SSC Annonser Köpes – Delar Legacy Turbo delar

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Hemlas
    Deltagare

Söker legacy turbo delar!
      I första hand drivknutar/drivaxlar i bra skick. Både nya och begagnade sökes till bra pris.

Söker även tips där man kan handla dessa delar billigt.

Ubermeister
      Deltagare

Ett tips är att söka begagnade på Ebay.co.uk

Imprezans drivaxlar passar iallafall fram.
        Om det är en klassisk Legacy då iofs.

Hemlas
        Deltagare

okej. Det låter ju perfekt.
          Vilka imprezor är det då? Är det 96-98?

Det är en Legacy turbo manuell -92.

Ubermeister
          Deltagare

96-98 Passar garanterat, har inte koll på om de senare passar.

Timzzon
            Deltagare

Alla GT drivaxlar passar 🙂

Hemlas
              Deltagare

Ajjemen. Då vet jag! Tack för hjälpen 🙂

Hemlas
                Deltagare

Tänkte höra om det är någon som har något tips om man vill chippa/mappa?
                  Om det är nån som har en chippad box liggandes så får den personen gärna höra av sig! 🙂

Timzzon
                  Deltagare

Förutom dom främre från 00 där ABS kransen skiljer, men passar gör dom om man inte vill ha ABS. 🙂

Jaja ^^ man kan även ta drivaxlar ifrån en FWD Gen 1 Legacy, dom är grövre 🙂

Tänkte höra om det är någon som har något tips om man vill chippa/mappa?
                    Om det är nån som har en chippad box liggandes så får den personen gärna höra av sig! 🙂

VOS är bra grejer, kolla med ”Fladric” han köpte ett för nått år sen 🙂

Fladric
                    Deltagare

Japp, funkar väldigt bra! Köpte det direkt av Adrian Vos från Australien som gör dom, bra kille att ha å göra med! 🙂
                      Kostade för nått år sedan ca 2300 kr med frakt till Sverige men är nog ~samma idag 🙂

Men jag har dessvärre inget liggande då det sitter i bilen 😉

Hemlas
                      Deltagare

Okej. Det låter ju perfekt.
                        Men hur får jag tag i denne Adrian?
                        Har han nån hemsida? 🙂

Har en till fråga. Jag har provat ställa upp laddtrycket med en pysventil. Men hur mycket jag än öppnar den så får jag inte upp laddet mer än till 0.9 bar. Hur ska jag göra om jag vill kunna ladda mer? Har läst att flera på forumet kan ladda typ 1.3…

Laddar 0.7 original.

Fladric
                        Deltagare

Du når han lättast via RSLC i hans tråd om chippet 🙂
                          http://www.rslibertyclub.org/forums/showthread.php?36409-The-VOSchip
                          Är du inte medlem på forumet bli det, är ett väldigt bra forum dedikerat till Legacy Turbo (RS Liberty i Australien), mycket kunskap, trevligt folk och lätta att handla av! 😉

Skulle inte rekomendera att gå så mycket högre än 1-1.1, spridarna ligger nära max vid det laddtrycket när man åker VOS 🙂
                          Chippet höjer fuelcuten till ca 1.2 bar har jag för mig så det borde göra det enklare!
                          Vad har du föravgassystem? Min orkar inte ladda så mycket mer än 0.9 med originalsystemet men med 3″ från turbon så är det inga problem 🙂

Hemlas
                          Deltagare

Okej! Tack så mycket 🙂

Aha, det förklarar saken. Ja jag såg att avgassystemet såg lite tvärt ut direkt efter turbon. Så jag får väl ta och fixa 3″ hela vägen 🙂

Tack än en gång för hjälpen! 🙂

Fladric
                            Deltagare

Kul att ens kunskap kommer till nytta nån gång 😉

Ja, är väldigt restriktivt original, speciellt den bakre delen vid ljuddämparen 🙂
                              Avgassystemet från en Impreza GT passar, det enda som måste göras är att förlänga det ca 1.3 dm innan bakaxeln och flytta några fästen 🙂

Hemlas
                              Deltagare

Jajjamen 🙂

Är det 3 tum på dom original? 🙂

Timzzon
                                Deltagare

Du kan inte komma över 1 bar i ladd med original box, fuelcuten kommer att gå i då och man får äta ratt ;)Jag laddade 1.1 bar med min VOS box och då gick bilen lite ”ryckligt” vid fullgas, spridarna är bara 380cc så man maxar dom ganska snabbt.

Det är inte 3″ standard på GTn, de Fladric menar är att ett eftermarknadssystem till GT går att få dit med lite mod 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.