› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Lite frågor inför regbeskitningen
- Detta ämne har 10 svar, 1,165 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
3 september, 2011 kl. 07:32 #26653
Stas
DeltagareHej igen.
Nu har jag importerat min Impreza och kunde inte vara mer nöjd 😀
http://www.garaget.org/?car=261818
Ska regbesiktiga den snart så jag har lite funderingar.
Har löst det med strålkastare så det är inga problem men det jag är orolig för är avgasljudet och toning på fram ruturna.
Det sitter typ 3″ raka hela vägen + en cat + en Blitz nur spec R slut dämpare som ökar ljudet…
Ingen chans att den går genom sådär och tror inte en insats kommer hjälpa speciellt mycket. Vad ska man göra?Det sitter även 10 % toning på fram rutorna vilket jag skulle vilja ha kvar men tror ni jag kan få problem vid regbesiktningen?
Tack!
3 september, 2011 kl. 07:42 #228733TomK
DeltagareJa vad man läst i andra trådar så lät det bli svårt att komma igenom.
Dom är rätt hårda när det kommer till import.5 september, 2011 kl. 07:54 #228732NickeH
DeltagareDu bör absolut försöka få dit ett orginal system till reg besiktningen, försök låna/hyra ett av nån i närheten.
Är bilen såld ny i england, dvs inte från japan så är det annars enkelt att komma igenom om man har alla orginaldelar monterade. Jag hade inga problem förutom lite strul med justeringen av strålkastarna men det berodde på att jag köpt billiga ebay strålkastare.
Toningen kan du ju ha kvar och prova det kan ju gå annars blir det ju bara en anmärkning som du får fixa sen.
Lycka till
5 september, 2011 kl. 08:34 #228731Andersson
DeltagareVälkommen, tyvärr kan jag inte öppna länken på telefonen men jag misstänker det är en äldre impreza du köpt. Skicka ett PM till Steewe eller Just Try dom har nog det du behöver i garaget. Lycka till.
5 september, 2011 kl. 08:49 #228735Stas
DeltagareTack för svaren.
Det är en 2005 wrx sti prodrive.
Men jag testar att dra den genom som den är nu så får jag väl se vad som behöver bytas.
Fixade en insats men vet inte hur mycket den hjälper än.
Har även fått lite problem med kraften i bilen.
när vi körde den från England och den första dagen i Sverige så gick bilen väldigt bra och laddade ca 1.4 men andra dagen i Sverige så tappade den väldigt mycket kraft. Nu laddar den 1.1 som bäst.Någon aning vad som kunde hända så plötsligt?
Det har regnat väldigt mycket dessa dagar. Kan det vara något med det? eller kan det vara något med bensinen?Tack!
5 september, 2011 kl. 08:56 #228734epoxxy
DeltagareHar även fått lite problem med kraften i bilen.
när vi körde den från England och den första dagen i Sverige så gick bilen väldigt bra och laddade ca 1.4 men andra dagen i Sverige så tappade den väldigt mycket kraft. Nu laddar den 1.1 som bäst.Någon aning vad som kunde hända så plötsligt?
Det har regnat väldigt mycket dessa dagar. Kan det vara något med det? eller kan det vara något med bensinen?Tack!
Kolla slangen till tryckmätaren. Min var helt slut då jag trodde jag hade tappat massor med tryck
5 september, 2011 kl. 12:57 #228729Kvarnis
DeltagareVilken soppa har du tankat i?
Prodrive ecu kräver 98oktan>
Sen åk inte in med ett blitz system !!!
Du får nerslag direkt, då måste du lägga tid och pengar på att få appaer på att allt är ok, dvs idiotiskt.
5 september, 2011 kl. 23:51 #228736Stas
DeltagareKör på 95 just nu men kan det sänka så mycket?
Kommer ju att regbesiktiga privat så jag får ju lite lättare krav.
Men asså det är ju en prodrive avgassystem med blitz slutdämpare.
Den har ju cat och om jag kan få ner ljudvolymen så borde den väl gå genom? eller är det något jag missar?6 september, 2011 kl. 13:41 #228737Stas
DeltagareTror jag hittade varför jag förlorade så mycket kraft.
Var o kollad genom bilen idag och upptäckte att original ”dumpen” kan vara problemet. Den sitter på två skruvar men en av de satt inte alls. Gängan var sönder på den så dumpen sitter med en skruv. Ska fixa den nu.
Säger till hur det går snart 🙂
8 september, 2011 kl. 13:28 #228738Stas
DeltagareHar typ fixat problemet nu.
Det var inte fel på original dumpen. Blev ingen skillnad när jag fäste den bättre.
Tankade 98 och det gjorde noll.
Bytte alla tryckslangar och det gjorde ingen skillnad.
Då läste jag har någonstans här att man skulle testa att rycka slangen till tryckklockan och då laddade den mer så det betyder att det var ingen läckage.
Satte dit en dawes så länge men felet måste väl vara på magnet ventilen då?
Eller vad tror ni?
8 september, 2011 kl. 18:06 #228730Kvarnis
DeltagareDet lär ha spikat på 95oktan skulle jag gissa.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.