› SSC › Annonser › Säljes – Bilar › Legacy B4 -99, bytes.
- Detta ämne har 2 svar, 999 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av
Uhlin.
-
FörfattareInlägg
-
29 april, 2013 kl. 15:27 #30321
Uhlin
DeltagareHar nu gått: 10 720 mil
Högerstyrd.
Besiktningstermin: 2013-05-01 – 2013-09-30.
Ägare: 4 (Varav 2 är bilhandlare).
Skatten: 2118kr och ska betalas i Oktober.
Regnr: BTH 515.
Rök- och djurfri.
Alltid körts på 98 oktan och stått i värmegarage i min ägo.
Jag har tyvärr inga dokument som kan styrka detta förutom kopplingsbytet men det känns på bilen skick att det är utfört.
5/8-09, 9847 mil: Stor service i samband med köp (första ägaren från Superior Imports). Kamrem, spännare, löphjul och vattenpump. Tändstift, luftfilter, oljefilter + olja, bromsvätska, kopplingsvätska, glykol och växellåds olja. Vilket också är standard från Superior när dom säljer en bil.
15/9-09, 9993 mil: Ny koppling (race koppling), urtrampningslager och nytt batteri,
25/7-12, 10252 mil: Ny kylare, glykol, olja+ filter, bromsskivor + belägg fram, bromsskivor + belägg bak. Halvljuslampor, bussningar till växel-länkage och nya däck.Hade den hos Turbo Center nyligen för att den börjat tappa laddtryck, visade sig vara 2 slangar som var dåliga och resterande kan behöva ses över i framtiden för att undvika att dom spricker.
Men bilen fick beröm för skicket och att den kändes väldigt frisk efter att slangarna åtgärdats.
Maskinellt är bilen i mycket bra skick, underredet ser bra ut, inredningen är hel och fräsh om jag ska anmärka på något så är det nog lacken som inte är i toppskick, finns ett lacksläpp på bagageluckan och ett och annat stenskog i fronten och på motorhuven.Bilen lämnar 280hk/320nm på papper och är helt original (förutom lite mätare i bilen och Turbotimer) men som så många andra japanska sportbilar är nog 300hk närmare sanningen.
Denna bil kan lätt jämföras med dom flesta japanska sportbilarna. Och antagligen klå fler av dom också.
Anledningen till att jag/vi vill byta är p.g.a att min fästmö inte gillar vart mina planer för denna bil är påväg. Tanken var att det skulle vara en rolig ”familjebil” men ja, det brukar ju sällan sluta där när man är bil intresserad.
Vill gärna byta mot en annan japansk bil.
Bilen finns i Nynäshamn.
Ring eller maila vid intresse då jag inte är inne på forumet så ofta.
0760076860
Adam.Uhlin@gmail.com
Mvh
Adam17 maj, 2013 kl. 16:14 #255949Uhlin
DeltagareSänker nu priset till 60 000kr pga att missljud (klonkande) från höger fram uppkommer när bilen gått längre sträckor. Men enbart när den är varm och man svänger och gasar. Antagligen hjullagret eller drivknuten men jag har ingen lust att demontera allt för att kolla.
Sen sa tjejen att bilen i helgen börjat ”pysa” när man börjar ladda så antagligen har ytterligare en slang sagt upp sig.
Så den har stått sen i söndags då det upptäcktes och kommer inte rulla nånstans tills den är såld eller lämnas till verkstad.Så därav sänker jag priset.
Kan tänka mig att gå ner ytterligare eller ta en vanlig ”svensson” bil i byte.3 juni, 2013 kl. 09:04 #255948Uhlin
DeltagareBilen är bort byt och tråden kan tas bort.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.