› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › ljudbygge i Impreza
- Detta ämne har 11 svar, 1,952 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
12 mars, 2004 kl. 21:23 #16112
zeaflower
Deltagaresom topic lyder: är det någon som gjort något seriöst ljudbygge i sin impreza? och isåfall, finns de bilder?
Ps
skriv inte att motorn är erat ljudbygge blablabla…=)
Ds// Sjöblom
12 mars, 2004 kl. 21:51 #163455Janne248
DeltagareDet enda jag vet… ”DanielGT” här på formuet….
12 mars, 2004 kl. 21:57 #163463Vectorm12
DeltagareJag har beställt ett DLS frontkit samt en Cerwin Wega 12″ sub som kommer drivas av ett DLS fyrkanals steg.
Inget ”å herre gud jag kommer vara döv för resten av mitt liv om jag sitter kvar e´n sekund till” men bättre än original…;)
Jag kommer skippa bakhögtalarna fullständigt eftersom jag fick en himla massa resonans från hatthyllan när jag testade med lite biffigare högtalare.
Ska försöka fixa bilder när prylarna kommit och jag hunnit montera allt.
edit: jag har beställt grejerna från Soundvision http://www.soundvision.se
12 mars, 2004 kl. 23:35 #163460Micke81
DeltagareSeriöst och seriöst…Jag har bra koaxialer & diskanter från mds fram och 8″ mid högtalare bak samt en 10″ bas i sluten låda bak och det är ok ljud. Detta drivs av pioneer dp 7400? med mp3 spelare samt ett extra slutsteg till basen och delningsfilter till de bakre högtalarna. Dock inget extremt.
Kan ev fixa bra pris på pioneer-prylar om du ska ha det 😉/Micke
13 mars, 2004 kl. 10:20 #163456Janne248
DeltagarePrecis….seriöst å seriöst…
Rockford Fostgate – 2-vägs 5.25″ kit installerat fram i kickpaneler.
Pionner TS-E2099 – 3-vägs 8″ i hatthyllan.
15 mars, 2004 kl. 16:39 #163459__Micke__
DeltagareSå här gjorde jag…….inga värsting element men de låter bra endå. Synd att jag inte har kvar bilen bara ;(
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=8910&mesg_id=8910&page=17
15 mars, 2004 kl. 21:51 #163462zeaflower
Deltagarehade gärna lagt upp bilder på mitt nu när de e klart… e supernöjd med resultatet, ja har ju dock inte kört samma diskreta stil som _micke_.. tyvärr har ja ingen server o lägga på…
// Sjöblom
16 mars, 2004 kl. 08:30 #163454OzO
Deltagare>tyvärr har ja ingen server o lägga
>på…
>
>// Sjöblom
—Är du medlem? Om ja, så finns ju galleriet. 🙂
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::19 december, 2005 kl. 06:20 #163457Manor
DeltagareHej !
Jag kör DLS frontkit (med diskanter) i dörrarna fram, DLS i dörrarna bak samt 12″ DLS bas i låda i kombiutrymmet. Basen drivs av ett 240 watts HiFonics steg, och resterande högtalare av ett HiFonics 4 x 50 watts steg. Det låter helt ok, och är inget superextrem bygge. Allt monterat och köpt på Gumperts på Valhallavägen (Stockholm), som gjorde ett bra jobb som vanligt :).
Jag är sugen på en extern CD-växlare med MP3-stöd passande min Pioneer spelare. Tyvärr verkar inte någon sådan blivit släppt ännu, vilket är lite konstigt. Tänk en växlare med 12 MP3-CD-skivor…då skulle man klara sig LÄNGE :P.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #163458Manor
Deltagare>>Jag är sugen på en extern CD-växlare med MP3-stöd passande
>>min Pioneer spelare. Tyvärr verkar inte någon sådan blivit
>>släppt ännu, vilket är lite konstigt. Tänk en växlare med
>12
>>MP3-CD-skivor…då skulle man klara sig LÄNGE :P.
>
>Äh, skaffa en MD-växlare med ATRAC3 stöd i stället, då räcker
>det MYCKET längre…Nja, MD känns som fel och för dyrt media, tycker jag. Det optimalaste skulle väl vara en DVD-växlare med MP3-stöd. Det börjar dyka upp billiga stationära DVD-spelare (ej växlare) som grejar detta. En DVD+R skiva kostar mindre än 10:- i dagsläget (innan den nya skatten x().
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #163461zeaflower
Deltagaretack för förslagen! det var mest basbygge jag syftade på men allt e kul o se.
med seriöst, menade ja inte nåt värsting utan bara lite mer än original.. dumt formulering kanske=)// Sjöblom
19 december, 2005 kl. 06:20 #163464Vectorm12
Deltagare>Jag är sugen på en extern CD-växlare med MP3-stöd passande
>min Pioneer spelare. Tyvärr verkar inte någon sådan blivit
>släppt ännu, vilket är lite konstigt. Tänk en växlare med 12
>MP3-CD-skivor…då skulle man klara sig LÄNGE :P.Äh, skaffa en MD-växlare med ATRAC3 stöd i stället, då räcker det MYCKET längre…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.