SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Lite upgrade frågor!

  • Detta ämne har 11 svar, 1,178 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av K_1_M.
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #32591
    K_1_M
    Deltagare

      Jag har investerat i lite väss på min -11 Sti.

      Nu sitter det K&N Typhoon filter, Injen DP, Borla Catback, DW300 pump och DW 1000cc spridare och tanken är att köra e85!

      Men bör jag vara orolig över att bilen inte startar efter bytet?
      Det enda som fanns på bilen igår va catbacket.

      Sen undrar jag vad ni som har lite erfarenhet tycker jag ska köra på för stift!

      Tack på förhand!

      // Kim

      #270849
      abacus
      Deltagare

        Mappning är helt klart nödvändigt att göra vid dom modifikationera annars blir det någon ras ganska omgående…

        Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

        #270850
        Patrick P931
        Deltagare

          🙂
          Du bör inte försöka starta med dessa spridare då de är mer än 50% större än orginal. Med ren tank E85 så kanske det kan gå att starta men inte heller det rekommenderas.
          Du fick väl lite data med spridarna? Latens och flöde? Varför inte göra en start-up rom med dessa värden?

          #270855
          K_1_M
          Deltagare

            Mappa ska ju göras men jag tänkte att den kanske skulle starta iaf.

            Men då är det iaf inget konstigt med att den inte startar! 😀

            Nu till stiften, några rekommendationer? Har sökt lite men får inga träffar på stiften som används i USA mot svenska sidor.

            #270851
            Patrick P931
            Deltagare

              Orginalstift duger bra. 🙂

              #270856
              K_1_M
              Deltagare

                Perfekt!
                Då ska jag bara hitta nån som kan mappa innan 25/7! 😀

                #270852
                Patrick P931
                Deltagare

                  Varför inte mappa själv? 🙂

                  #270854
                  Zlasher
                  Deltagare

                    Ecutek raceroom vill du ha!
                    Flatfoot shifting och launch control mm..

                    #270857
                    K_1_M
                    Deltagare

                      Kan inte mappa själv tyvärr! 🙂
                      Tanken var att köra ecutek hos JRM men dom hade inte tid så det blir PBZ i uppsala som ordnar biffen! 😀

                      #270858
                      K_1_M
                      Deltagare

                        Så lite updates då!
                        Resultatet blev 332hk och 444nm på naven, lite problen med att hålla laddtryck på höga varv. Men det misstänker vi är ngt med org styrsystem som drar ner laddet. Vi ska luska lite till och se ifall det går att hämta mer!
                        För övrigt är bilen mycket piggare över hela registret! Har över 400nm från 2500-5500! Riktigt nöjd! 😀

                        #270853
                        Patrick P931
                        Deltagare

                          332 på naven med orginalturbon (VF48) är fantastiskt bra. Mycket mer än så finns nog inte att plocka utan att tumma väldigt på säkerheten. 🙂

                          #270859
                          K_1_M
                          Deltagare

                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.