SSC Modellspecifikt Legacy Styling / Tillbehör / Bilvård Lite frågor Navi/Stereo

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Madone
    Deltagare

Jag undrar om någon vet hur man gör för att koppla ihop både MP3 spelaren(iphonen) och telefonen med blåtand samtidigt. Har för mig jag läst någonstans att nån gjorde det och lyssnade man på musik och det ringde kopplade MP3 spelaren ur sig medan samtalet pågick och sedan återgå till musiken.
      Försöker jag det säger displayen att jag måste koppla ur det aktiva om jag vill koppla det andra.
      Instruktionsboken ger ingen vägledning. Men det är ju inte förvånande när det gäller Subarus manualer. De suger verkligen, rastrerade bilder på allt som visas i displayen(i bilen alltså), så man inte kan tolka vad som syns, men billigt är det!!
      För att klarlägga det så är det en Legacy GT -10 jag har, ni vet bilen som inte finns 😛
      Dessutom vet någon om det går att få en ljudsignal till backkameran(andra premium!!!bilar har ju det)?

Manor
      Deltagare

Hej!

Läs inlägget från Edward lite längre ner i denna tråden (på Subarist forum):
        http://swesubaru.forum24.se/swesubaru-about2342.html

Det ska gå, men jag har aldrig testat det själv.
        Jag har också en Android telefon så det kanske inte fungerar på samma sätt… PM:a Edward vet jag (på Subaristforumet alltså).

Nej, jag har aldrig hört talas om någon varningssignal via backkameran…det tror jag inte existerar.

Madone
        Deltagare

Tack för svaret, jag ska kontakta honom.
          För övrigt, trivs du med din Outback?
          Själv tycker jag övergången från en Spec B till GT’n är som att hoppa in i en lastbil….

Manor
          Deltagare

Tack för svaret, jag ska kontakta honom.
            För övrigt, trivs du med din Outback?
            Själv tycker jag övergången från en Spec B till GT’n är som att hoppa in i en lastbil….

Jo, jag trivs väldigt bra med Outbacken.
            I mitt fall så är den en helt ny biltyp, så att jämföra den med Imprezan går ju inte ens.

Hög, mjuk och lite svajig…men en tyst och trevlig glidare.
            Utseendemässigt så tyckte jag att Imprezan var snygg, men Outbacken är väl tämligen trist. Praktisk är den dock helt klart, med stora inneutrymmen inkl. bagageutrymme.

Jag klarar att köra Outbacken tur & retur jobbet på under litern, precis som Imprezan…och det var ju också min förhoppning. Det lär väl inte vara lika lätt med din bil, misstänker jag ;).

Madone
            Deltagare

Jodå den går att köra under litern i I-läget, men då kör man med ”ägg under foten”. Jovisst, den är praktisk och säkert bättre på alla punkter än den gamla Spec B’n förutom motorn då. Men jag kollar ändå runt lite för jag blir inte glad av att köra den som med Spec B’n. Dessutom som du själv tycker är utseendet trist.
              Jag bytte kanske lite förhastat men jag ville byta medan jag fortfarande fick något för den gamla, och jag fick 50′ mer i Borås än här hemma i Sthlm. Dessutom fanns bara GT hos en försäljare.

Manor
              Deltagare

Jag undrar om någon vet hur man gör för att koppla ihop både MP3 spelaren(iphonen) och telefonen med blåtand samtidigt. Har för mig jag läst någonstans att nån gjorde det och lyssnade man på musik och det ringde kopplade MP3 spelaren ur sig medan samtalet pågick och sedan återgå till musiken.
                Försöker jag det säger displayen att jag måste koppla ur det aktiva om jag vill koppla det andra.
                Instruktionsboken ger ingen vägledning.

Hej igen!

Jag gjorde ett försök idag med min Android baserade X10.
                Jag fick upp samma meddelande som du, men godkände det. Därefter kopplade den upp mot BT Audio + att även telefonfunktionen kopplades upp. Jag gjorde inget försök att använda telefonen, men ljudet från Grooveshark offline (typ Spotify med $20 för ett år :cool:) fungerade perfekt. Jag kan dock inte säga så mycket om ljudkvaliten…bara att det lät, så jag tror att du bara ska gå vidare som jag gjorde…och voila så är du igång :).

Madone
                Deltagare

Det ska jag pröva, tack för tipset. Kollade manualen igen men den lär inte få något pedagogiskt pris;)

Madone
                  Deltagare

Tack Mats, nu funkar det. Jag tycker jag gjort samma procedur förut, men….
                    Bad min fru ringa och musiken fadeades, jag svarade, lade på och vips så kom musiken tillbaka igen. Nu ska vi bara kolla att Spotify funkar:)

/Peter

Manor
                    Deltagare

Jag testade också att lyssna via mobilen idag…därefter ringa ett samtal vilket pausade musiken tills samtalet var klart.
                      I mitt fall så styrs min mediaspelare via panelen samt ”seek” upp och ner för låtbyte. Jag har dock inte lyckats att styra Grooveshark-spelaren från stereon, men det kanske också går.

Det här var faktiskt både en bra och användbar funktion :).

Madone
                      Deltagare

Trevligt, får du låtinfon också? Jag får det inte(iPhone). Det står i manualen att inte alla spelare visar all info. Jag får nog styra via iPhonen. Det enda som visas är Play och Pauseknappen

Manor
                        Deltagare

Trevligt, får du låtinfon också? Jag får det inte(iPhone). Det står i manualen att inte alla spelare visar all info. Jag får nog styra via iPhonen. Det enda som visas är Play och Pauseknappen

Nej, ingen låtinformation och jag får också bara en play och pauseknapp. Om jag däremot trycker på upp/nerknapparna (seek) så hoppar den en låt framåt eller bakåt. Det är väl mediaspelaren som jag använder som går att styra från Bluetooth.

Grooveshark spelaren blir nog till att navigera via telefonen.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.