SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Ljusrampen i vingen trasig pga inläckt vatten…

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    abacus
    Deltagare

Bromsljuset i min vinge har lämnat in, men man ser tydligt hur det finns vatten och kondens inuti den, ström går fortfarande fram men den vill inte lysa…. Finns det något replacement kit eller så till dessa eller är det bra att plocka lös och hitta den diod som har brunnit jag misstänker att dom är seriekopplade…

Skicka ifrån min Samsung galaxy tab2

narto
      Deltagare

Ett tips om du vill ha nya ljus så finns en sida som heter spoilerlights.com där man kan beställa från, gäller o mäta sig till den rätta..

abacus
        Deltagare

Är det något man åker på en 2,a på bilprovningen om ljuset i vingen inte funkar?

Skicka ifrån min Samsung galaxy tab2

FiddeFuling
          Keymaster

Besiktade farsans Saab 95 här om dagen, samma problem som du. Broms ljus LED rampen i bakluckan var kass.. plockade bort den och besiktade med ett hål itället för lampa 😀

Han sa inte ett ljud och bilen gick igenom 😀

LED ramp brukar vara någon kall lödning eller en paj komponent. Mäta lite så hittar man det lätt 😉

\\ Mathias

abacus
            Deltagare

Hittade denna sidan på nätet.
              http://crazyride.se/diodslinga-led-slinga-led-stripe/44-rod-diodslinga-48-cm.html
              . Månne om man kan sätta in det istället eller bli det för ljus svagt monne?

Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk 2

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.