› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › lett trimming..
- Detta ämne har 4 svar, 1,311 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 6 månader sedan av Evildead.
-
FörfattareInlägg
-
1 juni, 2002 kl. 09:20 #1861ola77Deltagare
Når man skal trimme opp en my96 i moderate mengder, så sier jo alle at en skal bytte eksos, luftfilter, og mappe den med f.eks unichip..
Hva med boostcontroller? Noen med erfaringer på det? Kan jo hende at turbolag`et blir litt mindre å da? 🙂 De lader jo ikke noe særlig før 3500 rpm ! Litt sent for en 2.0 tross alt..
Hvilken turbo er det i denne bilen? Mitsubishi TD05? Hvor mye hk klarer den?
Må en bytte wastegate klokke før man skal remappe ECU`n?
3 juni, 2002 kl. 19:27 #47392ola77DeltagareHmm
Er det ingen her som har prøvd boostcontroller på scoobien sin altså?4 juni, 2002 kl. 06:33 #47391Bad_MujoDeltagareLAST EDITED ON Jun-04-02 AT 08:35AM (GMT)
Kanske ska du testa en dawes device?Evildead har väl testat?
Fuel cutten ligger väl ganska lågt på bilar som är äldre än -99. Jag tror att de laddar 0,7bar ungefär och fuel cutten ligger på 0,9 – 1,0bar (2bars MAP sensor). Detta gör att det blir lite problem att ställa upp trycket.
Skaffa en lambdamätare samt en laddtrycksmätare så kan du se om du kan öka laddtrycket något.11 juli, 2002 kl. 08:27 #47393SanderDeltagareDet går en WRX med boostcontroller+hks dump.
Snakk med Powerzone, de har en WR blå kunde/demo bil.Selv har jeg en WRX med Superchips og oppjustert boost pressure 1,2bar. Kjøpte en 11mnd gammel orginal av forhandler 14dager siden, så fortalte de ikke meg at den var trimmet… 1,2bar boost og superchips..ikke bra..
12 juli, 2002 kl. 06:26 #47390EvildeadDeltagareLAST EDITED ON Jul-12-02 AT 08:30AM (GMT)
>Hva med boostcontroller? Noen med erfaringer på det? Kan jo hende at
>turbolag`et blir litt mindre å da? 🙂 De lader jo ikke noe særlig før
>3500 rpm ! Litt sent for en 2.0 tross alt..
>
>Hvilken turbo er det i denne bilen? Mitsubishi TD05? Hvor mye hk
>klarer den?
>
>Må en bytte wastegate klokke før man skal remappe ECU`n?Beror på vilken boost controller man vill använda sig av. En Dawes funkar bra och ger mindre Turbo-lag (wastegate creep) än standard.
TD05 duger gott för dina modifikationer, tror att TD05 motsvarar IHI RHB5:an som den
hette tidigare och satt i LEONE modellerna…dessa kräma vi ur mellan 1.4 till 1.6bar på den gamla goda tiden 🙂Jag vet inte vad det sitter för fjäder i din WG, men det kan vara värt att titta på, bytet gör du isf före du mapar chip:et, skadar nog aldrig att gå upp ett par hekto på WG fjäder, men inte nödvändigt för din effektökning, bara det att boost kurvan blir lättare att kontrollera och framförallt får du ett ’rock-stable’ tryck om du anpassar WG fjädern.
-Chrille -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.