› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › likvärdig bil med evo 6?
- Detta ämne har 22 svar, 2,383 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 10 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
13 april, 2006 kl. 18:25 #105091
SecretAgentMan
DeltagareFör att ge dig ett seriöst svar på din fråga, nej, det skall mycket till att få däng av en M3:a vid ett normalt rödljusrace – även med en standard GT (om vi pratar kort sträcka), det skall mycket till att få grepp och en perfekt resa med bmw:n.
Men är det ett av de viktigaste argumenten för dig, så blir det nog bättre med något annat..
/J
13 april, 2006 kl. 20:40 #105096Kocken
DeltagareJag föreslår att du kontaktar dessa om du vill ha en killer vid alla rödljus;
http://www.nasa.gov/mission_pages/shuttle/sts1/index.html
Då kan du sova gott om natten, slippa alla våta m3 drömmar 😉
//Andreas
13 april, 2006 kl. 23:37 #105107evoln
Deltagaretrevligt låter lite som om att ni inte vill man ska köpa en impreza om man tänkt köra lite race mot några bilar inne i stan på sommarkvällarna.
jaja då vet man läget.
14 april, 2006 kl. 08:53 #105097Kocken
DeltagareOavsett vad du väljer för bil så kommer det alltid att finnas värre bilar vid rödljusen!!!
Gå in på denna sida, där finner du all info du är ute efter;
//Andreas
14 april, 2006 kl. 11:42 #105101stockis
DeltagareNej. Då tycker jag inte du ska köpa en impreza om du vill köra massa rödljus-race. Då tycker jag du ska köpa en cosworth och sätta på ett 330hk kit eller värre.
Jag köpte min impreza för att ha en pålitlig bil som man kan ha året om och kan sladda lite med på snön och grusvägarna. Inte för att köra ”strippen” eller ”rödljus-race”. Då kunde jag likagärna köpt en cosworth eller en 325a som jag satt på ett turbokit.
Vill du ha en pålitlig snygg rolig bil ska du köpa imprezan. Vill du därimot ha en ”race-bil” så ska du titta mer på supra, skyline gt-r etc etc.
Obs, detta är min åsikt.
14 april, 2006 kl. 11:53 #105108evoln
Deltagareklart jag inte tänker köra en massa rödljus race….de enda jag sa att man inte vill bli frånåkt av en orginal m3a på 286hk…men de blir man förmodlingen inte om imprezan nu har 265hk…för de flesta bmwns spinner väl bort sig i början å då är man far away med sin 4×4 bil.
Snackade en igår om subaru han påstod att om inte kamremmen byts varje 10000 mil är det illa?
Sen sa han att alla subaru får ett visst kolvskrammen kring 1000 mil men de låter lika vid 40000 så de spelar ingen roll…
Han sa också att man ej bör köpa nån subba som nån haft som lekis bil för då är de en liten risk att blockpackningen far. När nån haft den å gasat å gasat.Ja varför kör alla lappar subaru? dom vill ha pålitliga bilar som dom inte behöver bry sig om, dom bara går och går. byter man bara kamrem så.
De här med rost på imprezor då? hur är det med de?
Klart jag är sugen på en impreza annars hade jag knappast blivit medlem på det här forumet överhuvudtaget!
15 april, 2006 kl. 13:38 #105100MickeM
DeltagareSnackade en igår om subaru han påstod att om inte kamremmen byts varje 10000 mil är det illa?
Han verkade pålitlig… enligt min servicebok (har jag för mig) ska
den bytas var 5000 mil. Jag bytte i alla fall min vid 5000 mil och
jag tänker göra det igen vid 10000 mil.15 april, 2006 kl. 13:55 #105092SecretAgentMan
DeltagareHäpp, kamrem är 10000 mil, eller 5 år (eller var det 4… :D).
Det cirkulerar en hel del BS runt dessa bilar, precis som med vilken annan bil som helst, sila lite, var skeptiska till det som sägs, och gräv lite själva efter info (detta forumet är ju rätt ställe att börja på)…det tjänar man på.
Att ramla in och prata bilköp baserat på rödljusrace ger inte ett bra utgångsläge som okänd ”rookie”, inget ont menat. 🙂
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.