› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › LaunchController?
- Detta ämne har 8 svar, 2,261 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av
Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
15 maj, 2012 kl. 17:50 #28352
blixte
DeltagareÄr det nytt sprut som gäller om man vill ha launchcontroller eller finns de bra eftermarknadsprylar till subaru?
(kmr ju inte ha en chans att ta andersson annars;))
15 maj, 2012 kl. 18:40 #242895csjovold
DeltagareFinns på de flesta sprut org. Men har aldrig hört talas om eftermarknads launchcontroll.
Finns däremot något som heter varvtalsregulator.
15 maj, 2012 kl. 19:46 #242889TomK
DeltagareDet beror lite på vad man vill göra.
Vill man bara ha ett fast start varv så finns det boxar att koppla in typ som ett varvstopp.
Men vill man bygga laddtryck så blir det eftermarknads sprut som gäller.
Det är sjukt kul med 1.5 bar när man drar iväg! 😀15 maj, 2012 kl. 20:53 #242890Patrick P931
DeltagareDet (och massa annat) går att fixa med orginalsprutet.
http://www.romraider.com/forum/viewforum.php?f=37
🙂
Patrick15 maj, 2012 kl. 23:52 #242888Andersson
Deltagare(kmr ju inte ha en chans att ta andersson annars;))
Vi får väl se på lördag 😉 Fullgasväxling måste du ha oxå, det är frääänt 🙂
16 maj, 2012 kl. 06:59 #242893blixte
DeltagareTomK, de är väll lite laddet jag är ute efter i så fall:) kan tänka mig att de är en kännsla;D
Patrick, intressant länk:) ska kolla genom den när jag har mer tid:) (behöver MKT tid med min engelska;))
haha andersson! jag tänker inte köra på emmaboda:D den får stå å kolla på;) eventuellt på kvällen kanske;)
16 maj, 2012 kl. 11:04 #242891Patrick P931
DeltagarePatrick, intressant länk:) ska kolla genom den när jag har mer tid:) (behöver MKT tid med min engelska;)
Det finns utvecklat till orginalsputet bl.a.
– Launch control
– Fullgas växling
– Speed density, dvs. mapstyrt istället för luftmassemätare, mumma för er som gillar öppna dumpar. 😉 Men även mumma för de som nått gränsen för orginal luftmässemätare klarar då detta oftast blir mer exakt än större maf-rör.
– Blinkande motorvarningslampa då knacksensorn reagerar.
– Osv, m.m. 🙂Jag ligger än så länge på bara runt 4.7V på min maf så jag fortsätter fint med den, självklart dock kalibrerad till en helt annan nogrannhet än orginal.
Obs dock att länken ovan och trådarna på RomRaider vänder sig till de som har grym koll på vad de håller på med.
Fördelarna med att behålla orginal-ecu är enorma, jag tror bl.a. inte att något eftermarknadssprut kan jämföras då det bl.a. kommer till knackregleringen.
🙂
Patrick16 maj, 2012 kl. 13:16 #242894blixte
DeltagareDet finns utvecklat till orginalsputet bl.a.
– Launch control
– Fullgas växling
– Speed density, dvs. mapstyrt istället för luftmassemätare, mumma för er som gillar öppna dumpar. 😉 Men även mumma för de som nått gränsen för orginal luftmässemätare klarar då detta oftast blir mer exakt än större maf-rör.
– Blinkande motorvarningslampa då knacksensorn reagerar.
– Osv, m.m. 🙂Jag ligger än så länge på bara runt 4.7V på min maf så jag fortsätter fint med den, självklart dock kalibrerad till en helt annan nogrannhet än orginal.
Obs dock att länken ovan och trådarna på RomRaider vänder sig till de som har grym koll på vad de håller på med.
Fördelarna med att behålla orginal-ecu är enorma, jag tror bl.a. inte att något eftermarknadssprut kan jämföras då det bl.a. kommer till knackregleringen.
🙂
Patrickojdå de fanns en hel del godis:)
du kanske kan svara på mina frågor så slipper jag leta i länken:)
vem kan programera dessa saker?:)
eventuellt om du vet kostnad om du själv har gjort de?16 maj, 2012 kl. 13:40 #242892Patrick P931
Deltagarevem kan programera dessa saker?:)
Väldigt enkelt att svara på: du. 😉
Det är dock inte en helt dum idé att plugga hårt innan man börjar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.