SSC Allmänt snack Allmänt småprat Lite småfrågor om Imprezan

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    roadtip85
    Keymaster

Tja!

Jag har varit lycklig Impreza ägare i ca 3 månader nu, och börjar fundera på lite småsaker.

Hur mycket laddar den egentligen? Har tänka att köpa laddtrycksmätare, men det har inte blivit av än. Vill ha mätare i facket mitt på instrumentpanelen.
      Var får man tag på det?

Vad har den i vrid orginal? Jag har en GT-00 kanske jag ska tillägga.

Killen innan har orginalkatten på med simons 3″ resten av vägen. Det är fult och sitter dåligt med svetsskarvar som läcker… Jag vill ha 3″ rostfritt hela vägen, med en racekatt, kan ni rekomendera nåt?

Jag måste tillägga att mitt Imprezan är den klart roligaste och grymmaste bilen! Fan va jag älskar den! Mitt bästa köp någonsin!

//Anders

Strat
      Deltagare

Kul att du gillar bilen 🙂 Testa att söka efter det du undrar så hittar du nog många svar.

Okej då, ca 0.9 bar max laddtryck och 290Nm 😉

Wiklundh
        Deltagare

GT:n laddar 0,9bar original ungefär.
          290Nm ska den trycka ut original om jag minns rätt.
          Finns väldigt många system att välja på dock inte lika många med katalysator på.
          Ska du köpa i Sverige så finns det Ferrita, APS eller Helix.
          JRM-racing har APS och Helix.

Addson
          Deltagare

Streetpower har ju släppt ett nytt system till gt!! Kolla på hemsidan http://www.streetpower.se ! och så kan du även prata med daniel83 för han har just köpt det systemet!! Han har även gjort en utvädering här på forumet allmänt småprat om just sitt system!!

wesly 2
            Deltagare

Ray eller simons har faktiskt bra system som inte kostar så mycket.. flera här omkring som kör med det och de är mycket nöjda

daniel83
              Deltagare

Streetpower har ju släppt ett nytt system till gt!! Kolla på hemsidan http://www.streetpower.se ! och så kan du även prata med daniel83 för han har just köpt det systemet!! Han har även gjort en utvädering här på forumet allmänt småprat om just sitt system!!

Det system som jag har är i stort sett samma som Helix.Tillverkas i samma fabrik.
                Enligt streetpower så är Helix en kopia på Invidia.

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=24837&mesg_id=24837&page=

ExOrdis
                Deltagare

Otroligt prisvärda rör!

Sedan kan man ju om man vill betala mycket mer för ett avgasrör. 😉

Ray eller simons har faktiskt bra system som inte kostar så mycket.. flera här omkring som kör med det och de är mycket nöjda

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.