Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #36138
    Snowy
    Deltagare

      Förstår inte, många annonser står det att det är en Subaru Outback, sedan modell Legacy? Finns det flera modeller av outback, och vad är skillnaden.

      #289123
      Manor
      Deltagare

        Modellen heter Subaru Legacy Outback…där Outback alltså innebär den förhöjda modellen. Som tillägget Cross Country på äldre Volvo V70 (eller XC).

        #289126
        Snowy
        Deltagare

          Ah, då fattar jag. För det är outback jag är intresserad av men inte förstått varför det står modell Legacy.

          Vet du något om driften på gamla/nya bilar. Står i valet att välja en äldre modell med lågväxel eller en nyare 2013 som jag ser drar mindre bränsle istället.

          Diesel eller bränsle, någon skillnad?

          #289124
          Manor
          Deltagare

            Ah, då fattar jag. För det är outback jag är intresserad av men inte förstått varför det står modell Legacy.

            Vet du något om driften på gamla/nya bilar. Står i valet att välja en äldre modell med lågväxel eller en nyare 2013 som jag ser drar mindre bränsle istället.

            Diesel eller bränsle, någon skillnad?

            Jag skulle aldrig välja en diesel Subaru.
            På tok för mycket problem med de motorerna, speciellt i början…och väldigt klena sett till hästkrafter.

            Min personliga uppfattning var att Subaru höll högre kvalitet förr, men jag sålde min senaste (Outback 3,6R 2011) redan 2015 och har sedan dess kört andra märken. I dagsläget finns det ingen Subaru modell som passar mina önskemål/behov…de är helt enkelt ganska trista mot mycket annat :(.

            #289125
            ledan
            Deltagare

              Håller med Manor. Känns om om både kvalitet och körupplevelse har backat jämfört mot tidigare årgångar. Efter att ha avverkat Legacys, impreza gt och sti och nuvarande legacy igen, men provkört senare XV, mfl så känner jag att något “saknas”. Inte blir det ju bättre av att man läser om problemen som ägare av nyare fordon har heller (där boxerdieseln bara är en i raden).

              Känns som att Subaru kanske växte ur kostymen lite för fort?

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.