SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Liten registreringsskylt till Imprezan?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 45 totalt)
  • Författare
    Snilsson
    Deltagare

Hej!

Satt och slösurfade på Blocket igår och halkade in på denna annons http://www.blocket.se/eslov/Subaru_Impreza_Wrx_Sti_svensksald_43820436.htm?ca=18&w=3

Inget speciellt med bilen så men jag blev väldigt avundssjuk på den lilla reg.skylten! Är det något våra bilar är godkända med? Isåfall vill jag också ha en.. 😀

Är det fler som lyckats eller vet något om detta?

.zip
      Deltagare

Ser ut som en helt vanlig reg skylt i mina ögon, fast utan EU märket vilket alla kan få tag i för en liten summa pengar mer.

kleinis
        Deltagare

har också dessa mindre skyltar.
          var på besiktningen för 3 veckor sen
          då fråga han om jag hade satt dit andra skyltar men iallafall min är inreggad i Sverige med de små så för mig är dom lagliga vilket han nog tyckte vad jobbigt (mummla något och gick vidare) 😀

Snilsson
          Deltagare

Ser ut som en helt vanlig reg skylt i mina ögon, fast utan EU märket vilket alla kan få tag i för en liten summa pengar mer.

Nä, en vanlig skylt utan EU märket sticker utanför ”reg.skyltskanterna” i fronten, det gör inte den som sitter på denna bil. Det är jag säker på.. 🙂

har också dessa mindre skyltar.
            var på besiktningen för 3 veckor sen
            då fråga han om jag hade satt dit andra skyltar men iallafall min är inreggad i Sverige med de små så för mig är dom lagliga vilket han nog tyckte vad jobbigt (mummla något och gick vidare) 😀

Ja, precis en sån skylt är det ju. Jag har en sån på min 200sx och det var inga bekymmer där men frågan är om det går att få på en New-age STI.. 🙂

Takacs
            Deltagare

om man ska fixa det då hur kan man få det ?vart o vem ska man ringa ?:)

Fladric
              Deltagare

Min Impreza har då liten skylt fram 🙂 Dock satt det på den när jag köpte den så vet inte hur man fixar det!

Igge
                Deltagare

Annonsbilen är ju reggad med liten skylt. Men det har jag bara sett på importbilar förut så han har väl trollat med knäna antar jag 🙂

Ring och fråga hur?

[Tapatalk]

Snilsson
                  Deltagare

Jag ska prova ringa till Transportstyrelsen efter jobbet idag och se vad dem säger… Återkommer med resultat. 🙂

PH_89
                    Deltagare

Min är import och då är den reggad med liten skylt vet inte om man kan regga om för bara plåten kanske?:P men jag tror att om skylten inte passar helt på avsedd plats tror jag man har ”rätt” till en mindre, och om den stora går utanför ”skylt kanterna” så borde det ju sitta en mindre 😛 Tror det är så men jag lovar inget ^^

Snilsson
                      Deltagare

Så.. Efter en liten diskussion med en handläggare på Transportstyrelsen blev jag nekad till att få en liten skylt dock hänvisade jag till denna bil på Blocket och han trodde det blivit ett misstag men han bad mig skicka in en skriftlig ansökan med motivering, hänvisning till den bil som fått godkänd liten skylt osv så skulle någon ”högre uppsatt” kolla på ärendet.

Detta kan vara chansen för oss Blob-ägare! d—0.o—b

pettsun
                        Deltagare

Är ju bara att köra på liten skylt och smacka på en stor när du ska besikta.
                          Polisen lär inte ha nån större koll, så böter tror jag inte man får.

Snilsson
                          Deltagare

Är ju bara att köra på liten skylt och smacka på en stor när du ska besikta.
                            Polisen lär inte ha nån större koll, så böter tror jag inte man får.

Poliserna där jag bor har tyvärr koll, rullade en Impreza här för något år sedan med liten fake skylt och fick böter.. Så jag tänker gå den lagliga vägen till att börja med. 🙂

Simon.x
                            Deltagare

Hej är det är bara att skriva och ansöka sen att motivera varför man ska få en USA regg + lite bilder 😀

Finns en tråd ang detta startad 2012 våren..

Jag fick min till min STI 2011 Racing..Denna bil är inte import….. 😀

Men fick ringa o prate med min hand läggare 2-3 ggr och denna hadde even talat med deras jurist, Tillslut fick jag mitt Beslut på USA regg..

Sen är det lite till och från vem som handläger era ansökningar 😀

//Simon

Snilsson
                              Deltagare

Idag fick jag godkänt! 🙂

Igge
                                Deltagare

Grattis 🙂

[Tapatalk]

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.