› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Lite upgrade frågor!
- Detta ämne har 11 svar, 1,178 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 3 månader sedan av
K_1_M.
-
FörfattareInlägg
-
8 juli, 2014 kl. 01:47 #32591
K_1_M
DeltagareJag har investerat i lite väss på min -11 Sti.
Nu sitter det K&N Typhoon filter, Injen DP, Borla Catback, DW300 pump och DW 1000cc spridare och tanken är att köra e85!
Men bör jag vara orolig över att bilen inte startar efter bytet?
Det enda som fanns på bilen igår va catbacket.Sen undrar jag vad ni som har lite erfarenhet tycker jag ska köra på för stift!
Tack på förhand!
// Kim
8 juli, 2014 kl. 04:15 #270849abacus
DeltagareMappning är helt klart nödvändigt att göra vid dom modifikationera annars blir det någon ras ganska omgående…
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
8 juli, 2014 kl. 08:49 #270850Patrick P931
Deltagare🙂
Du bör inte försöka starta med dessa spridare då de är mer än 50% större än orginal. Med ren tank E85 så kanske det kan gå att starta men inte heller det rekommenderas.
Du fick väl lite data med spridarna? Latens och flöde? Varför inte göra en start-up rom med dessa värden?8 juli, 2014 kl. 09:08 #270855K_1_M
DeltagareMappa ska ju göras men jag tänkte att den kanske skulle starta iaf.
Men då är det iaf inget konstigt med att den inte startar! 😀
Nu till stiften, några rekommendationer? Har sökt lite men får inga träffar på stiften som används i USA mot svenska sidor.
8 juli, 2014 kl. 09:59 #270851Patrick P931
DeltagareOrginalstift duger bra. 🙂
8 juli, 2014 kl. 15:12 #270856K_1_M
DeltagarePerfekt!
Då ska jag bara hitta nån som kan mappa innan 25/7! 😀8 juli, 2014 kl. 17:32 #270852Patrick P931
DeltagareVarför inte mappa själv? 🙂
9 juli, 2014 kl. 15:45 #270854Zlasher
DeltagareEcutek raceroom vill du ha!
Flatfoot shifting och launch control mm..10 juli, 2014 kl. 17:22 #270857K_1_M
DeltagareKan inte mappa själv tyvärr! 🙂
Tanken var att köra ecutek hos JRM men dom hade inte tid så det blir PBZ i uppsala som ordnar biffen! 😀31 juli, 2014 kl. 10:56 #270858K_1_M
DeltagareSå lite updates då!
Resultatet blev 332hk och 444nm på naven, lite problen med att hålla laddtryck på höga varv. Men det misstänker vi är ngt med org styrsystem som drar ner laddet. Vi ska luska lite till och se ifall det går att hämta mer!
För övrigt är bilen mycket piggare över hela registret! Har över 400nm från 2500-5500! Riktigt nöjd! 😀31 juli, 2014 kl. 17:54 #270853Patrick P931
Deltagare332 på naven med orginalturbon (VF48) är fantastiskt bra. Mycket mer än så finns nog inte att plocka utan att tumma väldigt på säkerheten. 🙂
31 juli, 2014 kl. 20:50 #270859K_1_M
Deltagare
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
