Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Björk
    Deltagare

Har haft lite tankar på att skaffa en ljusbox till GT:n men har lite funderingar..
      -Måste man borra eller “förstöra” huven för att fästa den?
      -Är det speciella extra ljus som man ska använda till boxen?
      -Vars finns den att köpa? ev extraljusen då också?

Eller om det finns nån som har en till salu, komplett:)

andreaswrx
      Deltagare

Har haft lite tankar på att skaffa en ljusbox till GT:n men har lite funderingar..

Eller om det finns nån som har en till salu, komplett:)

ja du måste borra
        ja det är speciela ljus
        NBB har dom bästa säljs både av nbb själva och mocomp som även har ljusbox säg att du ska ha nbb och inget annat för han försöker sälja dig all annan skit annas! enklast att montera!

eller köper man en färdig från prodrive grymt bra ljus i dom! dock kostar dom lite mer än en från mocomp! jag har en prodrive dock är fotot tagit när det är lite dimmigt

andreaswrx
        Deltagare

en mocomp box med nbb kostar från 5150:-

Björk
          Deltagare

en mocomp box med nbb kostar från 5150:-

snacka om svar på tal, tack för de. blir till att fixa nån extra huv då isf:)

andreaswrx
            Deltagare

snacka om svar på tal, tack för de. blir till att fixa nån extra huv då isf:)

men 1000 gånger bättre med xenon/gas min prodrive box är med hellas tävlingslampor i ej e märkte men lyser fan!

använd blindnittar när du montera! finns set att köpa på biltema

Björk
              Deltagare

Du upplever inte att ljusboxen skymmer sikten? Tänker mest på om tjejen ska köra, då hon inte är lika lång som jag:)

andreaswrx
                Deltagare

Du upplever inte att ljusboxen skymmer sikten? Tänker mest på om tjejen ska köra, då hon inte är lika lång som jag:)

jag har en väldigt låg box! men man märker ju att den sitter det! man vänjer sig efter ett tag

CeDEe
                  Deltagare

Jag har en ljusbox från mocomp till min GT. Sitter IPF(?) lampor i den med 170W H4 lampor. Man måste nästan ha solbrillor när helljuset är på och man kör förbi vägskyltar 😀

Den skymmer inte sikten något speciellt.

Nikke McRae
                    Deltagare

Så här ser sikten ut framåt:

Min är monterad med Mocomps fjäderspännare och snabblås på huven.

Här finns en annan tråd med instruktioner om ljusboxmontage.
                      http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=73765

Björk
                      Deltagare

jag har en väldigt låg box! men man märker ju att den sitter det! man vänjer sig efter ett tag

Låter lovande, får se om man måste införskaffa sig en, men den är dock smådyr:(

Jag har en ljusbox från mocomp till min GT. Sitter IPF(?) lampor i den med 170W H4 lampor. Man måste nästan ha solbrillor när helljuset är på och man kör förbi vägskyltar 😀

Den skymmer inte sikten något speciellt.

Hehe kan tänka mig det, hade 3 st bosch big knick förr och dom va väl på 100w tror jag och dom lyste inte speciellt dåligt heller..

Min är monterad med Mocomps fjäderspännare och snabblås på huven.

Här finns en annan tråd med instruktioner om ljusboxmontage.
                        http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=73765

SÅg riktigt rally, såå grymt det är!! Du vill inte sälja den?;)

andreaswrx
                        Deltagare

Låter lovande, får se om man måste införskaffa sig en, men den är dock smådyr:(

Hehe kan tänka mig det, hade 3 st bosch big knick förr och dom va väl på 100w tror jag och dom lyste inte speciellt dåligt heller..

SÅg riktigt rally, såå grymt det är!! Du vill inte sälja den?;)

mocomp boxen är växelpengar mot vad en prodrive kostar!

Jag åker med två stag fram som håller min Box! Samma som används i wrc! Fjäder lås fram är inte jätte bra, man får väldigt mkt spänn i fästena i huven när man använder det! Med stag så stötar dom upp boxen plus att den ligger 100 procent stilla! Ska lägga upp en bild bär jag kommer hem!

Björk
                          Deltagare

Jag åker med två stag fram som håller min Box! Samma som används i wrc! Fjäder lås fram är inte jätte bra, man får väldigt mkt spänn i fästena i huven när man använder det! Med stag så stötar dom upp boxen plus att den ligger 100 procent stilla! Ska lägga upp en bild bär jag kommer hem!

Då vill jag inte veta vad den kostar, tycker +- 5000 kr räcker gott å väl:)

Jaa det vore toppen! Fan vilken hjälp man får! Blir bara mer å mer sugen på en box!

andreaswrx
                            Deltagare

sådan här stag har jag! mkt smidigare med snabbkoppling!

jag hade ett grupp köp av boxar tille vo och subaru 08 tro jag det var!

Björk
                              Deltagare

Såg riktigt propert ut de där! Måste investera!

CeDEe
                                Deltagare

Rent personligen så kunde jag inte bry mig mindre om det så stod Prodrive eller UFF på min ljusbox, den lyser utav bara helvete iaf. :p

Så för dom där extra tusenlapparna man betalar för märkesklibban så slänger jag hellre ner dom tanken på bilen och kör upp dom.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.