› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Lite tankar kring STI:n
- Detta ämne har 21 svar, 1,384 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
13 september, 2005 kl. 13:03 #99470
pannan
DeltagareVad skyller IM på då?Hade inte Jörgen en svart Legacy inne som IM skulle bekosta polering på? Hur mycket sämre var den i lacken? RallyMarkus fick väl hela sin röda bil omlackad på IM:s bekostnad.Värdelöst att det gäller olika regler för alla :(.mvh Mats N
De skyller på att jag skulle påpekat detta 24 timmar efter köpet. Den svarta som var inne bekostade tydligen Fürstenhoff via IM. Var lite krux där med. Men jag fattar inte hur två andra kan få sina röda bilar omlackade när det bevisligen är samma skitlack på min bil :-/ Jävla dåligt att köra olika regler tyvärr.
/J
13 september, 2005 kl. 18:15 #99461Plogen
DeltagareVad skyller IM på då?Hade inte Jörgen en svart Legacy inne som IM skulle bekosta polering på? Hur mycket sämre var den i lacken? RallyMarkus fick väl hela sin röda bil omlackad på IM:s bekostnad.Värdelöst att det gäller olika regler för alla :(.mvh Mats N
De skyller på att jag skulle påpekat detta 24 timmar efter köpet. Den svarta som var inne bekostade tydligen Fürstenhoff via IM. Var lite krux där med. Men jag fattar inte hur två andra kan få sina röda bilar omlackade när det bevisligen är samma skitlack på min bil :-/ Jävla dåligt att köra olika regler tyvärr./J
Stämmer Fürsten betalade den ur egen ficka. Hur ser lackgarantin ut egentligen? Hoppas det löser sig. Om inte annat boka tid hos Jörgen så bilen blir blank 🙂
13 september, 2005 kl. 18:52 #99464Lefty
DeltagareSom sagt tidigare… skippa lackbehandlingen, poleringen(jo jag testade också) m.m. de enda som egentligen hjälper är ju en omlack 🙁
Lacken är ju alldeles för tunn och hård!Jag är en av dem som fick bilen omlackad och förstår inte riktigt varför IM gör en tvärvändning…? De var ju inga problem alls när jag hade in min bil!!! Det är faktiskt lite ruttet av dem! x(
13 september, 2005 kl. 21:08 #99471STIred
DeltagareRiktigt tråkigt 🙁
Lacken måste du kunna fixa på garantin.har själv haft leveransproblem med delar från subaru. Verkar som det är strul ta hit grejerna från japan av nån konstig anledning. Beställde ett klips till bakdörren samt stenskottslagningsstift. Tror stiftet tog 3-4 månader innan jag fick. Dessutom så slarvade verkstan bort min order en gång med.
Haft liknande problem med när jag ställt frågor. De fanns inte en jävel som ens ville försöka svara på dem.
Har blivit lovad att de skulle provköra med mig och kolla upp ett litet ljud som jag tyckte var skumt. Varje gång jag kom till verkstan sa de att de inte hade tid trots att de hade lovat det tidigare. En gång hade jag tom bokat tid men då hade de ingen som kunde subaru. Och det här hände på en auktoriserad subaru verkstad(bekö bil i sisjön-gbg) 😮
Detta var innan trim. Nu kan säkert verkstan hjälpa mig ännu mindre med bilen…
Lacken har turligt nog klarat sig bra hittills, körde iofs mr cap behandling på bilen nästan med en gång som jag köpte den, tvättar typ 2ggr/månad samt står alltid i garage.
19 december, 2005 kl. 06:19 #99455Manor
DeltagareHej !
Trist att du har haft så mycket strul :-(. Du kanske har haft en j-kla otur och fått ett måndagsexemplar. Jag har haft min GT i 6,5 år och 13700 mil, och har hittills inte haft några större problem än ett konstigt missljud som tog tid att hitta. Driftstörningsmässigt så är det bara ”luftmasseskiten” som strulade vid 10000 mil. Jag upplever med andra ord Subaru som pålitligheten själv, vilket inte kan sägas om många andra bilar som man har ägt (många av dem har varit nya).
Hoppas att du får bukt med ditt strulande laddtryck, och att inga fler fel dyer upp :).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #99469pannan
DeltagareIdag fick man reda på att IM de inte kommer stå för något angående min lack på bilen. Man har bara 24 timmar på sig ifrån att bilen är ny till att klaga. Jävligt lätt då det var vinter och mörkt ute då man hämtade bilen. Känns som ett jävla slag i ansiktet då jag försökt med detta enda sedan Januari 🙁
Vill iallafall tacka Fürstenhoff bil som försökt hjälpa mig med detta trots att de inte sålt bilen. Likaså Plogen och Jörgen på Sthlms bilvård.
Nu återstår bara allmänna reklamationsnämnden för mig och ett argt mail till IM. Känns inte som att Subaru ligger som prio 1 just nu när det blir ny bil. Likaså skippar min far i att köpa Forester 2.5 XT nu och tittar på annat bilmärke. Med tanke på att vi köpte en STI 05 och en Outback 3.0 i samma veva, känns det jävligt snålt och småaktigt att inte kunna erkänna att lacken är dålig på en bil när en kund lagt ut nästan 900.000 kr på bilar. Det handlar trots allt bara om en polering och vaxning av bilen för ca 3-4000 kr.
Mvh
Johan19 december, 2005 kl. 06:19 #99456Manor
DeltagareVad skyller IM på då?
Hade inte Jörgen en svart Legacy inne som IM skulle bekosta polering på? Hur mycket sämre var den i lacken? RallyMarkus fick väl hela sin röda bil omlackad på IM:s bekostnad.Värdelöst att det gäller olika regler för alla :(.
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.