SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Liten registreringsskylt till Imprezan?

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
  • Författare
    997GT3
    Deltagare

Skickade in en ansökning igår, fick till svar att de måste ha en bild på bilen där jag håller originalskylten mot fronten så att de kan se att den inte får plats.

Grejen är ju mer att den inte är AVSEDD för stor skylt, i och med det lilla utrymmet där man kan fästa skylten. Tror ni dom godkänner ifall jag skickar bild? 😀

Simon.x
      Deltagare

Skickade in en ansökning igår, fick till svar att de måste ha en bild på bilen där jag håller originalskylten mot fronten så att de kan se att den inte får plats.

Grejen är ju mer att den inte är AVSEDD för stor skylt, i och med det lilla utrymmet där man kan fästa skylten. Tror ni dom godkänner ifall jag skickar bild? 😀

Hej

Det är bara och testa så vet du 😀

Mät plattan tror den är i samma format som den lilla skylten..

Lycka till

//Simon

Gesson
        Deltagare

Tog kort på skylten samt med utmarkerade hålen. Tog dåliga kort med mobilen.

Så länge det finns bild på skylten samt vart den ska sitta är det nog lugnt.

997GT3
          Deltagare

Fick godkänt idag 😀

zanoii
            Deltagare

Ansökte för 10 minuter sen och hittade då detta:

Sveriges registreringsskyltar förändras

Transportstyrelsen har gjort en översyn av det svenska systemet för registreringsskyltar och skyltarnas utseende.

[…]

Flera nyheter införs
              Översynen har resulterat i beslut om flera förändringar:

[…]

Enklare att få USA-skyltar
              De mindre, ordinarie registreringsskyltarna, så kallade USA-skyltar, med måttet 300 x 110 mm har hittills utfärdats i begränsad omfattning. Begränsningar kommer att kvarstå men det blir enklare att få den mindre registreringsskylten vid till exempel ombyggnation.

Verkar som att det gäller från årsskiftet.

http://transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/Sveriges-registreringsskyltar-forandras/

Turbovin
              Deltagare

Tyvärr är den nya skylten skitful.

zanoii
                Deltagare

Tyvärr är den nya skylten skitful.

Ja, de nya skyltarna verkar ska ha EU-symbol, nån slags fabrikatskod och bilens (fordonets) chassinummer.

Googlade rätt på detta:

(Från: http://www.teknikensvarld.se/)

edit: även officiell info i PDF-format här.

Gråben
                  Deltagare

Gör en egen av plexi med fluorescerande film svarta bokstäver samt en svart sarg + par lager klarlack. Tillverkat egna under 10 års tid till olika hojar utan att blivit stoppad. Kan ha haft tur. Byte vid besiktning är en självklarhet 😉

.zip
                    Deltagare

Och tävlingsfordon kommer att få en fin färg av orange 🙂

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/Sveriges-registreringsskyltar-forandras/

Skickat från min GT-I9100

Mattemaz
                      Deltagare

Har tänkt att fixa nya skyltar men kommer jag fonden fula då?

Gråben
                        Deltagare

Oranga skyltar !! Det gillar jag. 🙂

Mattemaz
                          Deltagare
                            Scoobyman
                            Deltagare

De är ju min gamla bil ni har länkat till i början 🙂

Inga problem att få liten skylt på den 🙂 inte den nya impreza heller för den delen 🙂

zanoii
                              Deltagare

Snabbt jobbat av transportstyrelsen, ny skylt är redan beställd!

Ansökan:

Jag skulle vilja ansöka om den mindre ”USA-storleken” på främre regskylt för min bil. Bilen är en USA-import och som ni ser på bifogad bild stämmer inte skyltens bredd alls överens med fästets vilket gör att skylten sitter dåligt, vibrerar och böjs i kanterna. Säg gärna till om ni behöver mer info eller bilder.

Bilden (självklart omaskerad då):
                                [INDENT][/INDENT]

Gråben
                                Deltagare

Dax att ta fram kameran känner jag . 😉

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.