- Detta ämne har 15 svar, 4,627 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av uKKla.
-
FörfattareInlägg
-
7 januari, 2013 kl. 19:39 #29767uKKlaDeltagare
En ägere som också blir ledsen.
Jag har provat o göra diagnostik genom att koppla ihop de 2 svarta kontakterna, men det vill inte funka, då blinkar bara check engine hela tiden, va är fel?? :S
Han går riktigt dåligt på varv under ca 3000, (ibörjan var det 2000) helt orkeslös, för mycket gaspådrag resulterar att han inte ökar farten någe alls, medans väligt lite gaspådrag gör att han sakta sakta ökar farten. Man får helt enkelt varva han duktigt när man kör han, då går det, fast han är fortfarande slö.
jag får tex använda 4ans växel till 90, där kan jag lägga i 5an, men ska farten ökas är de bara att växla ner…
Min instinkt säger fel relaterat till tändspole, lr är jag helt ute o cycklar?
Bruks bil och pendlarbil som används varje dag, så problemet måste lösas snart känner jag!
Legacy -97
2.0l motor 115hkMvh//Emil
7 januari, 2013 kl. 20:04 #252521rickey91DeltagareHej! kan vara luftmassmätaren. prova att koppla bort kontaktstycket och se om bilen går bättre då.
Mvh
7 januari, 2013 kl. 21:12 #252511uKKlaDeltagareHej! Den gick inte bättre då =( Snarare dog nästan.
Kan också tillägga att den går bra på tomgång, fast han är orkeslös.
Svårstartad när han är varm.
Startar som vanligt när han är helt kall, går dock inte bättre (mkt marginelt isåfall..)
7 januari, 2013 kl. 21:52 #252508SteeweDeltagareSök runt lite på forumet, “check engine”-lampan ska blinka. Lampan blinkar olika snabbt som en kod som du läser av och jämför. Så var det iaf på min gamla GT99. Lycka till!
/S
7 januari, 2013 kl. 22:42 #252512uKKlaDeltagareLyckades få till det med felkoder nu, men han visade ingenting!! 😐
Frustrerande, någon som har en id’e om hur jag kan felsöka?
7 januari, 2013 kl. 22:53 #252509kleinisDeltagarekan det vara någon vakum slang som har spruckit eller gått av ?
8 januari, 2013 kl. 00:01 #252513uKKlaDeltagareMja, jag har tittat så gott jag kunnat, hittar inget, får köpa startgas imorgon och prova, men tycker han borde svaja på tomgång då, men helt klart värt att kolla.
kollade även om vevhus ventilationen var täppt men det verkar den inte heller vara.
Konstigt det här, om stiften var riktigt dåliga då borde han inte gå bra på höga varv va?
8 januari, 2013 kl. 01:07 #252514uKKlaDeltagareIngen i närheten av örebro som har lust att ställa upp och “låna ut” ett par delar på plats, alltså bara felsöka för att sedan få tillbaka delarna för en liten slant? Ja blir tokig på dhär.
Har fått förslag på fan nästan allt i hela bilen snart.. Från katt till tändstift
8 januari, 2013 kl. 01:47 #252515uKKlaDeltagareGlömde också säga att när lmm rycks ur och jag försöker köra iväg så dör han direkt. Så den lär vara hel ialf
8 januari, 2013 kl. 19:26 #252516uKKlaDeltagareIdag hade jg turen att få prova på en annan tändspole.
Det vart ingen skilnad, vad är nästa steg att prova tror ni?
Jag funderar på att prova byta tändstift.8 januari, 2013 kl. 19:47 #252510TypeRDeltagareMight want to check lambda as well
9 januari, 2013 kl. 00:11 #252517uKKlaDeltagarehmm ok, hur kollar man om den är trasig?
9 januari, 2013 kl. 20:36 #252518uKKlaDeltagareHej igen dagboken 😛
Idag provade jag mäta lambda enligt guiden från nordicaudi
http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/data/a1222/a1222.php&var=Jag lyckades inte få fram värden som jag skulle få, så imorgon chansar jag på en ny lambda från biltema.. håll tummarna!
14 januari, 2013 kl. 19:02 #252519uKKlaDeltagareBränslepumpen va felet
28 januari, 2013 kl. 17:32 #252522ROlssonDeltagareBränslepumpen va felet
Hur kom du fram till det? Har en bil med liknande fel, har mätt bränsletrycket till 4bar när man slår på tänning. vilket jag tycker är mer än godkänt..
Hur gjorde du?
Mätte trycket när motorn är igång? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.