SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Letar efter avgassystem

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    tonfisken89
    Deltagare

Vad tror ni om detta:
      http://www.ebay.co.uk/itm/200623604384?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_993wt_689

Tycker att det låter lite billigt, någon som har det?

Någon med ett annat förslag?

//johannes

.zip
      Deltagare

Rätta mig om jag har fel, men har inte 01 -> en annan passform än GC8’an?
        Och sen har vi tjockleken på godset när det gäller avgassystem och grenrör från eBay. Dessa har en tendens att spricka när det blir för varmt. Och sedan ser jag ett flexrör efter downpipen, om bilden stämmer så har även dessa en tendens att läka.
        Det står ingenting om katalysator förutom ”Off Road – Race use only”

Det tåls att maila nissen och fråga lite 🙂 Men för ~2400:- för ett komplett system från turbon kan man inte ställa så mkt krav 😉

adam.b.w
        Deltagare

jag har själv köppt ett sådant och de funkar klockrent inga lekage och de gör vad de ska.
          jag är jätte nöjd.
          men som åvan står för 2.400 kan man inte vara kräsen.
          och på de jag köpte så fanns de ingen kisse

MVH Adam

tonfisken89
          Deltagare

Ja jag får la slänga iväg ett mail till dom och se vad dom säger 🙂

Men ser det inte som det är två kattar på detta system, om bilden stämmer då vill säga?

adam.b.w
            Deltagare

Möjligtvis den efter flexen. det andra är en ljuddämpare;-)

tonfisken89
              Deltagare

då vet jag vad som ska bort för att få bättre ljud 😉 om det nu behövs eller är du nöjd med ditt Adam? Hur går det med SBP med detta?

Christian S
                Deltagare

Även den efter flexen lär vara en ljuddämpare, typ så såg mitt avgassystem ut innan jag tog bort den första lilla dämparen och satte en katt där istället. Man brukar sätta katten på den raka delen som är precis efter anslutningen mot turbon alternativt på den raka biten innan flexen.

adam.b.w
                  Deltagare

då vet jag vad som ska bort för att få bättre ljud 😉 om det nu behövs eller är du nöjd med ditt Adam? Hur går det med SBP med detta?

Lär inte ha de på när jag kör in på sbp efter som jag är kattlös. ljudmessigt låter de mycke! du behöver inte ta bort mer om du inte vill köra runt med hörselkåpor. Min låter som jag tycker de ska låta kan lägga upp ett klipp framöver om du vill höra 😉

Patrick P931
                    Deltagare

Kan rekommendera Blitz nur spec c som jag kör 🙂

Kostar det också 2400 kr? 😉

Christian S
                      Deltagare

tror inte det kommer göra någon större skillnad då dom garanterat bara är för att få bort resonans;)

Lär inte ha de på när jag kör in på sbp efter som jag är kattlös. ljudmessigt låter de mycke! du behöver inte ta bort mer om du inte vill köra runt med hörselkåpor. Min låter som jag tycker de ska låta kan lägga upp ett klipp framöver om du vill höra 😉

så jäkla farligt tycker jag inte att din låter, tror nog att min låter mer:D
                        om du vill höra på en som låter mycket ska du lyssna på tvillingarnas (våra kära medlemsansvariga) bil eller för den delen johan´s (grimlock) bil DEN låter mycket;)

nossnoJ
                        Deltagare

Vad tror ni om detta:
                          http://www.ebay.co.uk/itm/200623604384?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_993wt_689

Tycker att det låter lite billigt, någon som har det?

Någon med ett annat förslag?

//johannes

Jag köpte ett liknande system för samma pris. det verkar vara ganska bra kvalitet på de jag köpte iaf. men som det står i tråden så är sitter det ingen katt på. utan bara några ljuddämpare. 😛
                          min plan är att slänga på en racekisse och hoppas på att den går igenom SBP med det.
                          /Marcus

adam.b.w
                          Deltagare

tror inte det kommer göra någon större skillnad då dom garanterat bara är för att få bort resonans;)

så jäkla farligt tycker jag inte att din låter, tror nog att min låter mer:D
                            om du vill höra på en som låter mycket ska du lyssna på tvillingarnas (våra kära medlemsansvariga) bil eller för den delen johan´s (grimlock) bil DEN låter mycket;)

Du har inte hört mig gasa christian 🙂 jag gubb kör ju oftast 😉

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.