Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    uKKla
    Deltagare

En ägere som också blir ledsen.

Jag har provat o göra diagnostik genom att koppla ihop de 2 svarta kontakterna, men det vill inte funka, då blinkar bara check engine hela tiden, va är fel?? :S

Han går riktigt dåligt på varv under ca 3000, (ibörjan var det 2000) helt orkeslös, för mycket gaspådrag resulterar att han inte ökar farten någe alls, medans väligt lite gaspådrag gör att han sakta sakta ökar farten. Man får helt enkelt varva han duktigt när man kör han, då går det, fast han är fortfarande slö.

jag får tex använda 4ans växel till 90, där kan jag lägga i 5an, men ska farten ökas är de bara att växla ner…

Min instinkt säger fel relaterat till tändspole, lr är jag helt ute o cycklar?

Bruks bil och pendlarbil som används varje dag, så problemet måste lösas snart känner jag!

Legacy -97
      2.0l motor 115hk

Mvh//Emil

rickey91
      Deltagare

Hej! kan vara luftmassmätaren. prova att koppla bort kontaktstycket och se om bilen går bättre då.

Mvh

uKKla
        Deltagare

Hej! Den gick inte bättre då =( Snarare dog nästan.

Kan också tillägga att den går bra på tomgång, fast han är orkeslös.

Svårstartad när han är varm.

Startar som vanligt när han är helt kall, går dock inte bättre (mkt marginelt isåfall..)

Steewe
          Deltagare

Sök runt lite på forumet, “check engine”-lampan ska blinka. Lampan blinkar olika snabbt som en kod som du läser av och jämför. Så var det iaf på min gamla GT99. Lycka till!

/S

uKKla
            Deltagare

Lyckades få till det med felkoder nu, men han visade ingenting!! 😐

Frustrerande, någon som har en id’e om hur jag kan felsöka?

kleinis
              Deltagare

kan det vara någon vakum slang som har spruckit eller gått av ?

uKKla
                Deltagare

Mja, jag har tittat så gott jag kunnat, hittar inget, får köpa startgas imorgon och prova, men tycker han borde svaja på tomgång då, men helt klart värt att kolla.

kollade även om vevhus ventilationen var täppt men det verkar den inte heller vara.

Konstigt det här, om stiften var riktigt dåliga då borde han inte gå bra på höga varv va?

uKKla
                  Deltagare

Ingen i närheten av örebro som har lust att ställa upp och “låna ut” ett par delar på plats, alltså bara felsöka för att sedan få tillbaka delarna för en liten slant? Ja blir tokig på dhär.

Har fått förslag på fan nästan allt i hela bilen snart.. Från katt till tändstift

uKKla
                    Deltagare

Glömde också säga att när lmm rycks ur och jag försöker köra iväg så dör han direkt. Så den lär vara hel ialf

uKKla
                      Deltagare

Idag hade jg turen att få prova på en annan tändspole.

Det vart ingen skilnad, vad är nästa steg att prova tror ni?
                        Jag funderar på att prova byta tändstift.

TypeR
                        Deltagare

Might want to check lambda as well

uKKla
                          Deltagare

hmm ok, hur kollar man om den är trasig?

uKKla
                            Deltagare

Hej igen dagboken 😛

Idag provade jag mäta lambda enligt guiden från nordicaudi
                              http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/data/a1222/a1222.php&var=

Jag lyckades inte få fram värden som jag skulle få, så imorgon chansar jag på en ny lambda från biltema.. håll tummarna!

uKKla
                              Deltagare

Bränslepumpen va felet

ROlsson
                                Deltagare

Bränslepumpen va felet

Hur kom du fram till det? Har en bil med liknande fel, har mätt bränsletrycket till 4bar när man slår på tänning. vilket jag tycker är mer än godkänt..
                                  Hur gjorde du?
                                  Mätte trycket när motorn är igång?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.