› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Leverantörer/support/frågor
- Detta ämne har 23 svar, 1,441 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 2 månader sedan av
simo.
-
FörfattareInlägg
-
4 december, 2006 kl. 07:30 #9899
simo
DeltagareOrginal inlägget raderat på författarens begäran.
Ursäkt erhållen av personen i frågan så orginal inlägget i tråden tillför inte diskutionen så mycket.4 december, 2006 kl. 07:52 #109835syke
BlockeradHehe, det där låter lite … erm .. stört.
Jag fick svar på exakt samma fråga häromdagen, fast efter att ha mailat lite med Streetpower.
4 december, 2006 kl. 07:52 #109850Manor
DeltagarePerfekt med en frågetråd :D.
Hur fort går en Impreza om man har 3 bars lufttryck i däcken :P?Sorry, jag kunde inte låta bli… ;).
mvh Mats N – som skulle ha blivit sjövild av ett liknande samtal mitt i natten.
4 december, 2006 kl. 08:45 #109847simo
DeltagareFråga på bara Mats 🙂 Tror den kommer att göra minst 280 med 3 bar 😀
Så då var mitt nummer borttaget från http://www.impreza.nu
/U
4 december, 2006 kl. 12:12 #109853down_the_drain
DeltagareHar haft liknande saker som hänt mig.Kunder som ringt hem till mitt privata nummer o gnällt/frågat massa saker om diverse prylar på jobbet.Jävla as! Skaffa ett liv!Ring dagtid till jobbet istället för hem till en på kvällarna..
/P
4 december, 2006 kl. 12:54 #109854Niklas
DeltagareNär fulla ”gamla” SSIare ringde mig mitt i natten två gånger och skrek i luren var det absolut inga tankar på ”dagen efter” för den uppringde eller barn som sov eller liknande.
Detta låter betydligt mer legitimt, även om det inte passade sig så bra.
Välkommen i gänget av väckta oskyldiga SSIare…för du var väl inte i Västerås ”då” och hjälpte till att pricka rätt siffror på telefonen.
😛
4 december, 2006 kl. 13:31 #109848simo
DeltagareAtt fulla gamla SSI kompisar ringer o sjunger för en har ju hänt ett antal gånger…detta ser jag inte som ett problem, snarare kul att de tänker på en. 🙂
När okända personer ringer o vill ha support på prylar som jag inte har ngt med att göra…o som grädde på moset gör det på en olämplig tid…då blir jag sur/U
4 december, 2006 kl. 14:18 #109855Niklas
DeltagareKonstigt inställning i en klubb med gemensamt intresse; meninglös fyllringning är ok men att hjälpa vilsna själar är jobbigt och irriterande? Vad är det gemensamma intresset, bilarna eller flaskorna? Visst kan man tycka att folk borde söka mer innan de frågar, speciellt via telefon. Speciellt när man som Jerry måste stänga av telefonen för att folk ringer en hela tiden och ens fritid äts upp av obetald telefonsupport. Men att få ett samtal och bli så förbannad att man skriver en tråd på forumet… men det var kanske det tjugonde samtalet om din ratt.
EDIT: En stor fördel med klubben är väl bla att de som är intresserade av vissa prylar som andra har köpt har en möjlighet att fråga om var de köpte dem, vad det kostade, hur det monterades och om man är nöjd.
Fast oavsett fylleringning eller supportsamtal, att ringa före kl 10 eller efter kl 20 bör man nog undvika om det inte är akut och du står längs E4an med punktering. Tack Block för svar och hjälp! :*
4 december, 2006 kl. 14:36 #109844Blocken
Deltagaredu står längs E4an med punktering. Tack Block för svar och hjälp! :*
Varsågod vettö! 🙂
/SuPPortBloCC
…………………..
Thai-Perr4 december, 2006 kl. 14:37 #109845Blocken
Deltagaremen det var kanske det tjugonde samtalet om din ratt.
…det är nog just det som är pudelns kärna – det var inte ens K&N’s ratt… ?
/AB
…………………..
Thai-Perr4 december, 2006 kl. 15:01 #109856Niklas
Deltagare”Tjenare, nej tyvärr vet jag inte det då jag inte har en sådan pryl. Sök på forumet och hittar du inte något så skriv en tråd, alltid är det någon som kan svara. Lycka till. Hejdå.” 🙂
Stackars den telefonförsäljare som ringer när man härsknar till över klubbkompisar som ringer. 😀
4 december, 2006 kl. 15:33 #109839SecretAgentMan
DeltagareJag blir med utsatt för störning i tid och otid, ibland är det polare och bekanta, eller folk jag skruvat åt förut – då är det en sak (naturligtvis beroende på vad det handlar om, och vad klockan pekar på) – men ofta (mer på senare tid) så är det totala främlingar som ringer, pm:ar eller skickar mail och vill ha support på både det ena och det andra.
Dags att starta firma och ta betalt på riktigt? 😉 Då lär folk jaga någon annan stackare.. :+ 😀
/J – hjälper gärna till i mån av tid, svarar jag inte på kvällar helger så är det av en anledning, då är det heller ingen mening med att ringa stup i ett och jaga vidare. 😉
4 december, 2006 kl. 15:34 #109836syke
BlockeradStackars den telefonförsäljare som ringer när man härsknar till över klubbkompisar som ringer. 😀
Är man automagiskt dunderkompis med alla i klubben så fort man går med? Jag skulle iallafall inte få för mig att ringa någon här vid den tiden om det inte är väldigt akut.
Om personen ifråga var totalt okänd så känns det som att det kanske inte var en så jättenära klubbkompis.
Förresten, jag är ju faktiskt med i IKEA Family klubben, tänk vad många jag kan ringa till!!
4 december, 2006 kl. 15:37 #109840SecretAgentMan
Deltagare…och folk som ringer och sjunger när det är partaj tycker jag bara är kul (precis som KN pekar på, det är kul att folk kommer ihåg ’en), vill jag inte bli störd stänger jag av ringsignalen, eller så stänger jag helt sonika av nallen. 🙂
Det är en markant skillnad på de två fallen.
/J
4 december, 2006 kl. 15:42 #109857Niklas
DeltagareSyke: Självklart är man inte dunderkompis med alla automatiskt och det är inte alla som ringer alla hela tiden. Om någon skulle göra det så kan man väl svara som om man vore dunderkompisar, för så ofta är det inte någon ringer och ber dig hjälpa till med något.
SAM: Skoj att bli ihågkommen med ett mms från en träff eller liknande, tråkigt att bli väckt två gånger vid midnatt och höra någon skrika något obsent om skåningar. Då svarar jag mycket hellre på frågor från nyktra medlemmar.
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Leverantörer/support/frågor” är stängt för nya svar.