› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › lmm
- Detta ämne har 15 svar, 1,441 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 8 månader sedan av
NickeH.
-
FörfattareInlägg
-
4 juli, 2010 kl. 12:43 #23654
snauken
Deltagarevart köpa lmm till sti 06 billigast? någon som vet vad de kostar på subaru?
4 juli, 2010 kl. 13:29 #204668Turbovin
DeltagareGissar på att dessa är billigast
4 juli, 2010 kl. 17:10 #204670Fricke.w
DeltagareJapp dom turbovin länkar till är nog biligast, annars kosstar de 4300:- bagis hos din subaru handlare, skrämande ja jag vet 🙁
4 juli, 2010 kl. 21:52 #204675snauken
DeltagareJapp dom turbovin länkar till är nog biligast, annars kosstar de 4300:- bagis hos din subaru handlare, skrämande ja jag vet 🙁
men inte oväntat iaf:P
finns det nått sätt att kolla ifall lmm är defekt?5 juli, 2010 kl. 06:28 #204671Fricke.w
DeltagareJa om du har kollat så du inte har några, tryck side läkage, så kan du ju alltid kolla vad bilen laddar, i alla mina fall när lmm gåt, har de alltid börjat med att den tappar lite i ladd, och blir orkeslös, för att sedan om den pajar helt, börja ladda typ 0.5-0.6 bar och bli orolig på tomgång, kan även hosta till lite vid normal lung körning.
Dock kan jag säga, att min bil har alldrig lagrat en enda fel kod, dom gånger lmm vart trasig, så lita inte blint på fel koder.MVH
Fredrik5 juli, 2010 kl. 08:17 #204676snauken
DeltagareJa om du har kollat så du inte har några, tryck side läkage, så kan du ju alltid kolla vad bilen laddar, i alla mina fall när lmm gåt, har de alltid börjat med att den tappar lite i ladd, och blir orkeslös, för att sedan om den pajar helt, börja ladda typ 0.5-0.6 bar och bli orolig på tomgång, kan även hosta till lite vid normal lung körning.
Dock kan jag säga, att min bil har alldrig lagrat en enda fel kod, dom gånger lmm vart trasig, så lita inte blint på fel koder.MVH
Fredrikjo ska kolla slangarna idag, får hoppas på att det bara är nått läckage
den laddar nu stadig 1,2, känns väldigt orkeslös
hackar ibland när jag släpper gasen på låga växlarhur många gånger har du haft trasig lmm sa du?
jimmy på jrm sa att de nästan aldrig går sönder på newage, han hade haft 2 som gått sönder på 8 år6 juli, 2010 kl. 08:13 #204672Fricke.w
DeltagareJa om jimmy byt 2 på 8år så slår jag jimmy med en :)haha, har själv byt 3st på 1år 🙁 så vet inte om jag kan hålla med jimmy i den frågan, och då har en gått med orginal filter box på, efter som så många klagar på just öppna filter 😉
Du säger att den laddar stadiga 1.2bar vad laddar den annars då?
Min laddar 1.3-1.35 nu när de är så varmt ute annars brukar den ligga på 1.1-1.2
du får ju ta med i speculatinerna att bilarna blir lite slöare vid väldigt varma väder, efter som effekt försviner ju varmare de blir i luften + att den topmonterade ic inte är de bästa kannske på sommaren, när man står i bil köer etc, då de laggras en jäkla massa värme i den alu kärnan då, men de visste du nog redan 🙂7 juli, 2010 kl. 11:41 #204677snauken
DeltagareJa om jimmy byt 2 på 8år så slår jag jimmy med en :)haha, har själv byt 3st på 1år 🙁 så vet inte om jag kan hålla med jimmy i den frågan, och då har en gått med orginal filter box på, efter som så många klagar på just öppna filter 😉
Du säger att den laddar stadiga 1.2bar vad laddar den annars då?
Min laddar 1.3-1.35 nu när de är så varmt ute annars brukar den ligga på 1.1-1.2
du får ju ta med i speculatinerna att bilarna blir lite slöare vid väldigt varma väder, efter som effekt försviner ju varmare de blir i luften + att den topmonterade ic inte är de bästa kannske på sommaren, när man står i bil köer etc, då de laggras en jäkla massa värme i den alu kärnan då, men de visste du nog redan 🙂det var ett slangläckage som tur va:D
brukar ha kring 1,4 som mest i ladd
jo vet, men den gick från att gå bra till att bli väldigt seg på en gång. gick igenom alla slangar härom kvällen och slangen under ic:n hade lossnat lite8 juli, 2010 kl. 13:57 #204673Fricke.w
DeltagareHärligt härligt 🙂 alltid lika kul när de är biliga fel 😉
Hade själv problem med att T slangen mellan turbo och wastegate, som går till megnartventilen, fick torsprickor och sparak, tycker de är lite b av subaru att inte sätta lite värme filt på den slangen, har ju alla tyska bilar i alla fall 🙂
Men man kan ju alltid säta på lite själv, har jag gjort i alla fall.8 juli, 2010 kl. 16:54 #204678snauken
DeltagareHärligt härligt 🙂 alltid lika kul när de är biliga fel 😉
Hade själv problem med att T slangen mellan turbo och wastegate, som går till megnartventilen, fick torsprickor och sparak, tycker de är lite b av subaru att inte sätta lite värme filt på den slangen, har ju alla tyska bilar i alla fall 🙂
Men man kan ju alltid säta på lite själv, har jag gjort i alla fall.ja men precis:D
jaså, hur betedde sej bilen då?8 juli, 2010 kl. 17:00 #204680berne
Deltagarekan man se på lmm om den är hel eller inte?
8 juli, 2010 kl. 17:37 #204667specialized
Deltagarekan man se på lmm om den är hel eller inte?
Nej det kan du inte. CEL:en behöver inte lysa fastän den är krasslig.
Inte ens Select Monitorn behöver ge felkoder på den fastän den är halvdålig, har jag fått berättat av en Subaru-mek 🙂Efter att ha skjutit några LMM.er, så lär man sig känna igen symptomen, jag tränade på detta senast i går 🙁
8 juli, 2010 kl. 18:11 #204681berne
DeltagareNej det kan du inte. CEL:en behöver inte lysa fastän den är krasslig.
Inte ens Select Monitorn behöver ge felkoder på den fastän den är halvdålig, har jag fått berättat av en Subaru-mek 🙂Efter att ha skjutit några LMM.er, så lär man sig känna igen symptomen, jag tränade på detta senast i går 🙁
hmmm de var synd, har en liggandes, men har ju simtec så ja ehöver ju inte ha någon lmm, å testa orkar ja inte göra, för mkt jobb för en sån liten sak
9 juli, 2010 kl. 10:00 #204674Fricke.w
Deltagare(Snaucken) den tappade ladd då också vill jag minnas 😀
9 juli, 2010 kl. 12:02 #204679snauken
Deltagare(Snaucken) den tappade ladd då också vill jag minnas 😀
okej den började inte hacka o ha sej?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.