- Detta ämne har 9 svar, 2,312 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 10 månader sedan av Tallen.
-
FörfattareInlägg
-
30 december, 2006 kl. 14:54 #22160TheDeltagare
Hejsan svejsan alla glada impreza ägare.
Snubblade över en sådan som topic nämner, dvs en ruskigt fin Legacy Turbo -93. Nu är ju detta ett Impreza forum men en gammal legacyturbo måste ju få finnas med 😉
En farbror till mig har haft en sådan sedan ny och har inte haft några egentliga problem med den trots att den passerat 30´000mil sedan länge (bortsett från att han glömde bort att byta kamrem så att den gick av, men det är ju inte direkt bilens fel) 🙂
Vad bör man tänka på när man kollar på en sånhär bil bortsett från alla “vanliga” grejer som rost osv. Finns det nått som brukar vara trasigt. bilen i fråga har gått kring 17´000 mil.
btw, testade sökfunktionen, men hittade inte direkt nått matnyttigt 🙂
30 december, 2006 kl. 15:36 #190569LegacyLarsaKeymasterkolla kopplingen om den slirar, lyssna efter knack i motorn, det var ett tag sedan jag hade en, men de går bra. är det en sedan med taklucka?
/Lars30 december, 2006 kl. 15:44 #190575TheDeltagareTrevligt med snabbt svar 🙂
Nej det är en kombi (utan taklucka).
Så det finns inga “standardfel” på dessa bilar, låter ju trevligt 🙂
På 2.2:an som en bekant hade var det nått tjall med växellådor vet jag.
30 december, 2006 kl. 15:52 #190574MalmDeltagareTjena. Min kusin har en Legacy Turbo -93 eller -92 till salu om det ar intressant. Relativt bra skick och gar kanon! Pm:a mig for mer info!
Mvh
30 december, 2006 kl. 19:15 #190570LegacyLarsaKeymasterJo, det stämmer, men det trodde jag bara var på -92orna, då jag hade en sådan, den var dock lite trimmad åxo, så jag fick ras på 2an, inte så billigt att reparera, men kör man ommoddat ska det nog inte vara några problem, och ger fan i banzaistarter..
31 december, 2006 kl. 06:10 #190576TheDeltagarelite mer info:
Har komplett service-bok fram till -05
Kamrem nybytt.
gått cirka 2500mil senaste 2 åren.
Drivaxeldamasker fram bytta + vänster fram drivknut.
Generator bytt -05
bromsar servade och nya klotsar runt om.
Knack från ventillyftare <- vanligt fel? dyrt att åtgärda?31 december, 2006 kl. 12:36 #190571KvarnisDeltagarelite mer info:Har komplett service-bok fram till -05Kamrem nybytt.gått cirka 2500mil senaste 2 åren.Drivaxeldamasker fram bytta + vänster fram drivknut. Generator bytt -05bromsar servade och nya klotsar runt om.Knack från ventillyftare <- vanligt fel? dyrt att åtgärda?
lyftarna lever rövare på gammla legacy och Imprezer pga av helt hyrauliska lyftare.
Farligt= Nej
Dyrt att fixa= ja om man inte kan fixa det själv dvs31 december, 2006 kl. 15:04 #190577TheDeltagareSkulle väl vilja påstå mig vara relativt händig i garaget, donat med snöskotrar/bilar/motorcycklar/mopeder sedan man var en tvärhand hög så 🙂
Vad kostar nya lyftare och drivknutar? Kollade på bildelsbasen men det fanns bara en bil och inget var prissatt.
1 januari, 2007 kl. 20:14 #190573WippeDeltagareLyftarna kan låta ganska illa utan att man för den sakens skull behöver byta dem. Bra olja och täta byten kan hjälpa, Castrol Edge tex av egen erfarenhet.
Att byta lyftarna är heller inget garanterat sätt att bli av med oljudet, det bästa är istället att byta till toppar (och kolvar) från en tidig Impreza (samma infästning av insug före -99 om jag inte minns fel). Annars är Legacyblocket stabilare än Imprezans då det är closed deck.Nya främre drivknutar hittar du relativt billigt hos någon bilreservdelskedja.
3 januari, 2007 kl. 14:25 #190572TallenDeltagareDrivaxlar/knutar från Impreza passar om man tar bort abs ringarna och sätter dit Legacyns ringar. Lättare att hitta Impreza drivaxlar på skroten…
/D
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.