› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Link G4 givare/sensor
- Detta ämne har 6 svar, 740 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 6 månader sedan av
Tunezz.
-
FörfattareInlägg
-
11 februari, 2015 kl. 16:04 #33394
Tunezz
DeltagareHej
Har precis byggt ihop min nya motor, och därmed nytt styrsystem ( link g4 )
Står att sprutet använder bilens befintliga givare, sensorer osv.Stämmer det? vad kan annars vara bra att köpa till, innan uppstart? Läste nånstans att man behöver dra kabel mellan gamla luftmassemätarens kablar till någonting. Förstår inte riktigt 😀
Någon med erfarenhet? Impreza Sti 98 ( version 4 )
11 februari, 2015 kl. 20:35 #275042kamikaze
DeltagareKör själv med Link G4 (GT-00) och jag bytte hela kortet i ECUn så orginalkablaget passade i det nya kortet, ser inte ditt ut på samma sätt ?
I mitt system använder inte Link luftmassemätare utan MAP sensor ist
11 februari, 2015 kl. 21:46 #275046Tunezz
DeltagareKör själv med Link G4 (GT-00) och jag bytte hela kortet i ECUn så orginalkablaget passade i det nya kortet, ser inte ditt ut på samma sätt ?
I mitt system använder inte Link luftmassemätare utan MAP sensor ist
Jo precis! Så är mitt också.
Tänkte mest på map sensor osv, hur löser jag det? Den sitter ju i luftmassemätaren, vart ska jag sätta fast den?11 februari, 2015 kl. 22:05 #275043kamikaze
DeltagareLinket använder sig av original Map sensor som sitter på höger fjäderbenstorn, det är en av fördelarna med Link för då slipper du LMM och kan köra med öppet luftfilter utan att behöva oroa dig. d—0.o—b
Vem ska mappa ?
11 februari, 2015 kl. 22:07 #275044Gystompa
DeltagareJo precis! Så är mitt också.
Tänkte mest på map sensor osv, hur löser jag det? Den sitter ju i luftmassemätaren, vart ska jag sätta fast den?Så länge du inte ska köra herrejösses laddtryck så duger din org mapsensor. Jag har ungefär 1,55 som peak i ladd och med org map sensor.
Luft temp sensor har du en org som sitter i snorkeln bakom ditt framljus före luftfilterboxen.
Den kan du ta bort och skarva den kontakten så den passar din nya luft temp sensor som ska sitta strax före innan luften kommer till spjällhuset.
Dvs på din IC eller på rören om du kör frontmatat.Luft temp sensor säljs av dom som du köpt Link sprutet av
11 februari, 2015 kl. 22:32 #275045Fladric
DeltagarePå mitt Link sitter mapsensorn inbyggd i boxen, så man drar en slang in i kupén och sätter i styrboxen 🙂
12 februari, 2015 kl. 13:05 #275047Tunezz
DeltagareSå länge du inte ska köra herrejösses laddtryck så duger din org mapsensor. Jag har ungefär 1,55 som peak i ladd och med org map sensor.
Luft temp sensor har du en org som sitter i snorkeln bakom ditt framljus före luftfilterboxen.
Den kan du ta bort och skarva den kontakten så den passar din nya luft temp sensor som ska sitta strax före innan luften kommer till spjällhuset.
Dvs på din IC eller på rören om du kör frontmatat.Luft temp sensor säljs av dom som du köpt Link sprutet av
Då förstår jag lite bättre, tack som tusan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.