› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Liten registreringsskylt till Imprezan?
- Detta ämne har 44 svar, 8,178 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av
Gråben.
-
FörfattareInlägg
-
4 januari, 2013 kl. 06:54 #29737
Snilsson
DeltagareHej!
Satt och slösurfade på Blocket igår och halkade in på denna annons http://www.blocket.se/eslov/Subaru_Impreza_Wrx_Sti_svensksald_43820436.htm?ca=18&w=3
Inget speciellt med bilen så men jag blev väldigt avundssjuk på den lilla reg.skylten! Är det något våra bilar är godkända med? Isåfall vill jag också ha en.. 😀
Är det fler som lyckats eller vet något om detta?
4 januari, 2013 kl. 08:21 #252269.zip
DeltagareSer ut som en helt vanlig reg skylt i mina ögon, fast utan EU märket vilket alla kan få tag i för en liten summa pengar mer.
4 januari, 2013 kl. 08:39 #252275kleinis
Deltagarehar också dessa mindre skyltar.
var på besiktningen för 3 veckor sen
då fråga han om jag hade satt dit andra skyltar men iallafall min är inreggad i Sverige med de små så för mig är dom lagliga vilket han nog tyckte vad jobbigt (mummla något och gick vidare) 😀
4 januari, 2013 kl. 09:02 #252287Snilsson
DeltagareSer ut som en helt vanlig reg skylt i mina ögon, fast utan EU märket vilket alla kan få tag i för en liten summa pengar mer.
Nä, en vanlig skylt utan EU märket sticker utanför ”reg.skyltskanterna” i fronten, det gör inte den som sitter på denna bil. Det är jag säker på.. 🙂
har också dessa mindre skyltar.
var på besiktningen för 3 veckor sen
då fråga han om jag hade satt dit andra skyltar men iallafall min är inreggad i Sverige med de små så för mig är dom lagliga vilket han nog tyckte vad jobbigt (mummla något och gick vidare) 😀
Ja, precis en sån skylt är det ju. Jag har en sån på min 200sx och det var inga bekymmer där men frågan är om det går att få på en New-age STI.. 🙂
4 januari, 2013 kl. 09:09 #252294Takacs
Deltagareom man ska fixa det då hur kan man få det ?vart o vem ska man ringa ?:)
4 januari, 2013 kl. 09:46 #252273Fladric
Deltagare4 januari, 2013 kl. 10:11 #252277Igge
DeltagareAnnonsbilen är ju reggad med liten skylt. Men det har jag bara sett på importbilar förut så han har väl trollat med knäna antar jag 🙂
Ring och fråga hur?
[Tapatalk]
4 januari, 2013 kl. 11:42 #252288Snilsson
DeltagareJag ska prova ringa till Transportstyrelsen efter jobbet idag och se vad dem säger… Återkommer med resultat. 🙂
4 januari, 2013 kl. 15:27 #252280PH_89
DeltagareMin är import och då är den reggad med liten skylt vet inte om man kan regga om för bara plåten kanske?:P men jag tror att om skylten inte passar helt på avsedd plats tror jag man har ”rätt” till en mindre, och om den stora går utanför ”skylt kanterna” så borde det ju sitta en mindre 😛 Tror det är så men jag lovar inget ^^
4 januari, 2013 kl. 15:33 #252289Snilsson
DeltagareSå.. Efter en liten diskussion med en handläggare på Transportstyrelsen blev jag nekad till att få en liten skylt dock hänvisade jag till denna bil på Blocket och han trodde det blivit ett misstag men han bad mig skicka in en skriftlig ansökan med motivering, hänvisning till den bil som fått godkänd liten skylt osv så skulle någon ”högre uppsatt” kolla på ärendet.
Detta kan vara chansen för oss Blob-ägare! d—0.o—b
4 januari, 2013 kl. 15:43 #252279pettsun
DeltagareÄr ju bara att köra på liten skylt och smacka på en stor när du ska besikta.
Polisen lär inte ha nån större koll, så böter tror jag inte man får.4 januari, 2013 kl. 15:57 #252290Snilsson
DeltagareÄr ju bara att köra på liten skylt och smacka på en stor när du ska besikta.
Polisen lär inte ha nån större koll, så böter tror jag inte man får.Poliserna där jag bor har tyvärr koll, rullade en Impreza här för något år sedan med liten fake skylt och fick böter.. Så jag tänker gå den lagliga vägen till att börja med. 🙂
4 januari, 2013 kl. 17:20 #252284Simon.x
DeltagareHej är det är bara att skriva och ansöka sen att motivera varför man ska få en USA regg + lite bilder 😀
Finns en tråd ang detta startad 2012 våren..
Jag fick min till min STI 2011 Racing..Denna bil är inte import….. 😀
Men fick ringa o prate med min hand läggare 2-3 ggr och denna hadde even talat med deras jurist, Tillslut fick jag mitt Beslut på USA regg..
Sen är det lite till och från vem som handläger era ansökningar 😀
//Simon
15 januari, 2013 kl. 12:22 #252291Snilsson
DeltagareIdag fick jag godkänt! 🙂
15 januari, 2013 kl. 14:35 #252278Igge
DeltagareGrattis 🙂
[Tapatalk]
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.