Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Nu msåte alla WRX – WRX STi ägare hjälpa mig! Hur får jag bort listen runt stereon? Det sitter en Panasonic orginal stereo monterad, som jag vill ha bort och montera min gamla! Hur får jag bort listen?!

Se bild:

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album76/list_runt_stereo.jpg

Blocken
      Deltagare

Har’u handlat STi? :):):)

/AB – tippar på att listen bara är att riva loss!

Janne248
        Deltagare

Klart jag handlat!

É dé ingen som vet?! 🙂

skytiskapilen
          Deltagare

>Hur får jag bort listen?!
            >

Pentylstubin? 😀

Sorry, men kunde inte låta bli…

/Andreas

– Original Gangster –

dlehtihet
            Deltagare

>Nu msåte alla WRX – WRX STi ägare hjälpa mig! Hur får jag
              >bort listen runt stereon? Det sitter en Panasonic orginal
              >stereo monterad, som jag vill ha bort och montera min gamla!
              >Hur får jag bort listen?!
              >
              >Se bild:
              >
              >http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album76/list_runt_stereo.jpg

Tror att det hela sitter med clips (obs, tror….). Har för mig att jag sett något om detta på scoobynet (var annars ;-)).

Men du måste ju skicka upp lite bilder nu på bilen. Omedelbums 🙂 Vilken färg blev det?

edit. Tyckte väl att jag kände igen den där interiören (* garv *) ds.

M v h

Danne

Plura
              Deltagare

Hej,

Skruva loss mugghållaren den sitter med 2st skruvar. Dra ut den, den sitter lite dummt men med lite lirk och bändande är den borta.
                När du fått bört den så drar du listen rakt ut vid det hörnet och följer efter med det andra när du får in fingrarna.
                Sitter med 2 st clips upptill och 2 el. 3 nertill bara att dr ut men den sitter som f-n så var försiktig.
                När jag skulle ha dit stereo på min wrx -04 så var jag tvungen att fila lite på listen för att få plats med stereon.
                Kom på sedan att den kanske hade funkat att monterat stereon bakom hela listen och skitit i ramen som följer med stereon… Vet inte men kolla så slipper du att fila på listen kanske.

/Pelle

edit http://www.carstereohelp.com/stereoremovalSubaruImprezza.htm
                edit

Mr_Matte
                Deltagare

Du behöver inte ta bort hållaren. Tryck ut den bara så du får plats att ta tag i konsollen och dra rätt ut. Den är bara intryckt i clips.

// MrMatte

Ubbe
                  Deltagare

Kanske man kan hjälpa till för första gången 🙂
                    Har svurit över detta i helgen…

Ta som andra sagt bort drickahållaren med de två skruvarna och lirka ut den. Sitter en liten spärr på undersidan av drickahållaren så man måste bända lite för att få loss den.

Dra sedan det högra övre hörnet mot dig. Man får ta i rätt duktigt…
                    Sedan gäller det att lossa övre vänstra hörnet vilket inte är lika lätt. Jag tog en rundfil och lade innanför panelen när jag skulle lossa detta hörn för att minska risken att panelen skulle spricka.

När de två övre är loss är det två kvar, dessa sitter under värmereglagen. Jag tog i lite, sen tog jag i lite till men det hjälpte inte… Sen blev jag riktigt skiter-i-om-fanskapet-pajjar arg och tog i lite till. Då släppte det och hela panelen kom ut. Det gäller att få tag så långt ner som möjligt och sedan dra nederdelen rakt ut.

Stereom sitter i en ram bakom panelen. Lossa först den nedre skruven på varje sida och ta bort den nedre ”listen”. Efter detta lossar du de resterande fyra skruvarna och får loss hela ramen. Glöm inte att lossa kablarna! Sitter en jordkabel i ramen också. Stereon är skruvad i sidan av ramen.

Som någon annan skrev är inte bredden på panelen DIN mått. Det jag gjorde var att skippa ramen på stereom och sätta den innanför panelen så att stereofronten kom i höjd med panelen. Jag tror att det är så de har tänkt det då skruvhålen i sidan på radion matchade de i monteringsramen.

//Ubbe

Subaru-newbe

Janne248
                    Deltagare

Tack alla för er hjälp! Har fixat det nu!

Groover
                      Deltagare

Janne, angående dina dörr o högtalar funderingar. Här är tråden jag menade:
                        http://www.scoobymods.com/forums/showthread.php?t=1520

5 är högre än blå, men mindre än silver som är grönare än svart som är flest……

jVE
                        Deltagare

http://www.ehgp.com/public/impreza_my05_hu_removal/

Där ser du hur det gor!!! Bildena hjälpte jätte mycket 😉

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.