ovanför infarten till mitt parkeringsgarage.
” Tycker du bör lämna din bil på verkstad för att få ditt avgassystem fixat, porslinet hoppar ut köksskåpet när du parkerar.”Åkte Linköping-Öland Öland-Linköping i helgen, låter nästan ingenting med proppar i öronen 😀
28 juni, 2004 kl. 10:05 #90070Imp
DeltagareTro det eller ej men den enda komentaren jag fått var av en granne som sa. När man hör att det mullrar så vet man att det antingen är du eller (min granne med yenk) som kommer. sen skratta han lite 🙂
28 juni, 2004 kl. 10:23 #90069skytiskapilen
DeltagareSjälv agerar jag väckaklocka åt grannarna när jag åker till jobbet varje morgon vid 05:30 }( Så länge bilen är laglig är det bara kul att låta lite, grannarnas ungar väcker ju mig när man har sovmorgon 😉
/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– Original Gangster –28 juni, 2004 kl. 14:45 #90071Imp
Deltagareråkade därimot ut för en liten unge på ikea parkeringen engång som så fort jag startade bilen höll för öronen å började skrika 🙂
28 juni, 2004 kl. 16:59 #90068christopher
Deltagare”Man vaknar ju när du kommer hem i allafall”…….brukar vara tjejens komentar.
/
fraSSe28 juni, 2004 kl. 18:40 #90074MickeM
DeltagareMin far tyckte att bilar som brummar och låter… det gör bara billiga gamla ynglingbilar som har nästa hållplats skroten. Men om det är så, då e f-n jag bland dom som tar mig till skroten på kortast tid iaf! (jag har inte fått mitt Blitz än, men sen)
29 juni, 2004 kl. 07:11 #90066SecretAgentMan
Deltagare…faktiskt inte så långt ifrån sanningen, det brukar vara ynglingar med högljudda avgassystem som skrotar fina Imprezor med. 😉
/J
29 juni, 2004 kl. 21:04 #90072__Micke__
Deltagaredu skulle ha varat på bilen till 7-8000 o lira finger till gubben:D 😀 😀 😀
edit: I min förra lgh hade en polare och hans tjej mig som väckarklocka på mornarna när jag startade bilen.!!!! enligt dom själva!!!}(
30 juni, 2004 kl. 03:44 #90067Blocken
DeltagareInnan en andra ljuddämpare monterades på mitt gamla ”Olle Special”, drog jag igång larmet på en V70… 😀
/AB
Min STi http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
30 juni, 2004 kl. 06:08 #90076moken
Deltagare>du skulle ha varat på bilen till 7-8000 o lira finger till
>gubben:D 😀 😀 😀
>
>
>
>edit: I min förra lgh hade en polare och hans tjej mig som
>väckarklocka på mornarna när jag startade bilen.!!!! enligt
>dom själva!!!}(hehe, motorn va kall tyvärr:-(
Å andra sidan tror jag inte det spelar någon större roll hur många ljuddämp jag sätter på bilen, så länge det är min bil kommer den där sur gubben säkerligen inte gilla den, troligen eftersom jag parkerade innne på gården ibland för att slippa vandalism på bilen…
Man har ju märkt det att de är skillnad på ####ar o morötter i vår förening, andra verkar få parkera lite hur som helst, medan en annan fick ordföranden på sej på direkten…
Menmen, letar ändå hus istället så den dagen man ska flytta så kan vi ju kanske ha impreza träff på gatan utanför eller nåt:)
Naturligtvis måste vi jhu se vems bil som har ballast dump då:)19 december, 2005 kl. 06:21 #90077MarieT
DeltagareVårt 3-tumssystem är inte heller särskilt populärt… 🙁
Vi försöker dock visa lite hänsyn och ha bilen igång minimalt utanför huset
– aldrig tomgångskörning och så åker vi så fort som möjligt när vi ska iväg.
Kommer vi hem sent på nätterna brukar vi parkera en liten bit ifrån så folk
slipper vakna.Vi har inte direkt fått några klagomål, bara halvsura frågor om vårt avgasrör
är trasigt. 🙂Så där är det, det vi tycker är kul är definitivt mindre kul i andras öron.
Sen kan man ju tycka att folk är sura i olika grad, men allt handlar ju om
att ta hänsyn till varandra… 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.