SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Legacy 2.0 Turbo 92-94`

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Ante_J
    Deltagare

Söker med ljus och lykta efter en eftermarknads dump, återcirkulerande som har anslutningarna i linje med varandra.
      Alltså inte en nedåt och den andra på sidan som de flesta har, en sådan går nämligen inge vidare att få dit.
      Någon som har nått tips på vart en sådan kan gå att finna?

Är det nån som vet hur hållbarheten är på original ventilen? För det facila priset på 1200:- borde den fungera och hålla bra länge, eller?
      Bilen är chippad och laddar ca 1.2bar.

Jo just det ja, vart och till vilket pris kan jag få tag i en ”Dawes Device”?

Hoppas nån kan besvara mina frågor.

ps. Kvarnis, motorn spinner som en katt 🙂

/Andreas

Ante_J
      Deltagare

Kanon!

Du har PM!

Building Micke
        Deltagare

Tänkte kanske införskaffa en bättre återcirkulerande dump till min legacy turbo. Men problemet är att på original dumpen så kopplar man ihop slangarna på varsin sida, men det flesta dumpar är det 90 graders inkoppling på.

Nån som vet om det finns några andra dumpar..

Tacksam för svar.

Building Micke
          Deltagare

nån??

Ante_J
            Deltagare

Jag letade också efter nån bättre variant som skulle passa men hittade ingen.
              Det slutade med att jag köpte en ny original och den har fungerat perfekt i ca 1000mil nu, samtliga mil med högre tryck än original kan jag tillägga.

Den är dock väldigt dyr för att vara en original i plast, gick nästan på 1300:- tror jag.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.