SSC Allmänt snack Allmänt småprat Ljud Hjälp !

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Xenomorph
    Deltagare

Hej!

jag är ej så bra på ljud i bilar så undrar om denna kombination kommer låta gött eller om den ens funkar.
      4 st MDS Dynamic Limited DL-62 220 watts 2-vägs 6,5″ (16,5cm) koaxial, MDS Audiophile Limited 12 800 watts basreflex låda, MDS A-400 Dynamic Limited 4-kanals slutsteg 4 x 200 watt rms 2 ohm + en cd-spelare.
      varorna finns på http://www.mds.se ifall ni vill kolla fakta.

Skulle bli glad om jag fick lite åsikter.

Mvh

Michael.F

christopher
      Deltagare

fraSSe

Det är en rallybil, på med ett 3″ så slipper du musikproblemen…..;)
        /
        fraSSe

Xenomorph
        Deltagare

hej!

jo jag vet att det väger men vafan åker ju endå alltid
          själv skitsamma om det är 30kg mer (-:

Imp
          Deltagare

30kg är mycket. som sagt köp ett 3″ system så slipper du oroadig för ljud:)

christopher
            Deltagare

fraSSe

Orginal ljudet går väl inte till historien så är su ljud intresserad så smacka i prylarna. Men Imprezan är nog inte optimal som biljudsbil ;). Alla kör sitt eget race…… mitt tips är 3″ utan kat typ (simons, bra passform+billigt) sen är det bara att skjuta eldslågor när du växlar. Ballare än dunka dunka och något ljud ur tereon lär du inte höra över 100 blås 😀
              /
              fraSSe //tondöv//

Xenomorph
              Deltagare

hehe

christopher
                Deltagare

fraSSe

Så det blir 3″……..:9
                  /
                  fraSSe

Xenomorph
                  Deltagare

hmm är det inte obbigt att plocka på katten varje gång man ska besiktiga bilen då. Finsn det ngn sida på det där avgas systemet ?

honkster
                    Deltagare

jag kör utan katt….Vadå det är ju inte så ofta den ska besiktas…hehe

Mvh/ Andreas

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

OzO
                      Deltagare

Frågan gällde stereo + ljud och inte avgas… så… mindre avgas-utan-katt-svar och mer ja-det-blir-bra-med-MDS-svar tack! 😉

Xenomorph
                        Deltagare

äsch det var sura miner här OzO (-:

SecretAgentMan
                          Deltagare

Kolla djupet på 6,5″:arna, jag har för mig att man klarar mellan 5-6 cm innan det tar i glaset – sedan blir det till att bygga distansringar.

Men Imprezan är nog en av de sämre bilarna att bygga ljud i – dörrarna är en katastrof ljudnässigt.

/J – rev ut steg, kablage och låda för ett par månader sedan. 😀

Banträffsansvarig SSI
                            Stolt ägare till Silverpilen

Xenomorph
                            Deltagare

hehe ok

GrizzlyBear
                              Deltagare

Jag försökte pula i MDS Dynamic 6,5″ i min, men det gick inget vidare. Fick bli 5,25″ istället. Är möjligt att det går med distansringar, men jag orkade inte hålla på med sånt. 5,25″:arna passar dock fint. Och låter rätt OK också 🙂

/Björn

LegacyLarsa
                                Keymaster

Kör med 5,25 i dörrarna med distansringar på 22mm, sedan 6×9:or i hatthyllan skruvade underifrån med distanser, i detta fall medföljande kit(runt 20mm). ett fyrkanals-steg, sittande imellan 6×9:orna på en mdf(eller vad den heter)-skiva, man får lov att ta bort bagagerumsbelysningen,

Om du finns i Stockholm så kom på någon träff så kan jag visa hur jag har gått tillväga

/Larsa

Regionsansvarig Stockholm

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.