SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Legacy turbo -92 Problem med lyftarna..

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Ante_J
    Deltagare

Okej, då ska du få ett mail tebax 🙂

Som Bert säger, kör landsväg och varva åtminstone 2000-3000rpm i 10-20km, det skall gå att få ur luften på det sättet.

RacerRaffe
      Deltagare

Hej igen

Har inte haft möjlighet att jobba med bilen under veckan men idag fick jag till den. Jag varmkörde den och sedan varvade jag den 2000rpm utan resultat varefter jag höjde upp till 4000rpm och efter någon minut så justerade den till spelet och går nu tyst.

Ett tack till alla som hjälpt till med råd och ett speciellt TACK!! till Ante_J.

Jag är verkligen glad att jag slapp ta isär en gång till, det var rätt besvärligt med motorn i bilen..:(

Ante_J
        Deltagare

Gött att det löste sig!
          Känslan när allt klaffar är obetalbar 🙂

Skulle skicka Manualer till några stycken här på forumet men av någon anledningen så går dom inte fram så här kommer en url istället;

http://www.main.experiencetherave.com:8080/subaru_manual_scans/

RacerRaffe
          Deltagare

>Gött att det löste sig!
            >Känslan när allt klaffar är obetalbar 🙂
            >
            >Skulle skicka Manualer till några stycken här på forumet men
            >av någon anledningen så går dom inte fram så här kommer en url
            >istället;
            >
            >http://www.main.experiencetherave.com:8080/subaru_manual_scans/
            >
            >

Ante!

Har du den rätta manualen till 2.0 Turbo -92?
            Jag har fortfarande lite problem med avgasvärdena men har nu upptäckt att ena avgasventilen (på den cylinder som strulade med ena insugslyftaren, främre vänstra, 2an)ligger på lite för mycket och det ser ut som om själva loppet som lyftaren löper i har flyttat sig utåt lite, ca 1mm jämfört med de andra.

Nu är då frågan är det någon som varit med om att detta lopp har flyttat på sig, skall väl vara monterat med krymppassning? Jag har tagit loss vippan som sitter på den lyftaren och då håller cylindern trycket bra (9.0kg)så jag har konstaterat att det är den lyftaren som är orsaken till att jag har låg kompression på 2an, någon som har ideér om vad man kan göra åt det?

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.