Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    suberu 72
    Deltagare

Hejsan jag har ett litet problem med min fars bil… jag har fått han att löpa legacy me nu så krånglar den och jag känner mig skylldig till det för jag sa att subaru e ett felfrit bilmärke :7 nja nästan iallafall.

Jo prroblemet ligger i att den då och då inte vill starta, han går på startmotorn men vill inte tända. men det brukar hjälpa med att rycka och dra lite i kabel härvorna under huven så startar den igen. Men det är ett återkommande problem, vissa dagar kan den krångla 3-4 gånger och andra dagar kan den gå felfritt flera dar i sträck. Ngon som har haft vet om det problemet och hur man löser det? mycket tacksam för svar.. e inte så bra på legacy då jag äger en Impreza själv.

Lt Dan
      Deltagare

Jag skulle börja med att göra rent alla kontakter med någon smörjspray typ 556.
        Torka rent batteriet. Kolla jordkablar att dom inte ärjat.
        Detta funkade på en Legacy 92. Visserligen startade den men gick som en kratta de första 5 minuterna vid fuktigt väder.

/Dan

jraberg
        Deltagare

hihi, som så många andra i historien så är du för ivrig att beskriva felet men glömmer det nästan mest väsentliga.
          komplettera gärna med, Hur gammal bilen är och va många mil har den sett? är lite skillnad på en legacy 07 och en legacy från 96 😉
          🙂
          edit. impreza,legacy same same different. . .
          kollat tändkablarna?

-johan

jraberg
          Deltagare

antar att problemet försvann eller löstes?

Vad hände? vad gjordes?

-johan “nyfiken”

suberu 72
            Deltagare

bilen är en 95a gåt 23000 mil.
              provat med elsprej i alla kontakter funkade inte men jag kan ha misat givaren till vevstaken den sköter väl tändning bränsle ?.
              I givarna på kamaxlarna vad gör dom?.

T
              Deltagare

Ingen aning om hur elen ser ut i legacy, men exakt samma fenomen på en volvo berodde på rotorn i fördelardosan, om det nu finns på din bil!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.