› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Litet tips på biltvätt i Sthlm
- Detta ämne har 5 svar, 1,655 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av
Larry.
-
FörfattareInlägg
-
19 april, 2006 kl. 22:30 #15589
pannan
DeltagareFör de som vågar tvätta sin bil i en maskin utan borstar så rekommenderar jag Statoil Birger Jarlsgatan.
Tvätten är uppdelad i 3 st olika stationer.
Första station är matttvätt. Kan säga att mina textilmattor såg rent ut sagt för jäkliga ut efter vintern då jag inte hittade mina gummimattor. Tog ut mina mattor och körde dem i denna tvätt dvs en maskin man släpper in dem i. Vips, de kom ut som nya 😀
Andra stationen är en station där det finns dammsugare. Så nu fick man hela bilen ren inuti igen. Vid tvättköpet får man välja om man vill ha antingen tvättduk för rutan eller en för instrumentbrädan. Jag valde för instrumentbrädan. Vart kliniskt rent efteråt dvs inte som på andra mackar där det blir fläckigt.
Sedan när man gjort allt detta åker man vidare till station 3 som är själva tvätten. Där inne är det också 2 st stationer. I första ”rummet” fylls det på med ånga och avfettning. Sedan kör den lite avspolning. Helt klart den effektivaste högtryck jag hittills provat.
När detta är klart åker man fram till nästa station där själva tvätten och torkningen äger rum.
Resultatet vart sjukt bra faktiskt när bilen var klar. Har alltid tvättat på Shell i Tyresö söder om Sthlm som enligt mitt tycke haft bästa borstlösa tvätten. Men detta slår nog allt faktiskt.
Priset var inte heller farligt dyrt ca 208 kr.
Mvh
J20 april, 2006 kl. 14:50 #159906FlyingFin
DeltagareCoolt!
Själv bor jag nära en relativt nybyggd OKQ8 GDS med bra ljusa lokaler, bra ventilation, bra högtrycks tvättar, tryckluft och bra snabba lyftar. Plus att det jobbar en snygg tjej i kassan :7
Så där brukar jag och min andra älsking vara lite då och då när lusten faller på 😀
Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
21 april, 2006 kl. 11:05 #159905Mugger
Deltagare…coolt!!jag bor precis mittemot denna tvätt! har dock bara kört in Lexusen innan jag sålde den där förut och fan vad bra det vart…
testa på pojkar akta vingen bak bara med maskin tvätt.:D9 maj, 2006 kl. 15:13 #159904Addson
DeltagareBilar ska tvättas för hand!!!!!!!!!!!!!
Mvh Putsgay Adde9 maj, 2006 kl. 20:36 #159902Manor
DeltagareBilar ska tvättas för hand!!!!!!!!!!!!!Mvh Putsgay Adde
I DO agree mr Clean (soon to be unClean) ;).
mvh Mats N
12 maj, 2006 kl. 07:24 #159903Larry
DeltagareBilar ska tvättas för hand!!!!!!!!!!!!!Mvh Putsgay Adde
I DO agree mr Clean (soon to be unClean) ;).mvh Mats N
Kan bara understryka det pojkarna redan sagt…
(No hard feelings Pannan, din bil är skit fin! men jag måste ju hålla tungan rätt i mun så man inte blir arbetslös…) 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.