- Detta ämne har 12 svar, 1,218 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 10 månader sedan av OzO.
-
FörfattareInlägg
-
27 oktober, 2005 kl. 07:33 #21862ToniDeltagare
Hej där,
innan ni alla börjar protestera (jo jag minns själv hur snacket gått under åren!), så tänkte jag bara säga att jag inte alls tänker föreslå att SSI ska bli en klubb för de som kör Legacy, Outback och Forester.Däremot så vill jag föreslå/fråga om man kan tänka sig ett nytt under-forum till bbs:en? Man kan skapa t ex en ny top level forum struktur som heter “Övrigt”. Därunder kan man skapa en “additional folder” som heter t ex “Forester/Legacy/Outback-forum”. (inte en massa sub-foldrar, en räcker så länge).
Vad har SSI att vinna på det?
1) flera medlemmar/ägare av Impreza har mer än en bil i Subaru-familjen eller byter bil (som jag). Ett sätt att hålla kvar medlemmarna på forumet helt enkelt, och att hålla Forester-Legacy-Outback-frågor borta från Impreza-trådarna.
2) finns fortfarande en del tekniska komponenter som är utbytbara mellan Impreza-Legacy-Forester så det kan vara av intresse att se vad ägarna har att säga
3) rekryteringsunderlag. Förekommer ju även motsatsen att t ex Legacy-ägare byter till Impreza.
4) ökad status (mer bidrags-pengar till klubben?) från IM Sverige. Ni kanske har sett hur Subaru gör reklam i annonser för Impreza: “Bilen som har en egen fan-club!”. Säkert skulle återförsäljarna och IM snart börja göra reklam för det om det fanns ett forum för Forester/Legacy/Outback-ägarna på nätet vilket ännu mer visar klubbens goodwill-värde för IM.Som flera av er vet så har ju IM Sverige haft stora försäljnings-framgångar sista tiden med just Legacy/Outback så jag gissar att ett uppdämt behov finns hos ägarna av dessa bilar att snacka av sig någonstans.
Vad tycks? Har frågan redan varit uppe kanske?
Ställ er också frågan: Har SSI något att FÖRLORA på att öppna upp ett sidospår på detta sätt? Inte mycket tror jag, desto mer att vinna i längden kanske.
Toni (revisor och #1, Outback 3.0 -05 numera)
27 oktober, 2005 kl. 08:10 #186910dlehtihetDeltagareDet tycker jag låter som en strålande ide. Om man kan ha den i någon underliggande nivå så behöver den ju inte störa ut själva huvudinriktningen nämnvärt. Tycker själv att det vore väldigt intressant att bolla lite kring tillbehör och liknande här på forumet.
M v h
Daniel (på jakt efter en lämplig outback just nu)
27 oktober, 2005 kl. 08:12 #186911Lt DanDeltagareTycker det låter som toppen ide’!
Mvh LtD – Legacy MY92 som andra bil
27 oktober, 2005 kl. 08:37 #186905LegacyLarsaKeymastervarför inte?
/Larsa -först i klubben med en legacy turbo!
27 oktober, 2005 kl. 10:25 #186913johan84aDeltagarelåter ju kanon tycker jag!
Mvh Johan
27 oktober, 2005 kl. 10:30 #186902OzODeltagareDetta tar vi givetvis upp på kommande styrelsemöte. Helt klart intressant och som vanligt kommer du med bra argument, Toni! 🙂
::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::27 oktober, 2005 kl. 10:47 #186912Lt DanDeltagareSkulle man inte kunna ta med Leone där också?
/LtD – vars far har 3 st Leone
28 oktober, 2005 kl. 10:41 #186909jrabergDeltagareLysande, Bra förslag Toni!
😀-JR
19 december, 2005 kl. 06:20 #186907Janne248DeltagareFlyttade tråden till en avdeling som passar bättre.
Flyttad!!
19 december, 2005 kl. 06:20 #186908ManorDeltagareHelt ok för mig. Alltid lika kul att ha dig inne på forumet Toni :).
mvh Mats N
20 december, 2005 kl. 10:56 #186906ToniDeltagareBlev det något beslut i denna fråga på senaste styrelsemötet?
20 december, 2005 kl. 11:14 #186903OzODeltagare5 januari, 2006 kl. 21:42 #186904OzODeltagareDone! >> http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topics&forum=20