- Detta ämne har 13 svar, 2,358 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av linusniemi.
-
FörfattareInlägg
-
6 juli, 2012 kl. 07:05 #28702JoakimgabrielssonDeltagare
Ett litet vardagstips.
Har precis fått godkänt på att ha liten skylt. Detta efter att transportstyrelsen har fått in många önskemål på detta från folk som har importbilar och tagit beslutet att alla med import (USA-Import?) ska få ha liten skylt. SÅ nu står jag lycklig som en liten liten, fruktansvärt liten, skolflicka i en Barbiebutik (Där dockorna dessutom är ätbara) med min nya lilla LAGLIGA usa-skylt. Så om du, med din import-subaru, vill bli lika lycklig som jag och min bil Subastian så ta kontakt med transportstyrelen.6 juli, 2012 kl. 08:11 #245198FiddeFulingKeymasterEtt litet vardagstips.
Har precis fått godkänt på att ha liten skylt. Detta efter att transportstyrelsen har fått in många önskemål på detta från folk som har importbilar och tagit beslutet att alla med import (USA-Import?) ska få ha liten skylt. SÅ nu står jag lycklig som en liten liten, fruktansvärt liten, skolflicka i en Barbiebutik (Där dockorna dessutom är ätbara) med min nya lilla LAGLIGA usa-skylt. Så om du, med din import-subaru, vill bli lika lycklig som jag och min bil Subastian så ta kontakt med transportstyrelen.Alla import? Tyskland? Måste undersökas!! Tack så mycket för denna info, jag vill också vara lycklig som en liten skolflicka i en Barbiebutik! =]
\\ Mathias
6 juli, 2012 kl. 09:37 #245202JoakimgabrielssonDeltagareAlla import? Tyskland?
Kan inte svara på detta! Men säg inte varifrån den är importerad i mailet till dom utan säg bara att det är en import.
6 juli, 2012 kl. 10:12 #245197ErokDeltagareDetta går att få till alla bilar, jag har fått igenom detta genom att säga att den långa vanliga plåten är för lång för reghållaren fram och när man kör fort så viker den in sig å repar lacken! 🙂
6 juli, 2012 kl. 10:29 #245200timpODeltagareTack för tipset Erok, har nu skickat iväg ett mejl till dom! Hoppas det går igenom 🙂
6 juli, 2012 kl. 11:51 #245204Simon.xDeltagareJag fick mitt beslut idag och kommer o få Liten enradig skylt om ett par dagar d—0.o—b
Finns en tråd ang detta i forumet.
(min är ej import) :p
//Simon
6 juli, 2012 kl. 12:27 #245203JoakimgabrielssonDeltagareOm bilen inte är import behövs speciella skäl till att ha liten skylt. Det behövs inte på importbilar.
6 juli, 2012 kl. 12:59 #245206linusniemiDeltagaremåste man få godkänt att ha liten regplåt både fram och bak? min har liten plåt fram men vanliga stora bak, tänkte om jag måste få godkänt för att ha en bak också? 😀
6 juli, 2012 kl. 14:07 #245195MarkusDeltagareKolla vad som står på transportstyrelsen för din bil. Står det bara liten skylt fram så får du nog egentligen inte ha det bak.
6 juli, 2012 kl. 14:22 #245205Simon.xDeltagareKolla vad som står på transportstyrelsen för din bil. Står det bara liten skylt fram så får du nog egentligen inte ha det bak.
Har talat med transportstyrelsen ang att vissa har den fram fast den ska vara bak men det är upp till polisen/bes i dessa fall.
Men som du skriver så är det så det ska vara 🙂
Men ja ska bara ha den lilla fram och köra med STD bak. d—0.o—b
Japp det krävs vissa krav för att få dessa man får skriva och ta bilder mm.
//Simon
6 juli, 2012 kl. 18:46 #245201timpODeltagareJag skickade in en ansökan idag som sagt. Återkommer när jag fått svar om jag får åka med skitful otymplig eller om jag får visa min vackra front =) Har fått böter på för liten skylt en gång så orkar inte fuskåka mer!
7 juli, 2012 kl. 06:09 #245196sladdenDeltagarefinns dom personliga skyltarna som små?
7 juli, 2012 kl. 06:34 #245199ZewDeltagareJag fick mitt beslut idag och kommer o få Liten enradig skylt om ett par dagar d—0.o—b
Finns en tråd ang detta i forumet.
(min är ej import) :p
//Simon
F*n vad kul, Grattis 🙂
Skulle du kunna/vilja med dig av ditt brev till Transportsytrelsen så man kan ha den som mall? 😉//Zowie
12 juli, 2012 kl. 12:28 #245207linusniemiDeltagareom jag nu har en liten fram som är godkänd och behöver byta den, måste jag då få godkänt för en ny? 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.