SSC Allmänt snack Allmänt småprat Lite tips till nybörjarna

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Hej! 🙂

Med jämna mellanrum kommer det en anstormning av frågor och funderingar från nyfikna nyblivna ägare (eller ni som tänkt handla).
      Jag förstår absolut att man vill vet allt, gärna på en gång med.
      Förmodligen så har det att göra med att bilarna byter ägare med en viss given tidscykel..

Men att bara kasta sig in på ett forum och blöda folket torrt på kunskap är ett bra sätt att irritera – det är väldigt lätt att skapa sig en oförtjänt negativ bild av någon baserat på hur denne skriver på ett forum (jag vet 😀 …är garanterat ansedd vara en riktigt grinig jävel).
      Får man ett svar på en fråga gör man kanske bäst i att inte svara med tre nya frågor, etc.

Presentera er först, det skapar lite mer gemenskap, förståelse och intresse – och framför allt DYK UPP PÅ TRÄFFAR OCH AKTIVITETER, delta, ha kul, var med och grilla efteråt, hur tror ni klubben blev så bra som den blev till att börja med? 😉

SÖK innan du frågar, allt har redan avhandlats minst en gång här, det kan vara knepigt om man saknar vokabuläret, men prova åtminstonde. 🙂

/J

rickey
      Deltagare

Jag är ny medlem här och äger ingen Impreza än, men är på jakt efter en 03:a.

Jag har ställt några frågor här angående bilen och dess tillbehör, men inte några dumma frågor (tycker jag iaf). Tyvärr hag jag sett och fått några svar som ”kolla denna tråden” och när man satt sig och läst igenom hela sidan så är frågan fortfarande inte besvarad. 🙁

Men de flesta verkar mycket trevliga och hjälpsamma här! Ser fram emo att bli en i gänget framöver 🙂

Niklas
        Deltagare

rickey: har du inte fått svar på frågan så är det bara att förklara mer detaljerat vad det är du undrar över. Det är inte det att vi inte vill hjälpa till, men det SAM menar är att när varje ny ägare frågar samma fråga/frågor så tillslut orkar man inte upprepa sig utan önskar att man undersöker vad som redan har skrivits innan man frågar. Vårt forum har behandlat många frågor och det finns väldigt mycket fakta och information om både det ena och det andra.

Kom ihåg, har man problem med en äldre bil har någon garanterat redan haft exakt det eller varjefall ett liknande problem tidigare. Har man tur har personen fått hjälp och du kan dra nytta av det som hjälpte honom/henne.

Välkommen till gänget!

Oblivion
          Deltagare

Tjenix!

Klart man e ivrig när man skaffat sig en fin bil ^^
            Man vill juh inte att något skall hända med ögonstenen! Har kollat runt lite efter events i göteborg men har inte kommit upp nött än .. Händer säkert grejor te sommaren dock hoppas jag =)
            Fett tacksam är jag dock för dom svaren jag fått. Verkar vara ett skönt gäng dehär.

– Stefan

Ps.. blir lätt för mtk smilies… ds 😉

Niklas
            Deltagare

Stefan: Händer det inget? Varför inte anordna en träff själv? Folket kommer säkert, det som krävs att någon orkar ta tag i saker och ting.

/N – heavy weight champion i träff/event-anordning 😛

Janne248
              Deltagare

Har kollat runt lite efter events i göteborg men har inte kommit upp nött än ..

Go-kart tävlingen som pågår i Göteborg, är inte det ett bra SSI-event att åka på där inget kan hända din ögonsten?

Oblivion
                Deltagare

Stefan: Händer det inget? Varför inte anordna en träff själv? Folket kommer säkert, det som krävs att någon orkar ta tag i saker och ting./N – heavy weight champion i träff/event-anordning 😛

hehe jao.. Kanske borde få tummen ur o styra upp något själv.. E dock ngt utav en subaru n00b 😛
                  Hade inte köpt min sub när det kördes kart senast… synd d 😉 Hade juh inte direkt mkt koll på forumet innan jag handlade bil.

Gokart e juh fett skoj dock… Tycker bäst om banan ute i Torslanda .. Lär bli ngt där till sommaren kan jag lova 😉

Blocken
                  Deltagare

Härligt initiativ till denna tråd Jerry! 🙂

Jag vill även fortsätta trumma för att man inte måste börja med att modda bilen – den räcker gott och väl till i originalskick för de allra flesta. Vi har många duktiga chaufförer i klubben som med standard/nästan standard får ut mer av bilen än de med trimmade motorer.

Istället för att lägga 2000kr på en dumpventil som fräser och fnyser och som ger NOLL effektökning, kan man genom rätt sittställning och rattfattning (vilket är gratis) vinna massor av tid i en konbana…

Trevlig helg!

/Black

…………………..
                    ThaiPerr!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.