tydligen kunde man få launch control då man pluggade in ecutech i bilen men hur fungerar det egentligen lät ju som en kul grej som gör en mer sugen o börja pilla:D
Jag föreslår att du avstår launch….det är inte vidare snällt mot motorn om man säger så…klipper tänding för att hålla ett bestämnt varvtal på motorn vid starter.
Ingen som är lämpligt att köra om kring med på gatbil lr i långt upp i Norrland ;):D
med TEK 3 avagas etc så kommer bilen att skjuta i väg bra ändå…å endast koppling tar stryk,,,med launch kan man rasa motorn om man säger så..
LC går att få på alla wrx’er och sti’er med ecutek. Men t ex MRT lägger bara till funktionen på bilar med 6-växlade lådan eller dogbox, då det blir rätt stora påfrästningar på linan.
Fungerar genom att varvstoppet ställs ner då bilen står stilla. Så fort bilen börjar rulla läggs varvstoppet på den normala nivån. Tydligen går det att bygga upp 0.5-0.8 bar innan man launchar. Men som sagt inte snällt mot nåt i bilen 😉
Hehe Mackan vad ska du med det till ?
Du hade väl sist vi snackade inte ens provat på en banzai start…
Och det lät ju inte som att du ville prova heller!?
nä inga banzai starter för min del:D
finns ju bättre sätt o sabba en bil på..
då blir det nog o skippa den funktionen eller om man tar den funktionen o aldrig använder den om det inte blir nödfall..(evo i vägen):D 😀
o en grej till har ju delta dash o så den där funktionen user tuning är det nåt man ska satsa på eller lyckas man bara fixa ras?
för tydligen så gick det inte o få map swith på min bil..
Litegrann eftersom du frågar bör du inte köra med user tune 😉 Man bör ha stenkoll på hur allt fungerar, plus god uppsättning output från hur bilen mår, dvs mätare av alla de slag 😀
04 sti o det blir nog iaf avgas o ecutech snarast… men då skippar man nog finesserna kanske säkrast så:)
bara det funkar bra på vintern också då det blir mycke isbana i vinter..:)
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.