› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Lättning
- Detta ämne har 10 svar, 1,423 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av
Hyena.
-
FörfattareInlägg
-
8 oktober, 2013 kl. 10:44 #31191
Hyena
DeltagareJag tänkte mig att lätta bilen genom att byta alla tillåtna rutor till lexan rutor.
Jag t’änkte även byta ut valda karosseridelar till lättviktsvarianter. Dock vill jag inte i onödan betala fölr kolfiberdelar . så det jag önskar är tips på var man kan få tag i karosseridelar av plast eller aluminium samt gärtna info om nån vet hur mkt lättare det blir.
Tack på förhand.8 oktober, 2013 kl. 11:02 #261330GDB2003
DeltagareJag tänkte mig att lätta bilen genom att byta alla tillåtna rutor till lexan rutor.
Jag t’änkte även byta ut valda karosseridelar till lättviktsvarianter. Dock vill jag inte i onödan betala fölr kolfiberdelar . så det jag önskar är tips på var man kan få tag i karosseridelar av plast eller aluminium samt gärtna info om nån vet hur mkt lättare det blir.
Tack på förhand.Att börja med lexan-fönster verkar helt overkill tycker jag.
- Börja med att dumpa reservhjulet i bagageluckan
- Därpå all inredning (ur med stolar bak, och byt ut till LÄTTA sportstolar fram)
- Skruva av vingen
- Av med A/C samt onödiga grejor i motorrummet
- Släng stereon och högtalare alt. byt till mindre grejor.
- Byt till lättare fälgar -ofjädrad vikt betyder mest!
- Byt krockbalken fram till ett ditto från Spec-C (-6kg)
- Bort med alla airbags och byt till enkel sportratt.
8 oktober, 2013 kl. 11:23 #261329TomK
DeltagareJag tänkte mig att lätta bilen genom att byta alla tillåtna rutor till lexan rutor.
Jag t’änkte även byta ut valda karosseridelar till lättviktsvarianter. Dock vill jag inte i onödan betala fölr kolfiberdelar . så det jag önskar är tips på var man kan få tag i karosseridelar av plast eller aluminium samt gärtna info om nån vet hur mkt lättare det blir.
Tack på förhand.Dörrar + baklucka i glasfiber har ABW i england.
8 oktober, 2013 kl. 11:37 #261335Hyena
DeltagareAtt börja med lexan-fönster verkar helt overkill tycker jag.
- Börja med att dumpa reservhjulet i bagageluckan
- Därpå all inredning (ur med stolar bak, och byt ut till LÄTTA sportstolar fram)
- Skruva av vingen
- Av med A/C samt onödiga grejor i motorrummet
- Släng stereon och högtalare alt. byt till mindre grejor.
- Byt till lättare fälgar -ofjädrad vikt betyder mest!
- Byt krockbalken fram till ett ditto från Spec-C (-6kg)
- Bort med alla airbags och byt till enkel sportratt.
Hej tackar för tipsen. lättare fälgar är på gång men inredningen vill jag ha kvar då det är en familjebil OCH kombi 🙂 (tänkte däremot klä om den.. svart och rött är fint:)).
Krockbalken var ett bra tips.8 oktober, 2013 kl. 11:39 #261334Hyena
DeltagareDörrar + baklucka i glasfiber har ABW i england.
Tackar . antar att det gäller sedanen .. kombin har väl ingen bakluckealternativ?
Hur är det med bad ass parts och deras 22b skärmar ere plåt eller plast eller vad?
8 oktober, 2013 kl. 11:50 #261328TomK
DeltagareTackar . antar att det gäller sedanen .. kombin har väl ingen bakluckealternativ?
Hur är det med bad ass parts och deras 22b skärmar ere plåt eller plast eller vad?
Tänk på att om du byter till plast delar som tex dörrar så har du inget krockskydd i sidan.
8 oktober, 2013 kl. 19:34 #261333Hyena
Deltagarehurcere me kolfiber då.. behåller man krockskyddet då?
8 oktober, 2013 kl. 19:42 #261327TomK
Deltagarehurcere me kolfiber då.. behåller man krockskyddet då?
Nej tyvärr inte då balkarna sitter i dörrarna.
Är rent av livsfarligt att ha utan fullbur på en bruksbil.9 oktober, 2013 kl. 05:57 #261332Hyena
Deltagareframskärmar o huv då
9 oktober, 2013 kl. 05:59 #261326TomK
Deltagareframskärmar o huv då
Ja det går bra, gör väl dock inte så stor skillnad.
9 oktober, 2013 kl. 17:35 #261331Hyena
Deltagarelåter som onödiga slantar isf. blir nog till o ändra plqnerna lite
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.