- Detta ämne har 20 svar, 3,798 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av andreaswrx.
-
FörfattareInlägg
-
19 oktober, 2011 kl. 16:22 #26963andreaswrxDeltagare
några som ska köpa ljusboxar i vinter så kanske det är dax för en tråd om montering och lite andra tips?
19 oktober, 2011 kl. 23:31 #230857spazDeltagareJag är lite sugen på att köpa en ljusbox, vad får man ge för ett schysst set med monteringstillbehör? Har sett priser allt mellan 4 och 15 tusen
20 oktober, 2011 kl. 03:44 #230844andreaswrxDeltagareJag är lite sugen på att köpa en ljusbox, vad får man ge för ett schysst set med monteringstillbehör? Har sett priser allt mellan 4 och 15 tusen
uppåt 5-6 om man åker vanliga lysen skulle jag tro,
NBB är ju flyttat till frankrike så lite ovist om det blir mer ljusboxljus från dom nu!vilken årsmodell har du?
20 oktober, 2011 kl. 10:34 #230858spazDeltagareHar en 06:a. Borde man skaffa en extra huv att montera till vintern pga att fästena syns väl/ är mindre snygga, och i så fall var kan man köpa glasfiberhuvar till en överkomlig peng?
Sett att Mocomp säljer ljusboxar i alla dess slag, är det ett bra alternativ till NBB?
20 oktober, 2011 kl. 10:54 #230843OzODeltagareSett att Mocomp säljer ljusboxar i alla dess slag, är det ett bra alternativ till NBB?
Alternativ är nog fel att skriva. Mocomp säljer ljusboxar, med eller utan ljusinsatser. Bosch eller NBB lampor, vanliga eller xenon är väl det som dom erbjuder… men man kan säkert beställa annat via dom också.
Monteringstrådar finns ju ett par på forumet redan 🙂 kanske ska söka upp dom och länka in här.
Är själv jäkligt sugen på en box, men kan inte bestämma vilka lampor man ska köra.
20 oktober, 2011 kl. 11:50 #230845andreaswrxDeltagareHar en 06:a. Borde man skaffa en extra huv att montera till vintern pga att fästena syns väl/ är mindre snygga, och i så fall var kan man köpa glasfiberhuvar till en överkomlig peng?
Sett att Mocomp säljer ljusboxar i alla dess slag, är det ett bra alternativ till NBB?
Se bara till ätt du får rätt box till din huv, då den är lite speciell form på den, jag använder 06-07 impreza box på min 08 funkar perfekt
20 oktober, 2011 kl. 20:41 #230852AnderssonDeltagareVill bara rekommendera att inte göra samma misstag som jag fick av Moccomp. Sim lampor och HID bixenon. Lyser bra men mina tre Hella 3003 på forestern lyser bättre.
25 oktober, 2011 kl. 11:08 #230856DevilholkDeltagareJag mailade mocomp tidigare och då fick jag pris för en komplett box till en gt. 3500:- för vanliga extra ljus och 5500:- med gasljus fick jag som svar iaf
25 oktober, 2011 kl. 11:26 #230853AnderssonDeltagare5500kr då är det samma skit som jag har. Ska det vara riktiga får du räkna över 10K
25 oktober, 2011 kl. 12:08 #230846andreaswrxDeltagareNbb ljusen kostar 8k bara för ljusen,
Sim är skit som Andersson säger, rosta duktigt med i fjädra och annat, ligger box till Opel corsa ute för 4k (en på nbb som säljer den) bättre och köpa den och sen ta ljusen och montera i en impreza box, jag köpte en box från polen igår, 6236:- i kolfiber och gasljus till en clio27 oktober, 2011 kl. 05:44 #230847andreaswrxDeltagareAlternativ är nog fel att skriva. Mocomp säljer ljusboxar, med eller utan ljusinsatser. Bosch eller NBB lampor, vanliga eller xenon är väl det som dom erbjuder… men man kan säkert beställa annat via dom också.
Monteringstrådar finns ju ett par på forumet redan 🙂 kanske ska söka upp dom och länka in här.
Är själv jäkligt sugen på en box, men kan inte bestämma vilka lampor man ska köra.
Vilkar lampor har du kollat på?
11 januari, 2012 kl. 23:14 #230859spazDeltagareHar beslutat mig för en ljusbox nu med 4 insatser centrerad i fronten och snabbfästen. Undrar om någon kan rekommendera vilka lampor/insatser som man ska köra på ur Hellas sortiment? Tänkte inte köpa något extremt dyrt eftersom att jag inte har något direkt behov av att investera 20000kr i lampinsatser, men får Hellas grejer billigt.
Ljusbox, köper man det från Moccomp eller RaceDesign någon?
12 januari, 2012 kl. 06:36 #230848andreaswrxDeltagareHar beslutat mig för en ljusbox nu med 4 insatser centrerad i fronten och snabbfästen. Undrar om någon kan rekommendera vilka lampor/insatser som man ska köra på ur Hellas sortiment? Tänkte inte köpa något extremt dyrt eftersom att jag inte har något direkt behov av att investera 20000kr i lampinsatser, men får Hellas grejer billigt.
Ljusbox, köper man det från Moccomp eller RaceDesign någon?
Hells ljusbox lampor kostar flis, mellan 4-12k per lampa så välj något annat, om du vill komma billigare undan men.med sämre ljus i,
Ska du köpa ljusboxen från mocomp så säg till att du ha en 06 och den speciela V på huven. Så du får en box som passar exakt, kan han inte lova att det passa direkt, utan du ska spackla och kapa så köp någon box från ett annat ställe
12 januari, 2012 kl. 15:15 #230860spazDeltagareHar ett eventuellt sponsoravtal med hella på G, och räknar med en skaplig rabatt. Vad finns det annars för vettiga prisvärda (billiga) ljus som alternativ?
12 januari, 2012 kl. 16:30 #230849andreaswrxDeltagareHar ett eventuellt sponsoravtal med hella på G, och räknar med en skaplig rabatt. Vad finns det annars för vettiga prisvärda (billiga) ljus som alternativ?
Sim ljus, några fjädra och bultar, då är det billigt, kanske 3-400 per lampa, fråga Andersson hur länge det håller och ser snyggt ut:)
Kom ihåg att Hellas vanliga lampor inte ha samma ytbehandling som tävlingljusen har om du nu ska ta sådana och öppnar upp,
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.