• Detta ämne har 25 svar, 3,154 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Christian S.
Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    LegacyLarsa
    Keymaster

Jag kör Subba men ärligt talat är det 10 ggr fräckare med en 940 gr h i skogen än en tråkig gr n subba:)

Ursäkta trådkapet, men jag håller med, dock är det fler våfflor i carscrap, än subbor.. 😉

/larsa

Woojen
      Deltagare

Jag har en tomei arms 7-serien. Har aldrig upplevt ett värre lagg i någon bil. Går säkert att finjustera men kan inte rekommendera denna. Men du kan få köpa min om du skiter i det. Bor i örgryte:) När jag köpte turbon så var bilen i flärd med att sättas ihop och det var lite småbrådis så köpte den lite i farten. tråkigt såhär i efterhand.

Jag kör Subba men ärligt talat är det 10 ggr fräckare med en 940 gr h i skogen än en tråkig gr n subba:)

Ofasen då skippar jag nog idén med tomei snurra :), Vet att jag sett schysst resultat med tomeis dubbelturbo serie till rb26.

Woojen
        Deltagare

Tomeis nya snurror har väl varit sådär för folk.
          Tydligen ganska seg spoolade.

Tips är att kolla in Scoobyclinics billet serie alt lateralperformance billet agg.

Ska ta en titt på dessa aggregat! tack för tipsen!

Mvh

andreaswrx
          Deltagare

Jag har en tomei arms 7-serien. Har aldrig upplevt ett värre lagg i någon bil. Går säkert att finjustera men kan inte rekommendera denna. Men du kan få köpa min om du skiter i det. Bor i örgryte:) När jag köpte turbon så var bilen i flärd med att sättas ihop och det var lite småbrådis så köpte den lite i farten. tråkigt såhär i efterhand.

att du inte säljer subban och köper en rallybil!

Joakimgabrielsson
            Deltagare

att du inte säljer subban och köper en rallybil!

Det är planen faktiskt… måste bara komma ifrån stan först. Kommer dock börja i suzuki-cup eller billig voc 🙂 Så billigt som möjligt så man vågar ladda utan att det kostar för mycket när man kör av.

Joakimgabrielsson
              Deltagare

Go for it! Du jobbar i reklamträsket va? Får man fråga vilken byrå?

Japp stämmer. jobbar som AD på Mediart. Ganska okänd byrå som jobbar med pressbyrån och 7-eleven bla. Är du också på den banan?

Woojen
                Deltagare

Hallå igen killar! en snabb fråga till! bilen är ju just nu som sagt ganska standar effektmässigt, bara förebyggande saker som är gjort än sålänge.

Så tänkte det är dags att uppgradera ECUn lite nu så de blir lite mer fart på sakerna!
                  Finns det något man kan göra med original ECUn? Ecutek gick tydligen inte på min som är en 97a. utan gick endast på dom från 1999 och 2000! (gäller nog inte GT)
                  Är det något man kan göra med dessa Type-RA eller är det gå direkt till haltech/link etc å få det mappat?

Mvh

Tobben
                  Deltagare
                    Christian S
                    Deltagare

Hallå igen killar! en snabb fråga till! bilen är ju just nu som sagt ganska standar effektmässigt, bara förebyggande saker som är gjort än sålänge.

Så tänkte det är dags att uppgradera ECUn lite nu så de blir lite mer fart på sakerna!
                      Finns det något man kan göra med original ECUn? Ecutek gick tydligen inte på min som är en 97a. utan gick endast på dom från 1999 och 2000! (gäller nog inte GT)
                      Är det något man kan göra med dessa Type-RA eller är det gå direkt till haltech/link etc å få det mappat?

Mvh

för att kunna mappa den så måste du byta sprut (byta ut orginal ecu:n).
                      ja det är bara from 99 som man kan mappa den med ecutek och det oavsett om det är en sti eller en gt/wrx

Woojen
                      Deltagare

Okej och styrsystemen mellan de olika årsmodellerna fungerar inte att byta? tex sätta en 99ans styrbox på min?

Dock verkar det som jag har fått tag på ett Haltech platinum nu med alla tillbehör 🙂 men kan ändå vara skoj å veta!

Christian S
                        Deltagare

det funkar imellan vissa årsmodeller. version 1-2 har samma, version 3-4 har samma, version 5-6 har samma, på nyare vet jag inte.
                          nej man kan inte sätta i en box ifrån en 99 i din.

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.