- Detta ämne har 12 svar, 2,015 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av B5254T4.
-
FörfattareInlägg
-
25 april, 2013 kl. 18:21 #30303B5254T4Deltagare
Har en Forester XT -06 under uppgradering och lurar på större turboagg som passar bolt on.
Brukar ju bygga om det mesta och har inga problem med det egentligen men nu ska det vara enkelt då energin måste gå till annat.Söker nåt som fixar 350-400hk.
Är STI-aggen twin entry och kräver andra grenrör?
Bilen i fråga: http://www.garaget.org/?car=324603
Mycket tacksam för hjälp då jag är ny på Subaru. 🙂
25 april, 2013 kl. 18:42 #255831TomKDeltagareKolla in Scoobyclinics billet serie.
Dom har vad du söker.26 april, 2013 kl. 14:53 #255829Christian SDeltagareÄr STI-aggen twin entry och kräver andra grenrör?
nä, en vanlig STI har inte det men det finns ju några special varianter på STI där vissa av dom har det.
Söker nåt som fixar 350-400hk.
då borde en SC38 ifrån scooby clinic passa utmärkt, jag kör med en sån och den funkar kanon.
26 april, 2013 kl. 17:14 #255835B5254T4DeltagareTack för svaren! Kollade på ett agg som används inom rally och det var twin entry, bara antog att var standard på STI.:)
Inga originalagg värda att satsa på då? Turbon från STI Racing?
26 april, 2013 kl. 17:50 #255828MuminDeltagareVf 34 35 or från Stina är fina 😉
26 april, 2013 kl. 18:54 #255836B5254T4DeltagareVf 34 35 or från Stina är fina 😉
Nån aning var de sitter org? Kan VF34 vara snurran från Spec C Rallymodellen?
26 april, 2013 kl. 19:19 #255832TomKDeltagareNån aning var de sitter org? Kan VF34 vara snurran från Spec C Rallymodellen?
Dom sitter orginal på newage impreza sti.
JDM Spec C har twinscroll turbo som heter VF3727 april, 2013 kl. 08:59 #255833Patrick P931DeltagareVF34 var väl oem på bugeye STi? En bra design med kullager, men börjar bli lite till åren. Rekommenderas!
Den senaste VF versionen på STi heter VF48, kom 2008 och är väl snurran som rekommenderas om man ska uppgradera. Den har inte kullager (vilket de flesta VF är utan) men går förbluffande bra. Mappade nyss en 06 FXT med en sådan.
Iofs kvittar det vilken VF man väljer, alla är ett stort steg från TD04an. 😉
27 april, 2013 kl. 14:16 #255837B5254T4DeltagareGrym info, tack så mycket!
Om vi siktar på VF34, går den handla i Sverige hos nåt företag förutom Subaruhandlare? Om inte, nån som vet vilka årsmodeller STI den satt på? 01-03?
27 april, 2013 kl. 16:43 #255830Christian SDeltagaredu kan höra med Tobias om han har kvar VF35an han har annons på http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=92701&highlight=vf35
27 april, 2013 kl. 16:49 #255838B5254T4Deltagaredu kan höra med Tobias om han har kvar VF35an han har annons på http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=92701&highlight=vf35
Blir nog ny, är smått allergisk mot beg turbos, många problem genom åren. 🙂
27 april, 2013 kl. 17:41 #255834Patrick P931DeltagareDå kanske det blir enklast att bara köpa en VF48, den vet man var den finns. Då min uppgift på VF34 är obekräftad kanske du råkar få fel snurra. 😉
Köp en 48 och bli mer än nöjd! 🙂
27 april, 2013 kl. 17:46 #255839B5254T4DeltagareDå kanske det blir enklast att bara köpa en VF48, den vet man var den finns. Då min uppgift på VF34 är obekräftad kanske du råkar få fel snurra. 😉
Köp en 48 och bli mer än nöjd! 🙂
Om jag ska vara extra jobbig, säker på att 48:an passar? Många har sagt twin entry på nya STI. Annars låter det klart vettigt, har ju såna regnummer på lager så det blir rätt.
Nån aning om diameter inlopp och utlopp VF34 vs VF48?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.