Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    PH_89
    Deltagare

Tjena. jag har en impreza sti -05 som jag precis har köpt en ljusbox med xenon till.
      jag har 2 st reläer med 2 ljus till varje men nu visar det sig att ibland tänds bara 3 av 4 ljus och då får man blända av och på nån gång så kanske alla tänds.
      När man slår på helljuset och bara 3 tänds så blinkar det 4:e bara nån sekund sen blir det svart. Precis som att den inte får nog ström för att tända upp.
      jag har funderat på om man behöver ett relä till varje ballast kanske?

jag hoppas det finns nån här som har en en enkel förklaring 😛

Mvh Philip

andreaswrx
      Deltagare

Jag har ett relä till alla lysena,

Börja med att ändra i ljusboxen så du ändra två av ballastena med varandra och se om du får samma problem på det andra lyset som du ändra med

Andersson
        Deltagare

Du kan ha dålig kontakt/ oxid någon stans. Lyssna om det sprakar när någon annan slår på lyset, där har du dålig kontakt isf.

PH_89
          Deltagare

det är helt ny monterat så det finns ingen ärg. men däremot sa xenonkungens support att det lät som ett jord fel. så nu har jag satt en “ringklämma” till varje ballast i jord. förut hade jag två ballaster i en klämma. sedan har jag lödit alla skarver då alla kabelskor försämrar kontakten. nu är boxen på lackering så har inte hunnit prova om det funkar ännu. om det inte funkar kommer jag att prova med ett relä för varje ballast men det trodde dom inte skulle hjälpa men som sista utväg kanske?. jag återkommer när jag testat boxen igen!

Mvh Philip

Mumin
            Deltagare

Troligen en ballaster som är kass eller dålig jord. Flytta runt ballasterna och se om du förflyttar felet.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.