Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    berne
    Deltagare

vad är de för skillnad på en spec B och en vanlig?
      båda har väl turbo med V6?

mvh

Manor
      Deltagare

vad är de för skillnad på en spec B och en vanlig?
        båda har väl turbo med V6?

mvh

Nä, ingen turbo vad jag vet.
        Spec B är väl sänkt och lite “sportigare”…typ manuell 6-växlad gentemot automat i den vanliga.

V6 i en Subaru :p…nä H6 heter det (boxer 6:a) och inget annat.

berne
        Deltagare

Nä, ingen turbo vad jag vet.
          Spec B är väl sänkt och lite “sportigare”…typ manuell 6-växlad gentemot automat i den vanliga.

V6 i en Subaru :p…nä H6 heter det (boxer 6:a) och inget annat.

heheheh de är ju sant H6:D

okej..så de är inte turbo på någon av dom?
          så de som skiller sig är att den är lite sportigare…för proslappen är ju bra mkt högre på en spec b än vanlig

Lt Dan
          Deltagare

Den har Bilstein dämpare. 18tums fälgar
            Finns även som automat men vanligast är nog 6-petarn

Sen så finns den även som turbo, men då blir det till att ratta från högersidan 🙂

/D

berne
            Deltagare

Den har Bilstein dämpare. 18tums fälgar
              Finns även som automat men vanligast är nog 6-petarn

Sen så finns den även som turbo, men då blir det till att ratta från högersidan 🙂

/D

tack då vet jag 6 petat låda,,,18″ och bilstein dämpare

Ångan
              Deltagare

Legacyn finns som sagt även med 2,5T motorn, men antingen får du vända dig utomlands, typ usa och få en rättstyrd eller en högerstyrd från Japan/england etc.
                Har kört Spec-B och tycker den är riktigt fin att köra.
                Drar en del soppa dock.

Lt Dan
                Deltagare

Legacyn finns som sagt även med 2,5T motorn, men antingen får du vända dig utomlands, typ usa och få en rättstyrd eller en högerstyrd från Japan/england etc.
                  Drar en del soppa dock.

spec B (med turbo) finns även med 2.0 liters motorn men då bara som högerstyrd.

Sen så skiljer det en del på utseendet kontra usa och japan. Jänkarna betalar dyra pengar för att konvertera sina legacy till japan utseendet.

Mumin
                  Deltagare

Spec b är fint skit 🙂 har kört ett antal x styckna och går fint… bra väghållning för att vara orginal. trevlig bil måste jag säga! Drar ganska mycket.. nja bror på vad man jämför med.. typ en GT så är ju Legacyn billig 😀

Lite off topic men iaf hade en nya outback 3.6an inne för ett par dagar sedan.. kikade på bränsleförbrukningen.. 0,76… jävligt bra måste jag säga!!! Nu har iaf Manor ett mål att slå! haha 😀

Manor
                    Deltagare

Spec b är fint skit 🙂 har kört ett antal x styckna och går fint… bra väghållning för att vara orginal. trevlig bil måste jag säga! Drar ganska mycket.. nja bror på vad man jämför med.. typ en GT så är ju Legacyn billig 😀

Lite off topic men iaf hade en nya outback 3.6an inne för ett par dagar sedan.. kikade på bränsleförbrukningen.. 0,76… jävligt bra måste jag säga!!! Nu har iaf Manor ett mål att slå! haha 😀

0.76…var det snittet på den 3.6R som var inne?
                      Det låter för bra för att vara sant, eller så var det enbart landsvägskörning.

…men självklart så hoppas man ju :).

Mumin
                      Deltagare

0.76…var det snittet på den 3.6R som var inne?
                        Det låter för bra för att vara sant, eller så var det enbart landsvägskörning.

…men självklart så hoppas man ju :).

Det var snittet.. han hade kört myckte på Gotland 😀

GrizzlyBear
                        Deltagare

Drar en del soppa dock.

2.5T finns även i Sverige nu. Officiellt bara med automat men går att beställa med manuell.

3.0 Spec B fanns bara med manuell låda fram till 2008. Därefter fanns den även med automat. Tror inte det sålts många Spec B 2008-2009 dock. Ytterst sällan man ser någon till salu iaf. 2005:or finns det desto flera av.

Håller med om att de är trevliga bilar. Det som hindrat mig från att köpa en är att skatten bara är ett par 100-lappar lägre än dieseln samt bränsleförbrukningen.

3.6R 0,76l/mil… Var det enl. färddatorn? Isf kan man nog lägga på 0,1L med tanke på hur bra Subarus färddatorer är kalibrerade… 🙁 Men det är ändå ganska bra för den bilen med den motorn.

berne
                          Deltagare

Hur är de om man vill trimma dom? Är de dyrare än? Tex impeza för spec b har ju inte turbo….. Är de bara mappnig som gäller?

Manor
                            Deltagare

Hur är de om man vill trimma dom? Är de dyrare än? Tex impeza för spec b har ju inte turbo….. Är de bara mappnig som gäller?

Trimning ger inte mycket utan kompressor eller turbo.
                              Om du vill trimma så är det väl 2.5GT (som har turbo) som gäller.

Lt Dan
                              Deltagare

Trimning ger inte mycket utan kompressor eller turbo.
                                Om du vill trimma så är det väl 2.5GT (som har turbo) som gäller.

Eller 2.0GT

Madone
                                Deltagare

2.5T finns även i Sverige nu. Officiellt bara med automat men går att beställa med manuell.

3.0 Spec B fanns bara med manuell låda fram till 2008. Därefter fanns den även med automat.

Legacy GT’n fanns bara med automat, har en själv.
                                  Spec B fanns med automat från 2006, hade en själv. Det var även första året med VDC. Skillnaden var förutom dämparna, större hjul, spec B mattor och en annan grill. Sedan hade den väl andra instegsplåtar har jag för mig. Jäkligt trevlig bil som dock drack för mycket soppa! Dert gör iofs Legacy GT’n också 😉

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.