SSC Allmänt snack Allmänt småprat Lite reklam…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Bosse-wrx
    Deltagare

UUUjjjj vad nöjd jag är 😛 Den senaste veckan har jag installerad Ferrita 3-2,5 i deras filial i Solna. SUPERNÖJD!! Bra andning och gött ljud… (Hört uppgifter på + 39 hk..kanske inte så mycket men ändå…)samt låtit Bromma Bil & Motor installera Dawes + Knocklink. Vad kan jag säga? Bromma Bil & Motor är en verkstad i min smak…mycket trevliga (snackade med Jan och Raymond), snyggt jobb (de verkar gilla vad de sysslar med) och inte blev det så blodigt dyrt heller.

Varma rekommendationer!!

Bosse med blå WRX Kombi i Järfälla (Skälby)

Pedersen
      Deltagare

Lite läsning som iaf jag tyckte var rätt intressant (apropå 40 pållar):
        http://www.turbomagazine.com/tech/0212tur_exhaust/

Saras
        Deltagare

Intressant att se efekt skilnaden på olika system! 🙂
          /Jimmy Särås

Bosse-wrx
          Deltagare

Inga 39 hk där inte…;(

Niklas
            Deltagare

Dawes och Knocklink kunde jag installerat åt dig för billigare peng än vad verkstan gjorde. 🙂

Hoppas du har en laddtrycksmätare nu när du slängt i de här prylarna. Annars ser du inte om laddtrycket svajjar eller om du får några otrevliga spikar.

frippe
              Deltagare

men asså..i det testet så testade dom vad jag kan förstå endast olika Slutburkar inte hela system.

mvh

Pedersen
                Deltagare

Nja, det är nog cat-back…

1. Varför inte skriva ”muffler” istället för ”exhaust” om det bara vore slutburken?
                  2. HKS Hi-Power finns väl inte som endast slutburk vad jag vet?
                  3. Sen om man tittar på priserna så vore det väldigt dyra slutburkar isf?

Bosse-wrx
                  Deltagare

Tack för ditt vänliga erbjudande AlienDice, jag är lite oerfaren som imprezaägare och gick den vanliga vägen (dyra…) när prylarna skulle på. Faktum är att de också installerade en turbotrycksmätare åt mig (en subaru original a la Petter Solberg edition – Lamco-mätare) och den laddar nu ca 0.8 bar utan något pill på dawesen. Nu har jag dock skruvat ihop den ett varv, så vi får se var jag hamnar nu. Siktar på ca 1-1.1 bar max. Dessutom satte de på en Knocklink som verkar funka som alla andras här på forumet, dvs grön vid vanlig körning och succesiv upptrappning vid lite ös.

Angående testet i tråden ovan så fattade jag det också som att det gällde enbart slutburkar.

MVH / Bosse-wrx

Adam K
                    Deltagare

Tack för ditt vänliga erbjudande AlienDice, jag är lite oerfaren som imprezaägare och gick den vanliga vägen (dyra…) när prylarna skulle på. Faktum är att de också installerade en turbotrycksmätare åt mig (en subaru original a la Petter Solberg edition – Lamco-mätare) och den laddar nu ca 0.8 bar utan något pill på dawesen. Nu har jag dock skruvat ihop den ett varv, så vi får se var jag hamnar nu. Siktar på ca 1-1.1 bar max. Dessutom satte de på en Knocklink som verkar funka som alla andras här på forumet, dvs grön vid vanlig körning och succesiv upptrappning vid lite ös.Angående testet i tråden ovan så fattade jag det också som att det gällde enbart slutburkar.MVH / Bosse-wrx

Titta på vikten grabbar, har ni slutburkar som väger 15-18kg?!?
                      😀 😀

Pedersen
                      Deltagare

Inte konstigt att vi fick stryk i SS 😀

Bosse-wrx
                        Deltagare

Vikten o priset…. det ligger nog nåt i vad du säger…:+

Pedersen
                          Deltagare

Äsch, första meningen i första posten täcker ju in allt som är intressant: DU är supernöjd, 10 eller 40 spela roll.
                            Ta och släng upp lite bilder på bilen nu 🙂

Bosse-wrx
                            Deltagare
                              Pedersen
                              Deltagare

Lider Bosse måhända av en svårartad downpipe fixering?!?!? 😀

Ante_J
                                Deltagare

Mycket nice WRX, jag tycker den passar grymt bra som kombi, fattar inte varför den är så pass ”sällsynt” som vad den ändå är?

3″ DP till 2.5″ är vägen man skall gå, hyffsad ljud-komfort i kupen med den kombinationen kan jag gissa?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.