Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #31603
    2 loud
    Deltagare

      Halloj gått och köpt mig en vinterraket som jag har lite funderingar över , bilen har bara gått 16000 mil så det borde inte vara några problem att få den att hålla ett par år till om man kan bromsa rosten , framskärmarna är det största problemet men det är ju ingen panik så det kommer säkert lösa sig framledes hur som helst det jag undrar lite över är följande

      Skulle vilja ha ett electric diagram över bilen ,, vart hittar jag ett sånt ?

      Såg möjligheten att göra bilen FWD genom det enkla tricket att stoppa i en säkring i en säkringshållare i motorutrymmet ,, gissar att detta endast ska användas i servicesyfte osv eller går det är ha den i kopplad för att göra bilen FWD sommartid och möjligtvis få en lägre bränsleförbrukning ?

      den här 2.0 L motorn är ju inte det piggaste som trillat ner under huven på dom här bilarna MEN finns det några enkla “busknep” att få dom piggare ?

      Funderar att E85 konvertera bilen , någon som gjort detta på denna motor tidigare ? normalt handlar det i all enkelhet bara om att montera en bränsletrycksregulator , backa tändningen och slå i ett par vassare stift för att få ett bra resultat , men jag har aldrig jobbat med boxers tidigare .. det är visserligen “bara” en ottomotor så pricipen är samma men alla bilar har sina egena avarter och det är väl snarast det jag efterfrågar

      ska som sagt om jag E85 konverterar bilen backa tändningen , vart ska den stå orginal och vad är det för procedurer som gäller för att kunna justera tändningen på denna motor ? ( kan ju bla handla om att koppla från fördelare från ecm för att kunna vrida fördelaren utan att ecm backar tillbaka ) men den här bilen har ju som bekant ingen fördelare så Går det att justera tändningen ?

      är det nått “speciellt” jag bör känna till /tänka på med denna bil/motor/låda ??

      EDIT: har lyckats hitta en servicemanual på Ebay för 10 dollar som jag tankat hem , den verkat bara belysa 2.2 L maskinen ,, är 2.2 L maskinen “same same” dvs en 2 liters med mera borr eller är det en komplett annan motor ?

      och just de ,, vilken typ av injektorer använder denna bil ? vanliga gamla “boschmodellen” högohmiga eller är det någon annan typ ? samt vilken storlek sitter orginal ? (och vilket bränsletryck ska pumpen producera ? )

      Åke

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.