- Detta ämne har 18 svar, 4,248 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 8 månader sedan av Gystompa.
-
FörfattareInlägg
-
2 mars, 2015 kl. 20:09 #33467RogersalinDeltagare
Hello! Nu börja js bli dötrött på bilen.
Följande ha inträffat.
Bytt motor till en -96 sti motor. Kollade kablagen så de va stiftat lika. Stiftade in ventilen som sitter under insuget till kolkanistret. Allt funka kanon. Va ute å körde den genomvarm. Gasa några gånger,sen gasa ja på 3an för å se va laddet låg på. Då röck den några gånger. Sen börja varvräknsren fladdra på och tempmätarn lika så,sen stanna tempen på hot även fast den inte va mer än normal varm. Så ja stanna å skulle titta va som kan va fel. Vrider av tändningen,men allt funkar enda fast motorn stanna. Lamporna på instrumenten glöder lite och fläkten gå. Så rycker batteripolen. Allt dör. Lägger på den. Allt e som vanligt. Vrider på och av tändningen. Då glöder allt igen. Lyfter man polen klickar de under brädan som ett relä släpper. Soppspumpen går inte så bilen startar inte. Säkert glömt något åxå. Men allt e ett helvete me biln just nu:)
Vet nån va som kan ha hänt?
2 mars, 2015 kl. 20:57 #275435GystompaDeltagareHar du använt dig av insuget och dess kablage från Stin?
2 mars, 2015 kl. 21:01 #275446RogersalinDeltagareHar du använt dig av insuget och dess kablage från Stin?
Japp
2 mars, 2015 kl. 21:02 #275436GystompaDeltagareJapp
Gör inte det, byt ut insuget och den kabelhärvan mot den du hade där sen tidigare
2 mars, 2015 kl. 21:04 #275447RogersalinDeltagareGör inte det, byt ut insuget och den kabelhärvan mot den du hade där sen tidigare
Okej,va e skillnaden?:)
2 mars, 2015 kl. 21:08 #275437GystompaDeltagareOkej,va e skillnaden?:)
vet inte in i detalj vad som e skillnaden. Men skulle kunna tänka mig att bara för att kontakt stycken passar ihop behöver inte det betyda att ström, jord och laddtrycksstyrningar går in och ut på samma utgångar i din Ecu.
Jag kanske har helt fel, men jag skulle iallafall börja i den ändan.
Men bilen i sig kommer ju inte börja ladda eller gå mer bara för det, du har säkert en bättre botten än du haft tidigare. Men du måste ju antingen köpa nån typ av chip eller programmerbar box om du vill den ska börja gå bättre.
2 mars, 2015 kl. 21:09 #275438GystompaDeltagarehar du riktigt otur kanske du har bränt nåt med som inte borde ha blivit bränt..
2 mars, 2015 kl. 21:14 #275448RogersalinDeltagarevet inte in i detalj vad som e skillnaden. Men skulle kunna tänka mig att bara för att kontakt stycken passar ihop behöver inte det betyda att ström, jord och laddtrycksstyrningar går in och ut på samma utgångar i din Ecu.
Jag kanske har helt fel, men jag skulle iallafall börja i den ändan.
Men bilen i sig kommer ju inte börja ladda eller gå mer bara för det, du har säkert en bättre botten än du haft tidigare. Men du måste ju antingen köpa nån typ av chip eller programmerbar box om du vill den ska börja gå bättre.
Jo visst äre så,men färger osv stämmer på kablaget och den enda felkoden ja hade vs på dendör ventilen. Så den koppla ja in så slockna motorlampan.
För ja körde den 5km tidigare å då gick den att varva ur och köra på fullt ladd 0,7. Men sen tog ja in den för å fixa expansionskärlet och byta alla vakumslangar. Sen vart den såhär idag. Ja tror inte insuget har att göra med de att tändningen ligger å glöder vid avstängt läge,då borde den gjort de frän första början tycker ja iaf:)
2 mars, 2015 kl. 21:15 #275449RogersalinDeltagarehar du riktigt otur kanske du har bränt nåt med som inte borde ha blivit bränt..
Ja så kan de ju va,bytte styrbox åxå men samma fel vare då:) nu ligg den på blocke å bli den int såld få ja felsöka när orken e tillbaka.
2 mars, 2015 kl. 21:18 #275439GystompaDeltagareJo visst äre så,men färger osv stämmer på kablaget och den enda felkoden ja hade vs på dendör ventilen. Så den koppla ja in så slockna motorlampan.
För ja körde den 5km tidigare å då gick den att varva ur och köra på fullt ladd 0,7. Men sen tog ja in den för å fixa expansionskärlet och byta alla vakumslangar. Sen vart den såhär idag. Ja tror inte insuget har att göra med de att tändningen ligger å glöder vid avstängt läge,då borde den gjort de frän första början tycker ja iaf:)
Jaha, fattade inte att den gått för dig innan.
2 mars, 2015 kl. 21:19 #275450RogersalinDeltagareJaha, fattade inte att den gått för dig innan.
Okej ksk skulle skrivit de i texten först:)
2 mars, 2015 kl. 21:19 #275442FladricDeltagareJag skulle som sagt gissa på batteri eller jordfel till att börja med 🙂
2 mars, 2015 kl. 21:21 #275440GystompaDeltagareJag skulle som sagt gissa på batteri eller jordfel till att börja med 🙂
Mja det skulle nog jag hoppa på med
oftast så är det rätt logiska fel. Man har glömt skruva tillbaka nåt lr så
5 mars, 2015 kl. 12:07 #275445hedberg____Deltagaretar ca 10 min att byta elsystem på motorn.
5 mars, 2015 kl. 13:31 #275443FladricDeltagareOriginalkabelhärvan var i ett uselt skick, kontakter som föll lös och skavda kablar! Därför användes Imprezans kabelhärva 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.