- Detta ämne har 12 svar, 2,307 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
21 januari, 2009 kl. 12:56 #22271TimzzonDeltagare
har ett problem med min legacy turbo -93.
den går som den ska när den är kall, men när den börjar få tempratur så börjar den gå illa. det luktar bensin om den, som om den får “kallstarts bränsle”. har bytt tempgivaren men den går fortfarande illa. dom jag har pratat med säger att jag ska byta lmm:en.
är det någon annan som har haft något liknande problem?tackar på förhand
Tim Gärderup25 januari, 2009 kl. 12:18 #190930TimzzonDeltagarehar kommit överfull med att det inte är lmm:en och inte stiften. men katten började o glöda när jag tvingade bilen till att gå till arbetstemp.. vad kan det bero på? igensatt?
25 januari, 2009 kl. 13:12 #190929FeADeltagareJapp, låter som att katten kan vara igensatt. Prova utan den…
18 oktober, 2012 kl. 20:45 #190936liberty75DeltagareLyfter en hyffsat gammal tråd :rolleyes:
Du Timzzon,hur gick det med katten o dina problem? Vad fick dig att utesluta lmm?
Har ju samma problem med min i jag slår mig blodig. Just nu är jag på jakt efter en fungerande lmm 🙁19 oktober, 2012 kl. 05:41 #190931TimzzonDeltagareSM i trådlyft 😉
LMM:en bytte jag till en som jag visste fungerade och stiften bytte jag också och den gick oförändrat. Det visade sig att det va kamremmen som hade hoppat (!) ett kugg på veven.
Ta bort kamkåporna och kolla hur den står gentemot kammarna. Sträcken på kamhjulen ska peka emot varandra och på veven ska en “nock” till vevgivaren peka uppåt. Tror jag har nån bild på hur det ska se ut hemma, kan leta upp den ikväll 🙂19 oktober, 2012 kl. 15:09 #190937liberty75DeltagareHar kollat kamremmen. Min katt vart också glödande o nu har jag testat en annan lmm som hade ett annat fel :rolleyes: Hade det varit nått annat borde mitt problem va kvar oavsett lmm,nu försvann mitt problem(sura ner sig o gick inte att starta till slut,glöd katt,svartryker) men jag fick ett annat som var att motrorn dog helt plötslig men gick att starta upp utan problem igen,gång på gång.
Så,vart hittar man en billigare lmm än subaru orginal(4500kr!!!)??19 oktober, 2012 kl. 15:46 #190932Christian SDeltagarelär finnas här http://www.importcarparts.co.uk
eftersom jag inte vet vilken modell du har får du leta själv, om det är som på inpreza så kan man köpa bara givaren istället för komplett med hus.19 oktober, 2012 kl. 17:52 #190938liberty75DeltagareTyvärr redan kollat där 🙁 Dom har typ alla utom green lable 🙁
Subaruonlineparts.com är ju billiga men skickas från us =långtid dyrfrakt/tull.
Nån som vet om man kan köra i limphome/failsafe utan att motorn tar skda i längden,typ 2-3 veckor? 😮
19 oktober, 2012 kl. 18:58 #190933Christian SDeltagarehar du kollat om det är samma lmm som på impreza?
19 oktober, 2012 kl. 20:04 #190939liberty75DeltagareNä,nån som kan springa ut o kolla på lmm på sin impreza? Nr. står ju på sidan.
Är dock tveksam. Subaru vill ha 4500 för en ny,o i us ca 2500 inkl frakt. Lutar år att beställa fr us o köra i limp mode i 2-3 veckor. Eller vad tror ni?19 oktober, 2012 kl. 20:21 #190934Christian SDeltagareär det en sån här du har? http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=1138&cat=96&sub=97&sec=143&var=47&dc=y&gen=&searchKey
21 oktober, 2012 kl. 09:34 #190940liberty75Deltagareoj nu skäms jag.
Jo det är precis en sån. Var just på G att best från us men denna är ju lite dyrare men lär ju komma fram fortareTack för hjälpen 😮
21 oktober, 2012 kl. 11:16 #190935Christian SDeltagarebeställer du idag så har du den hemma i slutet av veckan.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.