SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor link eller unichip.wrx 01?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    livio
    Deltagare

hejsan är i banorna och ska mappa min bil snart.och har lite frågor kring link och unichip.

Är det nått att köra på en wrx 01.och vart kan man köpa dessa ecus?

Har bara hittat gts med link och unichip.skulle va trevligt å testa nå annat bra allternativ en ecutek på en wrx 01 som inte kostar skjortan som tex autronic eller annat.

Mvh Livio

MariaimprezaGT
      Deltagare

saken är den att när du köpt ditt link (kostar 15k på motornord) å mappat de, så är du ca 22-25k fattigare. Det är då du inser att du för samma pengar kan installera ett motec eller ett autronic som är överlägsna de andra styrsystemen. Ett link körde jag på, fick tag på ett billigt beggat, å jag var nöjd med de små modifikationerna jag hade gjort på min impreza då. Men nu, när jag varje dag lär å ser nåt nytt om autronic, så skulle jag aldrig ha nåt annat. Det finns så många funktioner som man inte ens trodde gick å göra. Tex sånt som många inte trodde fanns som är lite kul.

– man kan sätta vindrutetorkarna så de funkar med regnsensor
        – man kan sätta en givare vid kopplingen som gör att du bara behöver trampa ner den 20% när du växlar, den funkar som så att den sänker motorns varvtal exakt så mkt som krävs för att växeln mjukt ska gå in.
        – man kan sätta dit andra externa saker, vi har tex monterat IC spray på en GT som inte hade de innan.
        – Om man har flera fläktar kan man styra dem separat
        – Du kan lägga in bränslebesparande funktioner UTAN att motorn riskerar att leana
        – du kan lägga in att du får mindre laddtryck vid mindre gas, å max laddtryck vid maximalt gaspådrag, utan att ratta på nån knapp..
        -Shortshift installerar vi alltid på bilar med mer fart i.
        – sen har du ju dem tråkiga sakerna som launch, respons och traction controll…. 🙂

Listan kan göras hur lång som helst!

Så om du inte vill lägga över 20 k på nåt sprut, så kör med ecutek, för de är det bästa för en tajtare budget! Är tveksam om de ens finns link till den årsmodellen…

Maria

Skylifting is teh #### 😉

Desen
        Deltagare

Försök alltid att undvika typ piggyback som manipulerar ecu signaler, börjar något krångla så fungerar inte alla säkerhetsfunktioner och ett generalras kan vara nära.

Ecutech eller ett nytt eget sprut, det går att få in ett nytt sprut utan att det kostar skjortan och halva armen.

Per Johansson säljer ett PnP sprut till vettig kurs som heter Vipec.

Som Maria skriver så finns det massor med skoj funktioner om man byter, vill man ha det enkelt, billigt, bekymmersfritt så mappa om orginal ecu.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

”The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen

SS 2006 1.43.13 GT-99
          SS 2007 1.31.10 GT-99
          SS 2008 1.29.65 GT-99 (Vår-träffen)
          SS 2008 1.28.72 GT-99 (Höst-träffen)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.